Leivänpaahtimen säätövastuu
Vaimoni haluaan leipänsä paahdettavan 3 tasolla, se on kuulemma se normaali taso. Itse haluan leipäni tasolla 4. Hänen mukaansa minun täytyy oman paahtoni jälkeen vaihtaa paahdin takasin "normaaliin" asentoon ettei hänen sitten tarvitse sitä tehdä. En voi olla ainoa jonka mielestä tuo on täysin järjetöntä, että minun pitäisi vaihtaa ensiksi 3->4 itseäni varten ja sitten takaisin 4->3 hänelle, eli aina minulle kaksi vaihtoa ja hänen ei tarvi ikinä vaihtaa. Ja kyllä, tästä saa ongelman tehtyä.
Kommentit (32)
Mummiäs sano että nappulaan ei saa koskea.
Pakko ei ole säätää ollenkaan, laittaa maksimille ja nostaa vivusta kun on sopiva, oppii helposti.
Opin uuden sanan säätövastuu:)
Meillä säätövastuu on jokaisella perheenjäsenellä. Ja minulla on säätövastuun muistutusvastuu suhteessa lapsiin. Eli kun lapset käyttää paahdinta pyydän katsomaan, että säätö on yhdelle leivälle 1 ja kahdelle 2.
Vierailija kirjoitti:
3,5?
Eli ongelma ratkaistaan sillä, että kumpikaan ei saa sellaista leipää kuin haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3,5?
Eli ongelma ratkaistaan sillä, että kumpikaan ei saa sellaista leipää kuin haluaa?
Näinhän se demokratia toimii.
Vierailija kirjoitti:
KENEN ON VASTUU?
kysyn vaan 😊
Ja ajatteleeko kukaan lapsia?
Kinkkiseksi tilanne menee, jos haluaa paahtaakin lisää leipää. Kerran kuumennut paahdin tekee paahdetumpaa tulosta ellet madalla säätöä. Toisaalta jos tuo on parisuhteen suuria ongelmia, niin ihan hyvin heillä menee.
Vierailija kirjoitti:
KENEN ON VASTUU?
kysyn vaan 😊
Kyllä minä laittaisin persut ja Trumpin vastuuseen.
Meillä paahdetaan vaalea leipä 3:lla eli se on se ns. perusasetus, johon jollain muulla kuumuudella paahtanut palauttaa paahtamisen jälkeen. Paahdan esim. ruisleivän ja karjalanpiirakat 6:lla ja jos seuraava ei huomaa, ettämon noin kovalla, niin voi tulla ikävä käry janmenee hyvää ruokaa palaneena hukkaan.
En tiennytkään, että tuollaisestakin voi saada riidan aikaan. 🤔 Me ei miehen kanssa olla edes saatu keskusteltua aikaan koko asiasta, vaikka leivänpaahdin on joka viikkoisessa käytössä.
Tämä on taas samaa kategoriaa kuin wc-pytyn rengas. Meillä jokainen veivaa sen paahtimen tai sen wc-pytyn renkaan siihen asentoon missä sitä tarvitsee. Ei ole tarvetta riidellä tuollaisista.
Meillä pyritään palauttamaan aina se siihen ei polttavaan vakioasetukseen, jolla vaalea leipä paahdetaan ihan sen takia, että mä en näe niitä numeroita kunnolla ilman laseja. Ja kun on lähinäkö huono, niin ei sitä koko ajan halua pitää laseja päässä, kun kuitenkin kaukonäkö on ihan normaali. Meillä on kaikilla sama asetus vaaleaa leipää paahtaessa ja jos joku paahtaa esim. ruisleipää niin sitten säätää sen takaisin tuohon vaalean leivän paahtoon. Ei sitten käy ikävää vahinkoa ja käryä koko koti.
Sama asenne heijastunee muihinkin asioihin ja saa miettimään menikö puolisonvalinnassa kaikki kohdalleen.