Miten joku voi väittää että KAIKILLA on selluliittiä?
Ei nimittäin ole, jos rasvat juostu hikoiltu pois. Sohvalla makaamisellahan ne tiettävästi kertyvät.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut kenenkään sanovan noin. Onko yleistäkin sanoa?
Selluliitti on kyllä yleistä, ehkä joku on todennut niin vastauksena liiallisiin kauneusihanteisiin tai selluliitin pois photoshoppaamiseen. Jos selluliittia luullaan harvinaisuudeksi, on tietysti oikein korjata harhaluulo.
Täällä lihavat aaveet ovat niin sanoneet.
Ap:llä ainakin on, vaikka hänellä on anor eksia niin silti löytyy selluliittiä.
Selluliittia on kyllä muillakin kuin lihavilla tai vähän liikkuvilla.
Ei mua omat selluliitit järkytä, mutta kun silloin joskus näytettiin, että Victoria Beckhamillakin on reisissään. Silloin järkytyin.
Minulla oli selluliittia, kun olin 17v ja painoin 45 kg. Lähes kaikilla naisilla on jonkin verran selluliittia hormonaalisista syistä. Lihavillakaan miehillä puolestaan ei ole selluliittia.
Mulla ei ole selluliittia, mutta venymäarpia löytyy kyllä. Olen normaalipainon alarajoilla.
En ole kuullut kenenkään niin sanovan. Huvitti tosin yksi ystäväni jonka kanssa tuli jostain puheeksi selluliitti ja kivenkovaa väitti, ettei hänellä sitä ole (en tiedä miksi, ihan ok jos sellaista on). Kuitenkin luonnonvalossa esimerkiksi rannalla hänelläkin selluliitti näkyi reisissä. Kai ajatteli ettei hänellä sitä voi olla koska on hoikka. Olen itsekin hoikka, enkä ole mikään liikkumaton sohvalla makailija ja silti selluliittia on reisien alueella.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä ainakin on, vaikka hänellä on anor eksia niin silti löytyy selluliittiä.
Ja vitosleuka sen kun louskuu ja louskuu sulla. Lousklousk.
Selluliittia on lähes kaikilla naisilla, tutkitusti, ja joillakin miehillä. Osalla se on piilevänä, mutta samanlainen rakenne ihokerroksen alla.
Aineenvaihdunnallinen juttu joka ei liity rasvaprosenttiin.
Hieronta kyllä auttaa suunnattomasti siihen, että ei ole niin näkyvää. Kosteusvoidetta vain pintaan ja hellästi kosketuksella hoitamaan :)
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut kenenkään niin sanovan. Huvitti tosin yksi ystäväni jonka kanssa tuli jostain puheeksi selluliitti ja kivenkovaa väitti, ettei hänellä sitä ole (en tiedä miksi, ihan ok jos sellaista on). Kuitenkin luonnonvalossa esimerkiksi rannalla hänelläkin selluliitti näkyi reisissä. Kai ajatteli ettei hänellä sitä voi olla koska on hoikka. Olen itsekin hoikka, enkä ole mikään liikkumaton sohvalla makailija ja silti selluliittia on reisien alueella.
Totta, mutta jos oikeasti urheilet, ja kiinnität huomiota rasvansyöntiisi, niin selluliittiä ei pääse muodostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli selluliittia, kun olin 17v ja painoin 45 kg. Lähes kaikilla naisilla on jonkin verran selluliittia hormonaalisista syistä. Lihavillakaan miehillä puolestaan ei ole selluliittia.
LÄHES kaikilla naisilla,muttei kaikilla.
Selluliittiä on estrogeenistä johtuen lähes kaikilla n.90% naisista. Toisilla se on pienempää, eikä erotu yhtä selvästi. "Kaikilla" sitä kuitenkin on, jos on kehossa rasvaa (kehonrakentajillakin on) ja estrogeeniä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta jos oikeasti urheilet, ja kiinnität huomiota rasvansyöntiisi, niin selluliittiä ei pääse muodostumaan.
Oliko sulla jotain faktapohjaa tälle? Vai ihan mutufiilistä? Jos sinulla ei ole selluliittia kun urheilet ja syöt tarkasti, se ei tarkoita että kaikilla olisi näin. Aika yksilöllisiä ne kropat on. Vai miksi urheilijoillakin näkyy selluliittia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa millä tavalla rasvansyöntiin tulisi kiinnittää huomiota? vähärasvaista? Tiettyjä rasvoja? Ei rasvaa ollenkaan? Riittävästi rasvaa?
Eikös selluliitti ole sitä "appelsiini-ihoa" mikä tulee kun reidestä puristaa kaistaleen yhteen? Ei näy puristamatta, mutta puristaessa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisikö urheilla ja tiirailla syömisiään enemmän kuin terveyden ylläpitämiseksi edes tarvitsisi? Vaikka siten voisikin selluliitin täysin estää (mitä epäilen), niin herää kysymys: miksi IHMEESSÄ pitäisi? Minusta se menisi jo turhan pinnallisuuden puolelle. On tärkeämpiäkin asioita kuin kiiltävä takamus. Kuten vaikka mielenterveys.
Vierailija kirjoitti:
Miehilläkin voi olla selluliittia. Mieskin voi saada arpijuovia aka raskausarpia.
Itse en näe reisissäni näkyvää selluliittia kun istun tai seison, mutta mistä minä todellisuuden tiedän kun en näe itseäni eri kuvakulmista ja asennoista. :D Eli muut saattavat hyvinkin nähdä jotain mitä itse ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä aina itse huomaa jos onkin hieman selluliittia, varsinkaan jos normaalisti jossain hämärässä kylppärivalaistuksessa yrittää peilistä tiirailla. Kun se selluliitti on tavallisesti vielä takapuolella.
En ole kuullut kenenkään sanovan noin. Onko yleistäkin sanoa?
Selluliitti on kyllä yleistä, ehkä joku on todennut niin vastauksena liiallisiin kauneusihanteisiin tai selluliitin pois photoshoppaamiseen. Jos selluliittia luullaan harvinaisuudeksi, on tietysti oikein korjata harhaluulo.