Pitääkö naisen leikata hiukset lyhyeksi kun lähestyy 50v?
Kaikki naisystäväni sanovat, että pitäisi leikata hiukset lyhyeksi kun olen jo tämän ikäinen. Mieheni + muut miespuoliset joilta olen kysynyt sanovat päinvastaista.
Mitä mieltä?
Kommentit (49)
Mikään laki ei pakota leikkaamaan, joten pidä pitkät hiukset jos haluat.
Ei. Olen 51 v ja mun hiuksia kehutaan edelleen. Kannattaa alkaa syödä biotiinia niin ei ohene. Mun hiukset tekee musta just vähän erilaisen ja naisellisen näköisen kun muut suosivat lyhyttä.
No ei pidä. Itse joudun kyllä pitämään lyhyenä.
Pidä pitkät. Ei kaikkien tarvitse olla "standardijunttitanttoja" sitä paitsi jos pidät pitkistä ja ne sinulle sopivat niin mitä sitä väkisin pätkimään. Tunnen muutamia selvästi vanhempia naisia jotka ovat pitäneet pitemmät hiukset ja tykkään sellaisesta vaihtelevasta roolimallista. Jos omat hiukseni ovat hyväkuntoiset vanhempana, niin pidän taatusti pitkät. Just parhaillaan mulla on joku ihme kausi menossa että hiuksia lähtee ihan kaameasti. Ovat ohentuneet tässä kevään aikana todella paljon.
N45
Niinpä ajattelinkin, mulla paksut puoleen selkään asti. Hieman kihartuva, joten helppo tehdä kivoja kampauksia tai jättää auki. Ihmettelen vaan kun tuntuu että ystävät painostaa leikkaamaan. Sanovat että vanhentaa.
Ap
Pelkästään iän takia ei.
N52, just laitatin pitkät hiukset sähkönsiniseksi
On kyllä aikansa elänyt stereotypia. Työpaikallani on paljon keski-ikäisiä naisia, ja yli puolella edelleen pitkät tai vähintään puolipitkät hiukset.
Luulen, että näiden aloitusten tarkoitus on saada naiset kiistelemään keskenään ja toteamaan yhteistuumin, että lyhyet hiukset ovat tätimäiset/miehekkäät whatever. Ihan kuin kenenkään hiusten pituus kuuluisi muille.
T. Yksi niistä pitkätukkaisista tädeistä
Pitäisi? Miksi muka? Miksi ei saa olla just sellaiset hiukset kun haluaa? Sairaita kavereita sulla.
Pitää. Sitten kun on 75 voi taas alkaa kasvattamaan. Se on ihan semmoinen laki.
Ei tietenkään pidä. Miksi edes kysyä?
Monet kuitenkin leikkauttavat hiuksissa, ihan mukavuussyistä, sillä iän myötä hiukset ohenevat ja harvenevat. Oma haasteensa on vaihdevuosioireiden hikoilu.
Miehillä harvoin näkee pitkiä ja runsaita hiuksia yli 50v, kun useimmat siinä iässä ovat jo kaljuja tai muutama hius päälaella.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ajattelinkin, mulla paksut puoleen selkään asti. Hieman kihartuva, joten helppo tehdä kivoja kampauksia tai jättää auki. Ihmettelen vaan kun tuntuu että ystävät painostaa leikkaamaan. Sanovat että vanhentaa.
Ap
Sinun pitäisi ymmärtää olla solidaarinen huonohiuksisia kanssasisariasi kohtaan. Pitkine, paksuine hiuksinesi erotut ikävästi joukosta.
Yksikään ystäväni ei ole ikinä kehottanut leikkaamaan hiuksiani tai antanut muutenkaan mitään ohjeita. En yksinkertaisesti usko tuota "painostusta".
Kasvatin itse nyt koronakeväänä hiukseni taas puolipitkiksi ja ajattelin, että annan kasvaa kesän yli nyt kun alkavat yltää ponnarille. Tänään tuli FB:ssä vastaan kuva yhdeksän vuoden takaa lyhyissä hiuksissa ja näytin liioittelematta 20 vuotta nuoremmalta kuin nykyisessä mallissa.
Silti ei tulisi mieleenkään kysellä muilta, mitä minun pitäisi tehdä hiuksilleni.
Teet niin kuin itse haluat. Aja vaikka kaljuksi. Näytä että mimmiltä löytyy mitä monelta mieheltä ei. Ite oon kolmekymppinen nainen ja on lyhyet hiukset. On ollut semi pitkätkin mutta mun hiukset on vaan sellaiset, että itse viihdyn vaan vähän lyhyemmissä.
Kälyn mielestä piti 25-v lapset tehtyä leikata tukka lyhyeksi. Ei voinut ymmärtää miksi minä en.
Ei pidä. Itse en ainakaan leikkauta. Pidän nykyään ponnarilla.
Jos kaikki sanoo niin, niin kyllä sitten pitää. PITÄÄ.
Kenenkään naisen ei milloinkaan pitäisi leikata hiuksiaan. Pitkät hiukset tekee naisen.
Oikein harmittaa kun niin moni nuori, elinvoimainen nainen leikkaa tukkansa heti kun on naimisissa tai viimeistään kun on eka lapsi syntynyt. Ei mitään järkeä. Antakaa tukan kasvaa ja hulmuta. Se on hyvännäköistä!
Saat ihan itse päättää omista hiuksistasi, kuten kaikki muutkin naiset. Ikää on jo sen verran, ettei tarvitsisisi olla niin riippuvainen muiden mielipiteistä.
Jos kuitenkin olet yllytyshullu, leikkaa puolet millin siiliksi ja kasvata toinen puoli pitkäksi.
Ei pidä. N 57, pitkät tummat hiukset