Oletko huomannut että lakittomat olisivat pahalla tuulella vappuna?
Kommentit (38)
Tuo on kyllä totta, että vappu on ennenkaikkea työväenjuhla, ei johtoportaan ihmisten ja ylioppilaat taas on ihan ykshailee koko jaottelussa.
Minä ainakin olen lakiton ja huonotuulinen, sillä inhoan vappua. Ylioppilas ja maisteri olen, jos se nyt tähän aiheeseen kuuluu.
Olette vissiin unohtaneet ne vappumarssit, joilla ei lakilla ollut mitään väliä. Joskus vanhemmat muistuttivat nuorisoa, että laittakaapa se lakki, että näkevät että meidänkin joukoisa niitä on.
Lähinnä olen huomannut, että vapun juhlijat ovat kännissä. Se taas, mitä alkoholin nauttimisesta seuraa, ei liity mitenkään siihen, mitä on pukenut päähänsä.
Mä olen vappuna hyvällä tuulella kun ei ole pakko pitää mitään höpölakkeja eikä haalareita. Olen ylioppilas ja maisteri.
Tuolta löytyy mainio biisi, sanoitusta valitettavasti ei. Vanhat koulukaverit tiesivät sen jo vuonna 1980.
http://www.discogs.com/S%C3%A4k%C3%A4-El%C3%A4m%C3%A4-Voittaa/release/1555969
SE ON VAIN HATTU!
t. Kääkkä
Voi ne ollakin pahalla tuulella, jos on kovin koleaa ja tuulista ja tulee vilu. Kannattaa muistaa ottaa mukaan jokin päähine kun lähtee vappurientoihin. Ihan varmasti sieltä hattuhyllyltä löytyy joku mainospipo tai vaikka Hankkijan lippis päätä lämmittämään.
Ai ei kukaan pidä vappuna lakkia ;)
Juu, lapset varsinkin on tavattoman kiukkuisia, kun niillä ei ole lakkia tai kallista vappupalloa...kumpikohan on se syy?
Maailmassa on sitten tosi paljon huonotuulisia ihmisiä vappuna, sillä noita lakkeja ei ola monella, se on niin suomalainen juttu, että loppu maailma on tosi kiukkuinen.
Muualla kyllä ihmetellään sitä, miksi suomalaisilla on kapteeninlakit päässä, mutta ei siitä kannata suuttua.
En, iloisesti humalassa tuntuvat olevan työn päivänä. Eikä mullakaan mitään lakkia ole, vaikka ylioppilas olenkin.
http://www.greekinternetmarket.com/mm5/graphics/00000001/2346-05021B.jpg
Aika erikoinen tuo suomalainen yolakki, muualla sen on kippareilla.
Ite en kyllä pistä sitä maailman ruminta kotsaa päähäni vapaaehtoisesti.Riitti kyllä se lakkiaispäivä sitä lajia. Kiukuissani olen ollut kerran vappuna, kun tuli juotua mörköboolia. Ehkä ylioppilaslakki ois pelastanut tilanteen ;)
Mä en välitä koko vapusta. Enkä pidä lakkia. Ylioppilas ja FM.
En ole huomannut lakittomien olevan pahalla tuulella vappuna. Itse olen DI ja teekkarilakki roikkuu jossakin komeron perukoilla. Se on saanut tuulettua varmaan noin joka toinen vappu eli itsekin olen usein lakittomana liikkeellä vappuna.
Ainakin Otaniemestä tutkintonsa lusineilla lakin käyttöaika alkaa vasta vappuaattona puoliltaöin eikä Mantan lakituksesta, poikkeuksena erityisen luvan saaneet. Vappuaattoillan lakittomien joukossa on siis teekkareita ja diplomi-insinörttejä, jotka eivät viitsi kantaa lakkia olallaan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 20:03"]
Ite en kyllä pistä sitä maailman ruminta kotsaa päähäni vapaaehtoisesti.Riitti kyllä se lakkiaispäivä sitä lajia. Kiukuissani olen ollut kerran vappuna, kun tuli juotua mörköboolia. Ehkä ylioppilaslakki ois pelastanut tilanteen ;)
[/quote]
Mörköboolia :D
En. Itse en ole käyttänyt omaakin kertaakaan lakkiaisten jälkeen. Mutta olen vappuna huonolla tuulella, koska inhoan sitä örveltämistä. Tai koetan pysyä sisällä, mutku vapaapäivänä olis ihana lenkkeillä tai jotain..
Rauhoitu hyvä ihminen, ei noi epäkohdat varmaan ole yksinomaan ylioppilaiden syytä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2013 klo 12:56"]
vappu on työväenjuhla!!"!!!! saisi nousta uuteen uskoon kun meitä taas poljetaan ja meidän oikeuksia ja selviytymistä uhataan kapitalismilla ja työkurjuudella!!! vaaditaan työhyvinvointia, satsauksia lapsiin ja tasa-arvoista terveyden hoitoa kaikille!!!!! alas omahyväiset egoistit joilla vaan oma napa merkitsee!!!!
[/quote]