Paljonko lihas voi kasvaa kuukaudessa?
Olen kulkenut nyt kuukauden ajan säännöllisesti töihin pyörällä viitenä päivänä viikossa. Meno- ja tulomatka on yhteensä 11 km ja aikaa menee noin 40 minuuttia yhteensä. Maasto on vaihtelevaa. Jaloissa on ennestään aika heikot lihakset.
Painoni on noussut kesän aikana 2 kg ja se ahdistaa. Kuinka suuri osuus tuosta voi olla lihaksia? On mahdollista että läskiäkin tuossa on, mutta ei olisi mitenkään pitänyt tulla noin paljoa, sillä ajatuksella että kilo rasvaa on 7000 kcal. Olen suurimpana osana päivistä miinuskaloreilla, yksittäisinä päivinä menee joskus yli kun otan rennommin. Pitkällä aikavälillä energiansaantini ja kulutukseni pitäisi siis olla aika tasapainossa.
Olen nainen, jos ja kun sillä on merkitystä.
Kommentit (16)
Kannattaa varmaan katsella mielummin peiliä, kuin puntaria.
Eli kannattaa jatkaa ja tarkastella tilannetta pidemmällä aikavälillä.
Zinc
Jos jalan lihakset olleet olemattomat ja maasto jalkoja rankasti rasittavaa, lihakset voivat hyvinkin kasvaa pyöräillessä. Kahta kiloa ei lihasta tule se on varmaa mutta aktiivisuus voi kerätä kroppaan nestettä. Minkä verran painat? 45kg naiselle 2kg on iso muutos, 80 pieni.
Lihas ei voi kasvaa miinuskaloreilla...
2kg on normaalia painon heittelyä
Painan nyt 63,5 kg. Tämä ollut ainakin pari viikkoa, niin en puhu mistään yksittäisestä punnituksesta. Omalle peilikuvalle myös sokaistuu.
Ap
11km on niin olematon matka pyöräillä, että se ei lihasta juurikaan kasvata. Lähinnä vasta lämmittää sen... ja lihas ei kasva, jos se ei saa riittävästi energiaa. Eli sun parin kilon lisäys ei ainakaan pyöräilystä ole tullut. Parin kilon lihasmassan lisäys vaatii aika paljon työtä.
No pöh, olisihan se ollut liian hyvää ollakseen totta. Olin ajatellut että jotain tapahtuisi, kun joka kerta tuntee jotain tehneensä. Ja jostain muistelen lukeneeni että kuormitukseen tottumaton lihas kasvaisi helposti aloittelijalla vaikka olisikin miinuskaloreilla? En tajua miten olen voinut saada läskiä niin paljon. :(
Naisella ei tule 2 kiloa lihasta kuukaudessa. 200-500g ehkä. Loppu voi olla ihan nestettä.
Kuntoilua aloittaessa usein paino nousee nesteen lisääntyessä kehossa.
Ei kannata huolestua, se ei ole läskiä jollet ole alkanut syömään entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
11km on niin olematon matka pyöräillä, että se ei lihasta juurikaan kasvata. Lähinnä vasta lämmittää sen... ja lihas ei kasva, jos se ei saa riittävästi energiaa. Eli sun parin kilon lisäys ei ainakaan pyöräilystä ole tullut. Parin kilon lihasmassan lisäys vaatii aika paljon työtä.
Meinaat, että vaivaiset 220 pyöräiltyä kilometriä ja päälle 13 tuntia kuukaudessa on yhtä tyhjän kanssa?
Kuinka paljon sä sit ajelet?
Voiko se nesteen määrä siis lisääntyä pitkäaikaisestikin? Siis ilman mitään nestettä kerryttävää sairautta.
Lihaksikkaat kiinteät reidet naisella on kiihottavia. Niitä on ihana sivellä käsillä ja suukotella ja edetä kohti jalkoväliä...
MIES
Lisääkö liikunta ruokahaluasi? Eli annatko pyöräiltyäsi itsellesi oikeuden syödä hiukan enemmän, jotain pikku välipalaa, jota et edes laske?
Mitä on pyöräilyjuomana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että vaivaiset 220 pyöräiltyä kilometriä ja päälle 13 tuntia kuukaudessa on yhtä tyhjän kanssa?
Kuinka paljon sä sit ajelet?
Itse en tällä hetkellä pyöräile, mutta oli aikoja, joina pyöräilin kesäisin lähes joka päivä erään järven ympäri eli 25 km. Työmatkoja olen myös pyöräillyt, pisimmillään 9 km suuntaansa. Lisäksi sitten muu hyötyliikunta kuten kauppareissut.
Toki jos lähtötilanne on nolla, säännöllisen pyöräilyn aloittaminen on hieno homma. Mutta eihän tuo 11 km viitenä päivänä viikossa ole normaalikuntoiselle mitään. Omat reisilihakseni eivät ainakaan olleet moksiskaan 25 kilsan pyöräilystä.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Lisääkö liikunta ruokahaluasi? Eli annatko pyöräiltyäsi itsellesi oikeuden syödä hiukan enemmän, jotain pikku välipalaa, jota et edes laske?
Mitä on pyöräilyjuomana?
Kyllä lasken kaiken tarkkaan ja juon janojuomana vain vettä. Haluan päästä alle 60 kilon. Olen vain 161,5 cm pitkä.
No ei se fillarointi ainakaan painoa lisää.
Zinc