Kehtaatko ostaa esim. eineksiä ja makaronia lähikaupastasi?
Kommentit (21)
Kyllä nolottaa ja vielä nolompaa olisi jos joku tuttu näkee, että käyn S-marketissa ostoksilla.
Jos näet tutun niin sano että viet koiralle.
Se jolla on varaa asioida kalliissa lähikaupassa voi ostaa mitä huvittaa. Rikkailla on rikkaitten huvit, olkoon vaikka makaroni.
Miksen kehtais? En ole mikään lapsi. Ostan vaikka kaljaa ja maksalaatikkoa jos siltä tuntuu.
Pienissä lähikaupoissa ei paljon muuta olekaan kun eineksiä.
Mitä? Antakaa niiden makkaroiden ja einesten olla älkääkä vain koskeko mihinkään pakaseeseen tai kahvipaketteihin! Irti niisä suklaalevyisä ja jääelöisä! Ne kaikki ovat tarkoitettu olemaan näytteillä ja muistona menneestä maailmasta, jolloin lähikaupasta sai lähes kaiken tarvittavan. Nyt kunnon kuluttajan pitää mennä peltoautomarkettiin ja laahustaa maskipäässä ja kaulukset pysyssä siellä vähitään puolituntia, ennen kuin saa poistua itsepalvelukassan kautta kotiin. - Muisatathan maksaa aina kanta-asiakas kortilla niin saadaan piirrettyä sinusta sopiva profiili ostoskäyttäytymisesi perusteella...
Vierailija kirjoitti:
Tätä tekosyytä käytän aina kun ostan liukuvoidetta.
Minulla on suuria vaikeuksia ymmärtää tuota kysymystä.
Minä kehtaan mitä vaan! Ala sinäkin kehtaamaan, muuttuu elämä pljon helpommaksi, kun voi tehdä mitä haluaa välittämättä siitä, mitä muut ajattelee.
En kehtaa ellen osta samalla hedelmiä ja vihanneksia tasoittamaan.
Toki! Tänäänkin menossa ostamaan n. viikon tarpeiksi. Ketään ”tuttuja” ei lähikaupassani käy. :-)
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin. Mutta kysyjä onkin luultavasti teini tai juuri aikuistunut nuori, jolla on huono itsetunto ja kaikki asiat suodatetaan sen filtterin läpi, että "mitä muut ajattelee".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minullakin. Mutta kysyjä onkin luultavasti teini tai juuri aikuistunut nuori, jolla on huono itsetunto ja kaikki asiat suodatetaan sen filtterin läpi, että "mitä muut ajattelee".
Tai sitten kyseessä on todella itsekäs ihminen, joka kuvittelee että maapallo pyörii hänen ympärillään, ja että jokainen tuijottaa juuri hänen ostoksiaan.
Eipä tule kaupassa kiinnitettyä huomiota että mitä muiden korissa on. Ja kehtaan ostaa mitä huvittaa.
Kehtaan ostaa mitä vain mistä vain. Minulle on aivan sama mitä muut minusta ajattelevat. Elän omaa elämääni, en kenenkään toisen.
Ei minulla ole tuttuja täällä, mutta kehtaan ostaa mitä vaan mistä vaan.
Olen ollut kassalla töissä monessa eri kaupassa (keikkailin), joten minulla on kyllä tiedossa se, mitä suomalaiset ostavat. 😅
Se ei ole nättiä se, einestä ja makaroonia menee sikana, valitettavasti ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Se vasta noloa on, jos koiralle sanoo ostavansa suolaa sisältävää ravinneköyhää makaronilaatikkoa tai pierulihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Se jolla on varaa asioida kalliissa lähikaupassa voi ostaa mitä huvittaa. Rikkailla on rikkaitten huvit, olkoon vaikka makaroni.
Siis millä logiikalla lähikauppa = kallis?
Onko tämä jotain maalaisten logiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä logiikalla lähikauppa = kallis?
Onko tämä jotain maalaisten logiikkaa?
Nimenomaan kaupunkilaisen logiikkaa, kun se lähin (jopa samassa rakennuksessa sijaitseva!) pikku-K tai Sale on ihan sikahintainen, verrattuna vartin päässä sijaitsevaan markettiin.
Ostan mitä haluan ja tarvitsen