Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella on yhteinen taloustili puolison kanssa?

Vierailija
04.07.2020 |

Usein täällä rahankäyttöketjuissa mainitaan, että laitetaan tietty prosentti yhteiselle tilille. Onko se oikeasti yleistäkin? Vastata saa myös ne, joilla ei ole yhteistä tiliä.

Meillä ei siis ole. Johtuen siitä, etteivät pankissa sellaista halunneet aikoinaan avata. Olisi sen kai saanut, jos olisi vaatimalla vaatinut, mutta hämmennyttiin eikä otettu, kun suositus oli niin vahva ei.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on ja maksan sieltä miehelle viikkorahaa.

Vierailija
2/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. Laitetaan kumpikin kuussa 500e sinne ruokaa varten. Ei mitään prosentteja ja ruokakauppalaskut on tarkoitus hoitaa sieltä, eli ei ole mikään säästötili.

Kummallakin omat kortit tuonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin kun muutettiin yhteen. Kumpikin siirtää sinne palkkapäivänä sen verran että vuoden budjetoidut yhteiset laskut (asuminen vakuutuksineen, nettiyhteys, deezer, vkl sanomalehti) ja ruoka hoituu. Maksamme yhteiset menot puoliksi.

Vierailija
4/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on.

Vierailija
5/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, eikä siirretä sinne mitään prosentteja vaan koko palkka.

Vierailija
6/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhteistä tiliä.

Vierailija
7/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mies maksaa minun tililleni tonnin palkkapäivänä.

Vierailija
8/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on, eikä siirretä sinne mitään prosentteja vaan koko palkka.

Eikö tuo rohkaise kumpaakin kuluttumaan kaikki rahat pois ennenkuin toinen ehtii? Siis sosialismin ongelma. Itsellä kävisi ainakin noin.

Vierailija
9/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen käyttötili ja yhteinen säästötili. Lisäksi omia tilejä.

Vierailija
10/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhteinen taloustili eikä sitä pankissa mitenkään kummasteltu. Avasimme sen jo seurusteluaikana ennen yhteen muuttamista. Silloin laitoimme tilille rahaa sen verran, että sieltä pystyi ostamaan viikonloppuruuat ja maksamaan viikonloppumenot. Yhteen muutettuamme sieltä on maksettu asumis-, ruoka- ja yhteisen auton kulut. Molemmat talletamme tilille kuukausittain saman summan, summa vaihtelee sen mukaan, mitä laskuja siinä kuussa on erääntymässä eli ei ole tarkoituskaan hillota sille tilille mitään ekstaa.

Vierailija
11/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili ruokaostoksia varten. Molemmat siirretään sinne sama summa kuussa ja molemmilla on sinne myös kortti. Asumme miehen omistamassa asunnossa ja hän hoitaa kaikki muut laskut itse, sillä kaikki sopimukset ja laskutukset ovat hänen nimissään. Maksan toki hänelle kuukausittain sovitun summan asumiskuluista.

Vierailija
12/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteistä taloustiliä.

Vaan meillä on omat tilit, mutta yhteiset rahat. Mä makselen laskut ja säästöt hoitelen ja pidän huolta, että kummallakin on käyttörahaa.

Vierailija
13/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhteinen taloustili, jolta maksetaan kaikki yhteiset menot, ja lisäksi kummallakin omat tilit, joiden rahat saa käyttää mihin ikinä haluaa.

Vierailija
14/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhteinen tili laskuille ja yhteinen tili mihin säästetään talo yms remppaa varten. Lisäksi kummallakin omat käyttö- ja säästötilit.

Laskut tilille kuukausittain siirretään sovittu summa. Tililtä maksetaan sähkö, puhelin, vakuutus yms käytännössä kaikki perheen laskut.

Yhteinen tili helpottaa huomattavasti perheen talousasioiden hoitoa. Onpa kumma ettei pankissa ole suostuneet avaamaan teille yhteistä tiliä.

Vierailija
15/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eikä tule koskaan olemaan. Edellisessä suhteessa olin ajautua kunnon kuseen, kun kumppani vähän laittoi rahaa haisemaan. Silloin oli siis yhteistili ja minä lähes nollatuloilla kotihoidontuen ja lapsilisän varassa. Nykyinen mies ei ole samanlainen tuhlaaja, mutta koskaanhan ei voi olla kyllin varma. Nykyinen mies ei myöskään halua yhteistiliä vaan kummallakin omat rahat menee 100% omalle tilille.

Vierailija
16/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. Siirretään sama summa joka kk sinne ja myös lapsilisä menee sinne. Tililtä menee asuntolaina, ruokakulut, sähkö ym jokakuukautiset laskut. Välillä esim veronpalautuksista sovimme summan x jonka molemmat siirtää sinne ja hankitaan jotain perheelle extraa.

Loput palkoista jää kummallekin omaan käyttöön, eikä mua sen enempää kiinnosta mihin mies rahansa käyttää.

En kannata itse mitään prosenttiosuuksia, vaikka itselläni on pienempi palkka. Ollaan kuitenkin yhdessä päätetty kuinka suuri laina otetaan ym, joten ei se voi olla enemmän toisen maksuvastuulla.

Vierailija
17/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Siirretään sama summa joka kk sinne ja myös lapsilisä menee sinne. Tililtä menee asuntolaina, ruokakulut, sähkö ym jokakuukautiset laskut. Välillä esim veronpalautuksista sovimme summan x jonka molemmat siirtää sinne ja hankitaan jotain perheelle extraa.

Loput palkoista jää kummallekin omaan käyttöön, eikä mua sen enempää kiinnosta mihin mies rahansa käyttää.

En kannata itse mitään prosenttiosuuksia, vaikka itselläni on pienempi palkka. Ollaan kuitenkin yhdessä päätetty kuinka suuri laina otetaan ym, joten ei se voi olla enemmän toisen maksuvastuulla.

Tämä!

Vierailija
18/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen tili ja erillinen yhteinen säästötili. Molemmat siis molempien nimissä. Toimii kun samanlaiset kulutustottumukset, kumpikaan ei törsää turhuuksiin. Useampi yhteinen lapsi.

Vierailija
19/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen taloustili jonne menee 50% kummankin nettotuloista sekä yhteinen säästötili mihin 20%. Loput rahat jää omille tileille ja niillä voi tehdä ihan mitä haluaa. Ruokaostokset tehdään aina luottokortilla ja sen lasku maksetaan tuolta taloustililtä. Hyvin toimii ja rahankäytöstä ei ole tarvinnut keskustella vuosiin. Taloustilin ylijäämä siirretään loppuvuodesta säästötilille.

Vierailija
20/66 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useampiakin yhteisiä tilejä ja käyttöoikeudet toisen nimissä oleviin tileihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi