Hyväksyttekö fb:ssä uuden kaveripyynnön ihmiseltä, joka on teidät poistanut?
Minulla on useampi vanha koulukaveri, jotka jostain kumman syystä venkslaa koko ajan kavereitaan. Olen hyväksynyt heidän kaveripyyntöjään kohteliaisuudesta, vaikkei muuten ollakaan oltu tekemisissä eikä kovin kiinnostakaan.
Sitten välillä huomaan, että nyt onkin yksi kaveri vähemmän eli ovat poistaneet minut. Ovat kyllä edelleen fb:ssä. Sitten taas on tullut uusi kaveripyyntö muutaman kuukauden kuluttua.
Olen nyt ottanut heidät kiltisti takaisin mutta rajoitetulle listalle, mutta mikä ihmeen syy tällaiseen oikein on? Tekeekö joku täällä samaa?
Kommentit (7)
Niinpä. Jotenkin ymmärtäisi, jos minä olisin heitä kaveriksi pyytänyt, kun ei tosiaan senkään jälkeen olla pidetty yhteyttä. Mutta itse tekevät kaveripyynnön, eivät muuten mitään kirjoittele tai tykkäile, sitten taas muutaman kuukauden kuluttua eivät olekaan kavereita kunnes koko rumba alkaa alusta. Odottaako nämä ihmiset mahdollisesti, että minä kaveripyynnön heiltä saatuani kiittelisin vuolaasti vai mikä tämä juttu on?
Olen ollut tosiaan vain tuon verran kohtelias, kun meillä on yhteisiä, ihan oikeitakin kavereita näitten ihmisten kanssa. Mutta loputtomiin ei jaksaisi tällaista kukkuluuruu-leikkiä...
No kai mä hyväksyisin uudelleen, saattaahan tuota tulla näppäilleeksi jonkun poiston vahingossakin. Tai ainakin mä olen pyytänyt kaveriksi jotain vahingossa...
Tai sitten jos joku uusii profiilinsa ja siinä yhteydessä sitten pyytää uudestaan kaveriksi kaikkia.
Toivottavasti mun fb-kaverit eivät hermostu siihen, että en juuri uskalla kommentoida tai tykätä kun harvat juttunsa ovat niin kaukana omasta elämästäni, tai jotenkin henkilökohtaisia lähipiirin juttuja, ja tosiaan olen vain kaukainen ystävä vuosikymmenien takaa.
Ja toinen juttu vielä on, että usein ne tilapäivitykset tulevat mun uutisiin vasta esim. viikon myöhässä, silloin ei kehtaa enää niihin kommentoida.
Neloselle tiedoksi: käytä hyväksesi asetuksia: jokaisen kaverin kohdalta voit valita, näkyykö sinulle kaikki hänen postauksensa vai vain tärkeimmät (oletusasetus) ja katsellessasi niitä viestejä voit valita järjestyksen: uusimmat tai suosituimmat (oletus). Noilal oletusasetuksilla saattaa hyvinkin käydä niin, että näet kaverin postauksen vasta viikon päästä, mutta kun laitat, että näet kaikki kavereiden postaukset uusimmat ensin, niin pysyt koko ajan käyrryillä. Jos tuntuu, että viestejä tulee liikaa, niin niitä pystyy myös blokkaamaan, esim. itseäni ei kiinnosta fb:n pelit, joten ne eivät uutisvirrassani näy, siis kuka on pelannut mitäkin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 10:47"]
Neloselle tiedoksi: käytä hyväksesi asetuksia: jokaisen kaverin kohdalta voit valita, näkyykö sinulle kaikki hänen postauksensa vai vain tärkeimmät (oletusasetus) ja katsellessasi niitä viestejä voit valita järjestyksen: uusimmat tai suosituimmat (oletus). Noilal oletusasetuksilla saattaa hyvinkin käydä niin, että näet kaverin postauksen vasta viikon päästä, mutta kun laitat, että näet kaikki kavereiden postaukset uusimmat ensin, niin pysyt koko ajan käyrryillä. Jos tuntuu, että viestejä tulee liikaa, niin niitä pystyy myös blokkaamaan, esim. itseäni ei kiinnosta fb:n pelit, joten ne eivät uutisvirrassani näy, siis kuka on pelannut mitäkin.
[/quote]
Juu mä tiedän tuon, ja useimmat kaverini ovat jopa läheisissä kavereissa, ja kaikki päivitykset tilattu. Silti ei vain tule uutisiin. Ja kun katsoo erikseen läheiset kaverit-valikosta, siellä näkyy monia juttuja jotka eivät etusivulle tule.
Mulla on niin vähän kavereita, ettei tosiaan tule liikaa sälää uutisiin, nytkään ei ole viikkoon kuin yksi tapahtuma, joten tosiaan tulen pitäneeksi lukua näistä.
Joo, en edes huomaa jos joku on minut poistanut. Eivät tuollaiset asiat ole millään lailla merkitseviä minulle. Jos joku minut poistaa, sehän on hänen päänsisäinen asiansa, ei minun. Ja jos joku minut haluaa kaveriksi, sekin on hänen asiansa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2013 klo 11:06"]
Joo, en edes huomaa jos joku on minut poistanut. Eivät tuollaiset asiat ole millään lailla merkitseviä minulle. Jos joku minut poistaa, sehän on hänen päänsisäinen asiansa, ei minun. Ja jos joku minut haluaa kaveriksi, sekin on hänen asiansa.
[/quote]
No ei merkitseviä, mutta jotenkin kyllästyttävää vaan huomata, että välillä nämä on mut poistaneet, sitten taas tekevät uuden pyynnön jne. Päättäisivät jo. Kyseessä siis koululuokka jotain 15 vuoden takaa, aikuisia äiti-ihmisiä kaikki.
En yleensä kyllä hyväksy. En muutenkaan pidä siellä ihmisiä, jotka eivät pidä mitään yhteyttä. Poistan itse sellaisia, joille olen vain keräilykappale tai seurattava uteliaisuuden kohde. Jos ei koskaan kommentoida mitään tai edes käydä tykkäilemässä, ei tarvitse olla kaverikaan.