Kuinka monelta puuttuu sateenpitävät ulkovaatteet?
Kun helteiden päätyttyä on ollut monta ketjua joissa harmitellaan että ei voi mennä ulos kun sataa. Tokikaan rannalle makaamaan ei voi mennä mutta näistä saa sen kuvan että pitää nyhjöttää kokonaan neljän seinän sisällä. Ei siis voi mennä kävelylle, pyöräilemään eikä ulkoilla puistossa kun kastuu. Eikö vesisade olekaan pukeutumiskysymys?
Kommentit (43)
No tällainen lämmin sadekeli on vähän nihkeä, kun sadevaatteissa tulee helposti hiki.
Sateenvarjo ja kumisaappaat on ainoat 'vaatteet' mitkä pitää vettä :(
Mä en ainakaan aikuisena kehtaisi ruveta kitisemään sateesta (vaikka vähän harmittaisikin), kun lapset on kuitenkin totutettu/pakotettu ulkoilemaan joka säässä ja pukeutumaan sen mukaisesti.
Minulla on vähän liian iso sadetakki. Ei se kaunis ole, mutta kai se vettä pitää. En tänään vielä kokeillut, kastuin vain ulkona.
Sadetakki ja -nilkkurit löytyy, mutta vedenkestäviä housuja en omista.
En juurikaan harrasta ulkoilulajeja - lenkille voi mennä kun ei sada ja kaupungilla kävellessä pärjää sadetakilla. Ehkä jos itselleni joskus siunautuu lapsia, niin kunnon varusteet tulee ostettua päivittäisiin ulkoiluhetkiin.
Minä luulin että minulla oli, ihan merkkikamaa. Pitäneet hyvin pientä sadetta pidemmänkin ulkoilun ajan, mutta tänään tein pihatöitä kaatosateessa ja saumat päästivät reippaasti vettä läpi.
Onko AP sokerista ja liukenee sateella?
Suomen kesä on täysin pe....... . Kesän kuuluu olla kuuma ja aurinkoinen. Lissabonin sääennuste seuraavat 10 päivää aurinkoa ja lämpöä 30- 32 astetta. Kiitos, tykkään.
minä lyön heti jos pride homo väreissä joku tulee vastaan
Toivottavasti helteet palaa pian.
Viime viikko oli ihana kun tarkeni pelkällä hellemekolla.
Pieni kuurottainen sade ei haittaa mutta ulkoilupukuni ei kestä kunnon sadetta. Puoli tuntia kun on kunnon sateessa niin se kyllä jo imaisee veden ja kastuu läpi. Oikeissa sadevaatteissa tulee näillä keleillä tukala.
Ainakin minulta.
En mene sateella lähikauppaa ja roskakatosta piteämmälle, joten en tarvitse niitä mihinkään.
En harrasta eräjuttuja, en sienestystä ja marjat ostan torilta.
Käyn lenkillä ja ulkoilen silloin kun ei sada. Ja tottahan mulla sateenvarjo ja kumpparit on.
Kyllä täältä löytyy ainakin sadetakki, kumisaappaat ja useita sateenvarjoja.
Sateenpitävien kanssa voi seisoskella sateessa, mutta jos kävelee, hiostaa, koska eivät ne hengitä jos oikeasti pitävät sadetta.
Eikös kaikkien lapsiperheiden äideillä ole kunnon sadevaatteet? En minä ainakaan pärjäisi ilman, sen verran paljon ulkoillaan lasten kanssa.
On sadetakki ja kumpparit, mutten en tykkää ulkoilla sateessa.
Ei tartte, kaupungissa asumisen etuja ;)
Ei mulla ole vedenpitäviä ulkovaatteita. Käyn silti ulkona sateella.