Virhe mennä naimisiin tai tehdä lapsia alle 25v.
Kommentit (8)
Olin kyllä. Ja mieluummin olen vauvan vanhempi nuorena kuin nelikymppisenä.
Ei ikinä voi olla tarpeeksi kypsä hankkimaan ekaa lasta.
Ei ikinä ole riittävän kypsä vanhemmaksi. Ensimmäinen kasvattaa ehkä eniten, koska ei tiedä mitä se vauva-aika on. Mutta siitä eteenpäin lapset jokainen kasvattavat koko ikäsi sinua. Niin kuin elämä muutenkin.
En ukso että se 25, mikään taikojen rajapyykki on. Sitä odotellessa, vielä olisi reilu vuosi jäljellä. Sittenpä näkee muuttuuko sitä jotenkin järisyttävän paljon. ;D
Minusta olin sopivan ikäinen. Sain kolmannen lapseni 25-vuotiaana. Ongelmani olivat samat, joita olisin kohdannut tuoreena äitinä myöhemminkin: liian suuret vaatimukset itselle, äitiyden täydellisyyden myytin mureneminen, auktoriteetin hakeminen... Huusin turhaan, kun konstit olivat lopussa.
Osasin kasvattaa lapseni, mutta toisella kierroksella iltatähtein kanssa olen ollut paljon rauhallisempi, vaatinut vähemmän, tuntenut tyytyväisyyttä pienemmistä asioista. En usko, että tyyneyttä olisi oppinut ilman kokemusta lapsista ja vanhemmuudesta. Ei tarvitse korottaa ääntäkään, lapset ohjautuvat omalla varmuudellani.
Niin se vaan menee että toiset ovat kypsiä jo nuorina ja toiset eivät kypsy koskaan... Edes lasten saamisen myötä :(
No mielestäni olin. Menin naimisiin 24-vuotiaana ja esikoisen sain 26-vuotiaana. Nyt olen 37 ja onnellisesti naimisissa mieheni kanssa ja kolmen lapsen äiti. Kas kun mä en ole itse ymmärtynyt tehneeni mitään virhettä.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 18:18"]
Vai olisitko muka itse ollut kypsä?
[/quote]
Olin kypsä menemään naimisiin 17-vuotiaana.
Olin kypsä saamaan lapsia 18, 19, 20 ja 22-vuotiaana.
Nyt , yli 30 vuotta myöhemmin, voin todellakin todeta tuon.
Entä sinä itse. Kuinka pitkään parisuhteeseen pystyt?
Olin