Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rajoittunut käsitys aikuisuudesta

Vierailija
04.07.2020 |

Tätä palstaa lukiessa tulee aika huvittava käsitys siitä, mikä muka tekee ihmisestä aikuisen. Olen kohta nelikymppinen, mutta av:n trollien mielestä olen ehkä tietämättä lapsi, koska:
- käytän electron-korttia (kyllä löytyy luottokorttikin, ei huolta)
- syön välipaloja (ne ovat kuulemma vain lapsille)
- juon maitoa, jos siltä tuntuu (sekin on vain lapsille ja vasikoille)
- pelaan videopelejä (herranjumala, pitää olla ihan kakara tai joku syrjäytynyt kouluampuja)
- en aio leikata tukkaani lyhyeksi

Monta kertaa tulee mieleen, että mahtaa olla aika tylsä ja rajoittunut elämä niillä, jotka asettavat mielessään kaikenlaisia tiukkoja ehtoja sille, millainen aikuisena pitää olla. Menettäisin elämäniloni täysin, jos täytyisi sellaiseen muottiin ahtautua. Mun itsetuntoni kestää myös täysin sen, että teen mitä huvittaa, eikä paljon kiinnosta, mitä mieltä joku mamma on elämästäni. Ja kiitos kysymästä, olen myös menestynyt melko hyvin urallani tästä kamalasta lapsellisuudesta huolimatta.

Mikäs susta tekee lapsen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aikuinen on ihminen, joka elättää itse itsensä, kykenee suoriutumaan arjestaan itsenäisesti, on vanhempi ja kykenee hoitamaan itse omat lapsensa. Kykenee kantamaan vastuun valinnoistaan.

Vierailija
2/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haluaisi olla aikuinen. Siivota, katsoa uutisia, sisustaa, maksaa asuntolaina, hankkia pari rääkyvää kersaa ihan Suomen valtion edun vuoksi. Voisko olla tylsempää elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aikuinen on ihminen, joka elättää itse itsensä, kykenee suoriutumaan arjestaan itsenäisesti, on vanhempi ja kykenee hoitamaan itse omat lapsensa. Kykenee kantamaan vastuun valinnoistaan.

Muuten samaa mieltä, mutta ei vanhemmuus ole välttämätön aikuisuuden mittari.Aikuinen on aikuinen ilman jälkikasvuakin.

Vierailija
4/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes haluaisi olla aikuinen. Siivota, katsoa uutisia, sisustaa, maksaa asuntolaina, hankkia pari rääkyvää kersaa ihan Suomen valtion edun vuoksi. Voisko olla tylsempää elämää?

Jännittävää elämää löytyy slummeista. Muuta sinne!

Vierailija
5/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli nelikymppinen nainen ja täysin lapsi.

-Käytän Visa Electronia

-Juon ruokajuomana maitoa tai piimää

-Syön välipaloja

-Olen pitkähiuksinen

-Kuuntelen lähinnä uusinta hittimusiikkia

-Asun vuokralla

-Teen pätkätöitä

-En ole naimisissa

Vierailija
6/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä kuinka helposti jostain asiasta nauttiminen tylytetään helposti lapsellisuudeksi. En tajua että aikuisuuden mittari on jokin tylsyys ja ikävän pitäminen. Kuulostaa ihan saamarin masentavalta. Miehiä varsinkin haukutaan lapsellisiksi pelkän pelaamisen takia. Joskus epäilen että siinä on oikeasti syynä kateus että miehillä on hauskaa ilman naista.

Vierailija
7/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta ei vanhemmuus ole välttämätön aikuisuuden mittari.Aikuinen on aikuinen ilman jälkikasvuakin.

Työttömätkö eivät kuitenkaan ole aikuisia?

Vierailija
8/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen myös menestynyt melko hyvin urallani

Tämä on aikuisuuden merkki. Nuo muut ovat jotain hassutteluja. Aikuisuus on vastuun ottamista ja saavutuksia.

Vierailija
9/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli nelikymppinen nainen ja täysin lapsi.

-Käytän Visa Electronia

-Juon ruokajuomana maitoa tai piimää

-Syön välipaloja

-Olen pitkähiuksinen

-Kuuntelen lähinnä uusinta hittimusiikkia

-Asun vuokralla

-Teen pätkätöitä

-En ole naimisissa

Samoin, enkä aio aikuiseksi kasvaakaan. :D

Vierailija
10/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaminen ei ole aikuismaista. Voi aikuinen olla työtön, mutta aikuinen myös tekee kaikkensa, että pääsisi takaisin työelämään. Ottaa vastuun itsestään eikä siirrä sitä yhteiskunnalle.

Vierailija
11/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. Noinko meistä moni sai viisikymppisenä nuoruutensa takaisin, vaikka ehdimme viettää jo kymmeniä vuosia aikuisuudessa?

Vierailija
12/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaminen ei ole aikuismaista. Voi aikuinen olla työtön, mutta aikuinen myös tekee kaikkensa, että pääsisi takaisin työelämään. Ottaa vastuun itsestään eikä siirrä sitä yhteiskunnalle.

Vedä käteen!

Vierailija
13/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?

Vierailija
14/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti lapsi, koska en täytä itsensä ja muiden elättämisehtoa. En käy töissä (henkiset ongelmat). Minulla ei ole lapsia enkä aio hankkiakaan, koska energiani ei riittäisi. En siis taida aikuistua koskaan.

Vierailija
16/16 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä kuinka helposti jostain asiasta nauttiminen tylytetään helposti lapsellisuudeksi. En tajua että aikuisuuden mittari on jokin tylsyys ja ikävän pitäminen. Kuulostaa ihan saamarin masentavalta. Miehiä varsinkin haukutaan lapsellisiksi pelkän pelaamisen takia. Joskus epäilen että siinä on oikeasti syynä kateus että miehillä on hauskaa ilman naista.

Eiköhän syy ole kuitenkin se, että jos pelaaminen tai mikä tahansa muu on aina ykkönen siten että kaikki muut asiat kärsivät kohtuuttomasti. Toivotaan siis aikuismaista tasapainoa, ei muuta. Jos pelaajalla sitä ei ole, hänen puolisonsa/lapsensa/vanhempansa joutuu ottamaan tilanteessa enemmän aikuisen roolia ja jäämään itse ilman leikkiä, ei kai se ole oikein?