Ensimmäistä kertaa hotelliin, miten aamupala-asiat menee?
Hei, menen elämäni ensimmäistä kertaa hotelliin nyt kesälomareissulla. Kyseessä Laplands Hotels lapissa. Koska asia jännittää enkä halua nolata itseäni, kysyn neuvoa. Miten aamupala toimii kyseisessä hotellissa? Voiko sitä tilata huoneeseen? Minulla on koira jota en mielelläni jättäisi yksin huoneeseen. Toki olen varautunut kuonokopalla, ettei vaan revi tyynyä tms... Jos menen hotellin ravintolaan syömään, miten siellä toimitaan? Mennäänkö pöytään ja tilataan aamiainen. Vai onko siellä jokin tarjoilu, tyyliin kuin työpaikkaruokaloissa, että lautaselle lapataan mitä mieli tekee?
Kiitos jos joku osaisi kertoa, on niin tyhmä ja epävarma olo...
Kommentit (28)
Ennen vanhaan tervehdittiin kunnioittavasti toisia yöpyjiä aamupalalle mentäessä, nykyään se lienee aika harvinaista. Toki jos katseet kohtaavat jonkun kanssa niin sitten voi päätä nyökäyttää tai sanoa huomenta tai vaikka guud mooning.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta nämä kuonokoppa ja häkkijutut kuulostavat ihan hullulta. Laittaisitko lapsellesi kuonokopan että se olisi hiljaa tai lapsen häkkiin ettei se riko paikkoja?
Koiraa ja lasta ei voi verrata. Lapsi otetaan aamupalalle mukaan. Koiraa sinne ei voi viedä.
Jotkut koirat tuhoavat yksin jäätyään kaiken, joten tulisi helvetin kallis aamupalalla käynti.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta nämä kuonokoppa ja häkkijutut kuulostavat ihan hullulta. Laittaisitko lapsellesi kuonokopan että se olisi hiljaa tai lapsen häkkiin ettei se riko paikkoja?
Saat anteeksi, mutta vain tämän kerran.
Kun meillä on ollut koira mukana hotellissa, niin ollaan viety se ruokailujen ajaksi autoon, jossa se viihtyy hyvin. Ettei tuu tilanteita, joissa siivooja/huoltomies menee huoneeseen vahingossa, ja koira lähtee karkuun. Jos olisi pienempi koira, niin olisi varmaan häkki käytössä, ajaisi saman asian, mutta tolle vasikalle ne häkit on hankalia kuljettaa mukana.
jos joku nyt edelleen miettii tätä
Viiden tähden hotelleissa voi myös tilata eri kahveja ja munakkaita yms tarjoilijalta. Sitä ei erikseen kerrota, vaan usein se pitää vain tietää. Eli älä ihmettee, jos naapuripöytiin tuodaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraa ja lasta ei voi verrata. Lapsi otetaan aamupalalle mukaan. Koiraa sinne ei voi viedä.
Jotkut koirat tuhoavat yksin jäätyään kaiken, joten tulisi helvetin kallis aamupalalla käynti.
No mitä teet normaalisti sellaisessa tilanteessa, johon et voi ottaa lasta mukaan? Laitat sen häkkiin?
Joissain hotelleissa voi aamupalan tilata myös huoneeseen pienestä lisämaksusta. Itse olen käyttänyt tätä hyväksi esim. työmatkoilla kun ei tarvitse maksaa kuin se lisämaksu joka on ollut muutaman euron. Se on pieni hinta siitä, että saat huoneeseen nautittavaksi aamupalan omassa rauhassa.
Otetaan muna, muna,muna ja munaa