Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko "pakko" olla jotain ohjelmaa synttäreillä? (6v)

Vierailija
24.04.2013 |

Eli juhlat lähestyy, ekat kaveri synttärit. Aika pieni asunto 2mh niin ei hirveästi tilaa temmeltää. 7 lasta tulossa, tyttöjä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole pakko olla. Keksi varalle jotain aktiviteettia ja jos tytöille tulee tylsää, eikä tekemistä löydy omasta takaa niin ehdota keksimiäsi leikkejä.

Vierailija
2/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8v tyttö oli juuri kaverinsa synttäreillä, missä ei ollut mitään suunniteltua ohjelmaa. Tyttö sanoi kotiin tultuaan, että "tuon takia kannattaa keksiä synttäreille leikkejä, kun me vaan istuttiin ja mietittiin, että mitä tehtäis".

Eli kyllä mä suosittelen jotain edes pientä keksimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset eivät itse keksi mitään leikkiä tm. tekemistä niin minusta on aika kummallista. Millaiset lapset vaan "istuvat ja miettivät mitä tekisivät", kuten nro 3 kirjoittaa? En tunne (onneksi) yhtäkään sellaista lasta.

Vierailija
4/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pienempi asunto, sitä suuremmalla syyllä ohjelmaa etteivät ala riehumaan ympäri kämppää. Ohjelmat voi olla aika simppeleitä. Esim tuolileikki, onginta, jäätelökioski (paria lajia jäätelöä, kinuskikastike, kermavaahtoa ja jotain karkkia. Jokaiselle oma annoS). Sitten voi olla aasinhäntä, aarteenetsintä. Yksi tuttu teki ison pullataikinan ja jokainen sai leipoa.

Kukaan ei odota mitään taikuria tai pomppulinnaa, mutta ohjelmalla saat porukan pysymään kasassa ja järjestyksessä. 

Vierailija
5/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 23:08"]

Jos lapset eivät itse keksi mitään leikkiä tm. tekemistä niin minusta on aika kummallista. Millaiset lapset vaan "istuvat ja miettivät mitä tekisivät", kuten nro 3 kirjoittaa? En tunne (onneksi) yhtäkään sellaista lasta.

[/quote]

Ihan he kaikki olivat normaaleja 8-9-vuotiaita tyttöjä. Ehkä jo sen verran isoja, että alkaa olla sellaista "en mä keksi mitääään" -meininkiä.

Vierailija
6/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja sitähän tyttö sanoi myös, että kun yksi halusi aina toista kuin joku toinen, että meni sellaiseksi jahkailuksi siksi.

3.

Vierailija
7/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla ohjelmaa, mutta kuten joku kirjoittikin, pienessä asunnossa voi olla viisasta keksiä ohjelmaa (ainakin varalle), ettei mene riehumiseksi.

Meillä suosittuja ohjelmia ovat olleet

1) Pakettipullonpyöritys = kun lapsi saapuu, tuomansa lahja viety esim. jollekin pöydälle odottamaan. Kun kaikki vieraat paikalla, jokainen ottaa oman pakettinsa ja mennään lattialle piiriin istumaan. Piirin keskelle laitetaan tyhjä limpparipullo, jota sankari pyöräyttää. Ketä pullo osoittaa, saa ojentaa lahjansa. Kun lahja avattu ja ihasteltu, lahjan antaja pyöräyttää pullolla seuraavan lahjan antajan. Näin jokainen vieras ja lahja saavat ansaitsemansa huomion.

2) KIM-leikki. Jälleen istutaan piirissä. Piirin keskellä on kymmenkunta tavaraa. Lapset saavat hetken katsella niitä, sen jälkeen suljetaan silmät ja esim. aikuinen poistaa/peittää yhden tavaran. Lasten pitää arvata, mikä tavara kadonnut.

3) Pantomiimi. Lapset keksivät joko itse, mitä (esim. eläintä) haluavat esittää tai sitten aikuinen kuiskaa sen heille. Lapsi esittää ja toiset yrittävät arvata, mikä kyseessä.

4) Piirtämistä, värityskuvia.

5) Onginta/aarteenetsintä.

Hauskoja juhlia!

Vierailija
8/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Tuota juuri mietin et ei mene torjumiseksi. Kyllä luulen et 6 v keksii tekemistä hyvin. Meillä on 2 kissaa joista ehkä on "tekemistä" hetkeksi kun niitä tarkkailevat. Lahjojen avaamis hetken ajattelin pitää erikseen ettei mene vaan pakettien avaamiseksi välittömästi kaverin saavuttua. Mikä se aasinhäntä on?

Vierailija
9/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettei mene riehumiseksi :) tuo idea oli hyvä: pullon pyöritys ja että poistetaan joku tavara ja pitää muistaa mikä poistettiin. Kiitos :)

Vierailija
10/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasinhännässä piirretään isolle paperille aasi (varmaan netistä löytyy tulostettaviakin) ja sille askarrellaan häntä, jonka voi esim. sinitarralla kiinnittää aasiin. Aasi kiinni seinään ja vieraat silmät sidottuina kiinnittämään häntää, se voittaa joka saa hännän lähimmäs oikeaan kohtaan.

Mun lapsuudessani onginta oli myös yleinen synttäreiden ohjelmanumero (palkintojen ei tarvitse olla kummoisia, joku tikkari tai tarra vaikka).

Ja siksi tota ohjelmaa varmaan yleensä keksitään valmiiksi, kun monesti jos sitä ei ole, ohjelmaksi muodostuu päätön riehuminen :)

Vierailija
11/11 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi monet synttärit järjestänyt ja samaa mieltä edelläolevien kanssa, että ohjelma estää päättömän riehumisen... Hyviä leikkiideoita täällä.