Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1½ vuotias -ruoka ei sitten maistu lainkaan

10.07.2006 |

Onko se tää helle vai mikä kun ruoka ei maistu??? Ennen jugurtti oli herkkua, nyt ei voi sietääkään. Lämmintä ruokaa en ole saanu syömään varmaan viikkoon. Muutama omenanpalanen, kylmä lihapulla, suolakurkun pala, karkkia ja jäätelö - siinä tämän päivän syöminen. Juo reilusti, vettä, mehua ja maitoa. Olenki miettiny että onko liiallinen maidon juonti aiheuttanu sen ettei ruoka maistu?? Tuo maito menee edelleen tuttipullosta. Mutta kun pidän niin tärkeenä tuota juomista, muuten haluisin jo tuttipullon jättää pois..

Oikeesti tuskallista taistella ruokapöydässä AINA....

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan hellekin vaikuttaa ruokahaluun, ainakin meillä. Pääasia että juo tarpeeksi. Kyllä varmaan lapsi pärjää vähemmällä ruoalla lyhyitä aikoja, mitä nämä hellejaksot täällä kestävät.. toisinaan syömisnihkeily jatkuu ja jatkuu, mutta kuten on monesti kuultu niin lapsi osaa aika hyvin itse säädellä ravinnontarvettaan.

Pian 3-v. poikamme on alkanut syödä ruokaa kunnolla vasta tänä keväänä, mutta on aina ollut terve ja normaalikasvuinen.

Hyvää kesän jatkoa!

Vierailija
2/4 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans 1,5v ja ei syö sitten millään. Juo paljon ja pullosta maitoa/laimeaa mehua. Minä en saikkaa lapsen kanssa vaan tarjoan ruoan ja jos ei syö niin ei sitten syö! Hedelmät on hyvää naposteltavaa, eivät ainakaan vie tilaa ruoalta masusta kun ovat kuitenkin niin kevyttä syömistä enkä usko että maitokaan juotuna niin enää tuon ikäisen taapertelijan masua riittää kylläisenä pitämään. Kyse on varmasti näistä helteistä ja siitä että osataan jo vähän sitä omaa tahtoa näyttää :) EI TYKKÄÄ-kuuluu meillä ja lautanen työnnetään pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vajaa 2 v poika, eikä meinaa mikään oikeen kelvata. Varmaan johtuu helteistä, niin mä olen ajatellut. Ainoat jotka meenee aika hyvin on just omena, mansikat, keitetyt kasvikset, porkkana yms. kaikki tällainen raikas ja kevyt.

Vierailija
4/4 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän herralla samassa iässä ei vain maistunut ruoka.. meni monta monta viikkoa kun ei ruoka maistunut ja sanoisin sen kuuluvan ikäänkin.:)..