Jos olisitte superälykkäitä
Eli siis jos olisitte aivan superälykkäitä niin mitä tekisitte? Itse varmaan kehittäisin viruksen joka pyyhkisi reilu 99% ihmisistä ja saataisiin uusi alku ja ehkä loppuisi hölmöydet. Ajatus vahvistuu lukiessa tätä palstaa.
Kommentit (13)
Ai miten niin jos? Minähän olen, ja juuri siksi en kerrokaan teille mitä kaikkea suunnittelen...
Hankkisin rahaa ja pistäisin sen poikimaan.
Olette yksi vähiten valistunein epä-älyllinen elämän muoto jonka kohtaamista minulla on ollut suuri ilon puute olla kykenemättä välttämään. Lainaus, Marvin.
Vierailija kirjoitti:
Perustaisin blogin, olla auttaisin ihmisiä ymmärtämään asioita monesta eri näkökulmasta ja muutenkin ajattelemaan järkevämmin.
Oletko varma, ettet ole jo superälykäs, kun sinulla on noin ihailtavia ajatuksia?
Kertoisin kaikille miten poikkeuksellisen älykäs minä olen ja miten muut kaikki olette aivan tyhmiä. (sarkasmia)
Ei kun siis töissä oli ihan oikeasti tälläinen ihminen ja sai muuten ensimmäinä lähteä tuotannollis-taloudellisista syistä. Ja sen työn tulokset oli niin "hienoja", ettei me muut ymmärretty.
Jos olisin superälykäs, tappaisin itseni välittömästi tajutessani miten turhaa kaikki on.
Vierailija kirjoitti:
Hankkisin rahaa ja pistäisin sen poikimaan.
Mitä tekisit sillä rahalla?
Tekisin AV:lle provoja, joita kukaan ei osaisi epäillä provoiksi.
Huomaathan ap, että tuo avauksen ideasi on syntynyt mielessäsi nyt kun olet korkeintaan keskivertoälykäs, ehkä jopa sen alle. Superälykäs versio sinusta ajattelisi älykkäämmin eikä tuollaista edes pohdiskelisi, saati tosissaan suunnittelisi. Että se siitä. Kukaan ei voi tietää mitä ajattelisi jos ei olisi niin tyhmä kuin on.
Auttaisin Trumpia ja Persuja olemaan vallassa ja määrätä maailmaa. Älylläni varmistaisin että Trump ja PS voittavat seuraavat vaalit, tosin tähän ei välttämättä edes tarvi apuani kun katsoo kuinka hulluksi maailma on menossa.
En tiedä tekisinkö käytännössä mitään ihmeempää. Nuorena olisin vastannut ylevästi että antaisin superälyni ihmiskunnan hyväksi hakeutumalla tutkijaksi alalle joka tutkii pahimpia ihmiskunnan kohtaamia ongelmia ja etsii niihin ratkaisuja. Voisin olla tutkijalääkäri joka kehittää uusia hoitomuotoja tai lääkkeitä, ilmastonmuutosta ja lajikatoa tutkiva biologi, kehittää puhtaampia energiamuotoja tai moottoreita tms.
Mutta en käytännössä usko että vaikka olisi.n älykkäämpi kuin nyt niin oikeasti tekisin mitään tuollaista, jos minulla muuten olisi sama luonne kuin nytkin eli sellainen joka viihtyy yksin, nauttii kotoilusta ja eläimistä eikä ura kiinnosta jne.
Keksisin vaivattoman, riittävän tulonlähteen ja erakoituisin johonkin suurkaupunkiin joka tarjoaisi stimulaatiota tarpeeksi. Eläisin leppoisaa elämää, seuraisin maailman kehittymistä ja harrastaisin jotain tosi nicheä ja nörtihtävää ettei kukaan normaali varmastikaan huomioisi millään lailla.
Perustaisin blogin, olla auttaisin ihmisiä ymmärtämään asioita monesta eri näkökulmasta ja muutenkin ajattelemaan järkevämmin.
(Oletan että superälykkäänäkin olisin liian ihmiskammoinen menemään julkisuuteen, joten en ryhtyisi poliitikoksi enkä tubaajaksi, enkä tekisi töitä. En edes tutkijana, vaikka se vaikuttaisi mielenkiintoiselta.)