Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei tiedä, missä käyn töissä

Vierailija
22.04.2013 |

Miestä ei tunnu ollenkaan kiinnostavan minun työntekoni. Kertaakaan hän ei ole näiden viiden avioliittovuoden aikana kysynyt, missä käyn töissä, joten en ole saanut tilaisuutta kertoa. Asia on hänelle merkityksetön, koska hän itse ei ole koskaan ollut kiinnostunut työnteosta. Minulle työnteko on aika iso osa elämää, sillä olen työpaikka viitenä päivänä viikossa kahdeksan tuntia (+ työmatkat, yhteensä 40 min päivässä).  Haluaisin, että häntä kiinnostaisi, missä olen päivät silloin kun en ole hänen kanssaan kotona viettämäsä vapaa-aikaa. Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Miten olette selvinneet siitä tai miten vastaavassa tilanteessa kuuluisi yleensä toimia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Mun mies taas ei ole yhtään kiinnostunut siitä olenko parantunut syövästäni vai en. Käyn säännöllisesti kontrolleissa mutta mies ei koskaan kysy tutkimustuloksista tms.

Vierailija
2/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika käsittämätöntä. Mikä teitä pitää yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Millaisten ihmisten kanssa te oikein olette yhdessä? Onko tuollaisia omaan napaan tuijottelijoita edes olemassa?

Vierailija
4/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:45"]

Aika käsittämätöntä. Mikä teitä pitää yhdessä?

[/quote]

Se mitä teemme yhdessä vapaa-ajalla.

Vierailija
5/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku neuvoa, miten asian voisi ottaa parhaiten puheeksi miehen kanssa?

-ap

Vierailija
6/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:57"]

-ap

[/quote]

"Tiedätkö sä, pässi, missä edes käyn töissä?"

Vierailija
7/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä, siis miten ottaisit asian puheeksi miehen kanssa? Onko hän jälkeenjäänyt? On aika normaalia smalltalkia kotonakin jutella työasioista. Miten olet välttynyt mainitsemasta siitä mitään kaikki nämä vuodet? Luulisi että edes väkisin lipsahtaisi. Ei miestä kiinosta edes millolin olet lomalla?Ei ihmettele, mite oletkin yht äkkiä 4 viikkoa kotona? Millä rahoilla tämä luomakunnan kruunu elää? Sinun vai yhteiskunnan vai onko joku perintöprinssi?

Vierailija
8/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:00"]

-ap

[/quote]

[/quote]

En haluaisi sanoa ihan näinkään, vaan haluaisin asiaan hienovaraisemman lähestymistavan.

-ap

Vierailija
9/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:43"]

No jaa. Mun mies taas ei ole yhtään kiinnostunut siitä olenko parantunut syövästäni vai en. Käyn säännöllisesti kontrolleissa mutta mies ei koskaan kysy tutkimustuloksista tms.

[/quote]

Kuulostaa oikeasti kamalalta. :/

Vierailija
10/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 16:43"]

[/quote]

Jos ei uskalla kysyä, jospa sitä pelottaa, että tulos olisi huono ja taas pitäisi taistella, ymmärrän sinua tottakai, mutta jos sinä et halua puhua asiasta, miehesi ei halua kysyä, jotta ei tulisi paha mieli sinulle.. 

Vierailija
11/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, että enpä tiedä mäkään missä mieheni on töissä.. Siis firman tiedän, mutten töiden konkreettista sijaintipaikkaa ja sitä mitä siellä tekee.

Tiedän aseman missä jää junasta pois, mutta sillä pysäkillä on yhtä laaja käsite kuin Tampere. Onhan näistä juteltu, muttei mulle mieleen jää, kun en ole konkreettisesti nähnyt taloa. Miksei ole nähnyt, on niin kaukana mun reviiristä, että antaapa olla.

Vierailija
12/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:02"]

En nyt ymmärrä, siis miten ottaisit asian puheeksi miehen kanssa? Onko hän jälkeenjäänyt? On aika normaalia smalltalkia kotonakin jutella työasioista. Miten olet välttynyt mainitsemasta siitä mitään kaikki nämä vuodet? Luulisi että edes väkisin lipsahtaisi. Ei miestä kiinosta edes millolin olet lomalla?Ei ihmettele, mite oletkin yht äkkiä 4 viikkoa kotona? Millä rahoilla tämä luomakunnan kruunu elää? Sinun vai yhteiskunnan vai onko joku perintöprinssi?

