Voiko tikit poistaa itse?
Minulla olisi kaksi tikkiä selässä, ja huomenna pitäisi mennä poistattamaan ne. Ei vaan jaksaisi jonottaa päivystyksessä minuutin operaation takia. Voinko siis antaa miehelle sakset käteen ja antaa ottaa ne tikit pois?
Kommentit (7)
Mun mies otti minulta pari tikkiä takareidestä pois, kun neuvoin koko ajan mitä teki. Olen sairaanhoitaja. On varmistettava ettei ihon alle jää langanpätkiä, oma tekniikkansa siinäkin vaikkakin aika simppeli. Jos et ole varma tekniikasta, suosittelen käymään terveyskeskuksessa poistattamassa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:49"]
Mun mies otti minulta pari tikkiä takareidestä pois, kun neuvoin koko ajan mitä teki. Olen sairaanhoitaja. On varmistettava ettei ihon alle jää langanpätkiä, oma tekniikkansa siinäkin vaikkakin aika simppeli. Jos et ole varma tekniikasta, suosittelen käymään terveyskeskuksessa poistattamassa.
[/quote]
Kiitos kun varoitit, itse en tuota tullut ajatelleeksikaan.. Parempi sitten kuitenkin mennä päivystykseen, kun tässä on tikkien lisäksi ollut niin paljon ongelmia, etten kaipaisi enää (pientäkään) tulehdusta tai vaivaa epäonnistuneen poiston takia.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 11:49"]
[/quote]
Kiitos kun varoitit, itse en tuota tullut ajatelleeksikaan.. Parempi sitten kuitenkin mennä päivystykseen, kun tässä on tikkien lisäksi ollut niin paljon ongelmia, etten kaipaisi enää (pientäkään) tulehdusta tai vaivaa epäonnistuneen poiston takia.
[/quote]
Otin itse polvesta tikit pois. Ihan helppoa. Kiehutin kyllä kynsisakset ja pinsetit ensin varmuuden vuoksi. Pinseteilla vedät tikistä , niin että solmu tulee selvästi esille. sitten katkaiset lenkin ja vedät langan pinseteillä pois.
Minä otin kissalta ne neljä tikkiä jotka kastraatiosta tuli :)
Oli yrittänyt niitä jo itsekin nyppiä.
Jos on puhtaat välineet ja taitoa niin mikäs siinä. Tekniikka pitää olla hallussa; se pitää tehdä niin että se langanpätkä joka on ollut ihon "päällä", ei mene ihon alle pois vedettäessä.
Voi. Kynsisaksilla lanka poikki ja pinseteillä vedetään nätisti pois.