Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestivätkö vanhempanne teille koskaan synttärikutsuja, kun olitte pieniä?

Vierailija
04.07.2020 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Enpä ollut tullut asiaa edes ajatelleeksi ennen kuin luin tämän kysymyksen.

Vierailija
2/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät minullekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järjestänyt kaverisynttäreitä. En kyllä muista käyneenikään lapsena kenenkään synttäreillä itsekkään. Olen syntynt 80 -luvulla kesällä.

Vierailija
4/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ja samoin järjestin itse lapsilleni heidän ollessaan pieniä. Olen syntynyt vuonna -70 ja lapset 90-luvun lopulla.

Vierailija
5/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät koskaan.

Lahjojakin piti erikseen "kinuta".

Oltiin aika köyhiä. Mutta muistan kerran, kun serkut kutsuttiin meille siskon syntymäpäivänä. Kun siskon synttärit oli kuun alussa ja omani kuun loppupuolella, niin hän sai joka vuosi paremman syntymäpäivän kuin minä.

Nykyään on vaikea ottaa vastaan lahjoja ja hyvän tahdon osoituksia, kun tuntuu ettei niitä ansaitse ja jotenkin säälittää se ihminen, joka turhaan muistaa minua ja näkee vaivaa vuokseni.

Vierailija
6/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun siskon synttärit oli kuun alussa ja omani kuun loppupuolella, niin hän sai joka vuosi paremman syntymäpäivän kuin minä." <- Rahapäivän takia siis, jos jäi epäselväksi.

Vierailija
7/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä järjestivät. Sain kutsua kavereita kotiin ja äiti teki kakun ja jotain muutakin tarjottavaa. Samoin itse kävin kavereideni kotona heidän syntymäpäivillään. Mitään nykyään pidettäviä erikoisia teemasynttäreitä tai synttäreitä hoplopissa tms ei ollut kyllä. Olen syntynyt 80-luvun lopulla.

Vierailija
8/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa 11-vuotiaana. Muutaman kerran yhteensä.

Vierailija
9/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteehan sitä olevansa vanhemmilleen turhake, kun eivät voi koskaan panostaa syntymäpäivään.

Vierailija
10/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Kakku oli ja joku lahja, siinä se. Hyvin tyytyväinen olin.

Vierailija
11/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"perhe päivä" isä vei veljeni kalaan tai muihin miesten juttuihin äiti vei minut tyttönä ostoksille tai näyttelyihin  tyttöjen juttuihin. arvostan todellakin vanhempiani

Vierailija
12/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti järjesti joka vuosi. Arvostin. :)

Vierailija
13/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kymmenvuotiaaksi asti tuli muutama lähellä asuva serkku perheineen, mummi ja pari läheisintä kaveria (naapurista lähinnä ja sitten koulusta paras ystävä).

14/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ja sisaruksilleni järjestettiin lapsena aina synttärijuhlat, mutta muistaakseni ei ihan joka vuosi kaverisynttäreitä. Sukulaissynttärit pidettiin joka vuosi.

Minun syntymäpäiväni on kesällä, joten kaverisynttäreilleni ei tullut kuin muutama kaveri naapurustosta, suurin osa oli lomareissuilla perheidensä kanssa.

Vierailija
15/15 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestivät, mutta en niistä kyllä itse muista mitään. Valokuvista tiedän järjestetyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan