Mikä noiden paljujen idea oikein on?
Hommataan pihalle tilaavievä tynnyri, jotta voidaan lillua lämpimässä vedessä ulkosalla. Sitten se täyttämisen ja tyhjentämisen ja puhtaanapidon vaiva. Onko se nyt niin kivaa sitten? Itse en ainakaan saa vedessä olemisesta mitään erityistä nautintoa, riittää että pääsen suihkuun. Mikä siinä paljussa sitten kiehtoo?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Palju on tosi kiva juttu esim. kerran vuodessa, jos ei itse tarvitse a) ostaa paljua b) putsata sitä c) omistaa sitä.
Ostaa tarvitsee vain kerran ja kyllä sen kerran vuodessa jaksaa putsatakin :) Mutta onneksi on tilapäistarvetta varten noita vuokrapaljujakin, tai voi vuokrata vaikka mökin paljulla/porealtaalla.
Ei kyllä jaksais ihmiskeiton takia nöhdä täyttämisen, tyhjentämisen ja putsauksen vaivaa. Mökillä oli saunan terassiin upotettu palju kun ostettiin mökki. Hikikattila lähti seuraavana kesänä, kertaakaan ei käytetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli ja sano, että vesi paskasta joka käyttökerran jälkeen.
Not worth it .. Ei tulis mieleenkään ostaa siis moista paskassa lilluttajaa.
Zinc
Lillujat on ollu paskasia🤢
Niin no jos pyytää kavereita kylään ja paljussa juodaan ne pakolliset kaljat ja syödään jotain naposteltavaa samalla, niin kuka ne nyt ensin pakottaa sisälle suihkuun ennen sitä?
Kaikkihan ne sinne hyppää suoraan ..
Zinc
Se on niinku käytäntö. Kuvitelmat on sitten jotain muuta ..
Meillä on ilmatäytteinen poreallas ulkona. Kukaan ei ole mennyt sinne käymättä suihkussa ensin. Ei me, eikä kukaan vieras.
Toiset nyt tykkää olla vedessä. Mulle ei riitä suihku. Pitää päästä uimaan, porealtaaseen tai vaikka sitten paljuun joskus. Elämän parhautta! Valitsen matkakohteenkin hotellin sillä perusteella, että siellä on spa ja uimamahdollisuudet kunnossa.
Ei sen viehätys mullekaan aukene. Ei voi uida eikä poreitakaan ole. Mutta mikäs siinä jos joku tykkää.
Juntit lilluu paljuissa, muutama porkkananippu ja perunat sekaan , niin siinäpä oiva lihakeitto. Hyi helvetti.........lilluvat siellä omissa liemissään ja eritteissään.
Ostaa tarvitsee vain kerran ja kyllä sen kerran vuodessa jaksaa putsatakin :) Mutta onneksi on tilapäistarvetta varten noita vuokrapaljujakin, tai voi vuokrata vaikka mökin paljulla/porealtaalla.[/quote]
- Kerran vuodessa!?
No jo ootte puhdasta porukkaa...😒
Peräreikä ja genitaalit pitää pestä kunnolla ennen paljuun menoa! Itse vaadin aina saada pestä kaikkien misukoiden värkit ennen kuin pääsevät meikäläisen paljuun lillumaan.
Meillä ollut pari vuotta ja tykkään kovasti. Mut olen aina rakastanut lämmintä vettä ja lillumista. Hotellissakin haluan aina kylpyammeellisen huoneen. Lapset tykkää myös.
Nykyiset muovipintaiset on helppo pitää puhtaana.
Kylpy ja rentoutuminen sen tarkoitus varmaan on. Tykkäähän jotkut istua saunassakin, mä en tajua niitä hikikoppeja
Talvella iltapimeällä lillutaan lämpöisessä vedessä tähtien alla, tai vaikka uutena vuonna kattelemassa raketteja. Parina päivänä putkeen ja sitten tyhjennys.
Kesällä meillä on siinä uima-allassuodatin, kloorivesi ja sähkölämmitin. Ihana helteillä lillutella lötköpötkön kanssa 22'c "uimavedessä' omalla pihalla. Tää on sellanen isompi nelikulmainen niin mahtuu kellumaan. Kerran vaihdetaan vesi kesäkaudella.
Itse ainakin nautin valtavasti lämpimässä vedessä lillumisesta. Rentouttaa kehoa ja mieltä paremmin kuin suunnilleen mikään muu. Meillä ei tosin ole perinteistä paljua vaan drop allas, koska modernin talon pihaan istuu visuaalisesti paremmin. Mutta sama idea siinä on. Lämmitetään puuta padassa polttamalla vesi noin 35 asteiseksi, sitten kylmä juoma kouraan, musiikkia soimaan ja altaaseen nauttimaan. Aivan ihanaa!
Lämpimässä vedessä lilluminen rypistää ihon. Ei kiitos. Se rypistyminen tuntuukin kamalalta, saati miltä se ajan kanssa alkaa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Peräreikä ja genitaalit pitää pestä kunnolla ennen paljuun menoa! Itse vaadin aina saada pestä kaikkien misukoiden värkit ennen kuin pääsevät meikäläisen paljuun lillumaan.
Eiks paljussa istuma ringissä ja jokanen pierasta jyräyttää omalla vuorolla. Mukana tulee roippeita silloin tällöin. Rapatessa roiskuu ,sanotaan....
Niska rentoutuu, lihakset, selkä, hartiasärkyä helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimässä vedessä lilluminen rypistää ihon. Ei kiitos. Se rypistyminen tuntuukin kamalalta, saati miltä se ajan kanssa alkaa näyttää.
Ihanko oikeasti uskot, että kylpeminen ja uiminen vanhentaa ihoa?
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni piha pitää olla että voisi sanoa paljun vievän pihasta tilaa..? Tai sitten helvetin iso palju😄
No esimerkiksi täällä Oulussa uusilla omakotitaloalueilla tontit on yleensä 700-500 neliötä. (Vaikka lääniä kyllä riittäisi..) Voisin kuvitella että Etelä-Suomen kaupungeissa tilanne on sama tai vielä pahempi. Niin kyllä tuollainen palju vie siitä aika ison osan. Häveliäimmät rakentaa vielä siihen ympärille jotain näkösuojahärpäkkeitä, yleensä ihmisiä ei kuitenkaan näytä haittaavan että naapurin isot olkkarinikkunat avautuu suoraan heidän takaterassilleen ja siis paljuun myös. Toinen ikävä puoli on, kun niitä lämmitellään niin se savunkatku kulkeutuu näiltä minipihoilta väkisinkin myös naapurien ilmastointihormeihin. Tosin näitä bakteeripesiä näyttää olevan joka toisella, joten se katku ei varmaan useimpia haittaa, tai ainakin tietävät sitten vuorostaan laittavansa naapurit köhimään. Paljut ei kyllä kuulu omiin suosikkeihini, niinkuin ei myöskään poreammeet, yöks. Mutta jokainen tavallaan, lillukoot halukkaat omissaan, meidän pihalle ei tule ikinä.
Paljun vesi on todella epähygieenistä jo puolen tunnin jälkeen. Useampi ihminen hikoilemassa seisovassa vedessä... hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kusin kerran kännispäissäni kaverin mökillä paljuun, onneksi kukaan ei huomannut.
M27
Ureahan tekee hyvää iholle. Eli hyvän teon teit, nahka kiittää.
Hauskan pito mukavan porukan kanssa. Ovat kotikylpylöitä minikoossa.
No ne ei ole niille, jotka eivät tykkää lillua vedessä, vaan niille, jotka tykkäävät. Mun serkun perheellä on palju, ja olen pari kertaa viettänyt siellä iltaa ja päivää, sekä talvella että kesällä. On tosi kivaa. Ei kaikki tykkää, mutta ei tarviikaan. Ei kaikki tykkää kylpyammeestakaan, mutta mä haluaisin tosi paljon semmoisen. Lapsuudenkodissa oli.