[/quote]

Tavatessamme vielä opiskelin ja silloin hän sen tiesi, koska sattui asiaa kysymään. Opiskeluun liittyi kaikenlaisia harjoittelujaksoja eri paikoissa, joten vähemmästäkin menee sekaisin, että missä paikassa milloinkin olin. Kyllästyin itsekin jossakin vaiheessa selostamaan, missä milläkin viikolla juoksen. Viimeisimmästä harjoittelupaikasta sain ensin määräaikaisen työpaikan ja lopulta ihan vakituisen paikan. Uskoisin, että mieheni luulee minun yhä olevan opiskelija, vaikka töissä siis olen kulkenut nämä viisi vuotta, kun ollaan oltu naimisissa.

Minun rahani riittävät elämiseen hyvin, eikä se ole ollut minulle koskaan ongelma. Haluaisin vaan, että miestäni kiinnostaisi enemmän minun asiani.

-ap

Vierailija
13/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei erota, milloin olen toissa. Se nayttaa lorvimiselta 24 tuntia vuorokaudessa.

Vierailija
14/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sitten tekee sillä aikaa kun sinä olet töissä?

Vierailija
15/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:23"]

Mitä mies sitten tekee sillä aikaa kun sinä olet töissä?

[/quote]

Mitä milloinkin. Yleensä nukkuu myöhään, pelaa pleikkaria, surffailee netissä, katsoo Emmerdalea, joskus myös Salkkarit, jos satun olemaan iltavuorossa. En tiedä, käykö yleensä kodin ulkopuolella. Todennäköisesti, sillä joskus on jääkaappiin ilmestynyt kaljaa sillä aikaa kun olen ollut töissä. Kerran löytyi tyhjä pizzalaatikko, mutta sen on voinut saada tilaamalla pizzeriasta kotiinkuljetuksen.

Vierailija
16/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikea uskoa, ettet ole koskaan tullut maininneeksi asiaa. Ihan outo tarina sulla. Sä vaikka kauppareissulla olet nähnyt vanhan tutun ja siinä sitten sanonut työpaikkas ja mies kuullut vieressä.. onhan noita nyt mahdollisuuksia.

Mä tein kaksi vuotta sitten periaatepäätöksen, että vapaalla en puhu töistäni ellei joku kysy. Mua nimittäin alkoi ärsyttämään ihmisten tapa määrittää jengiä työpaikan perusteella ja lisäksi monella ihmisellä ei ole muuta keskusteltavaa kuin se duuninsa.

Joten mä olen enemmän keskittynyt jutuissani harrastuksiin ja perheisiin. Sen olen huomannut, ettei ihmisiä tunnu harrastusasiat kiinnostavan sen sekuntiakaan.

Vierailija
17/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en kyllä kauheasti provoa huutele, mutta nyt on melkein pakko. :D Siis meinaat, ettet kertonut miehelle, että olet valmistunut ja saanut töitä? Puhutteko te oikeasti yhtään mistään? En minäkään exän töistä niin tarkkaan tiennyt (nykyisen mieheni kyllä, koska hän tykkää selittää paljon omia asioitaan), mutta kyllä nyt firman nimen, sijainnin, tittelin, ja työtehtävätkin suurinpiirtein. Miehesi ei sitten ole ihmetellyt sitäkään, miten sinulla yhtäkkiä jää enemmän rahaa käteen kuin opiskeluaikoina? 

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:15"]

Tavatessamme vielä opiskelin ja silloin hän sen tiesi, koska sattui asiaa kysymään. Opiskeluun liittyi kaikenlaisia harjoittelujaksoja eri paikoissa, joten vähemmästäkin menee sekaisin, että missä paikassa milloinkin olin. Kyllästyin itsekin jossakin vaiheessa selostamaan, missä milläkin viikolla juoksen. Viimeisimmästä harjoittelupaikasta sain ensin määräaikaisen työpaikan ja lopulta ihan vakituisen paikan. Uskoisin, että mieheni luulee minun yhä olevan opiskelija, vaikka töissä siis olen kulkenut nämä viisi vuotta, kun ollaan oltu naimisissa.

[/quote]

Vierailija
18/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 17:00"]

-ap

[/quote]

[/quote]

En haluaisi sanoa ihan näinkään, vaan haluaisin asiaan hienovaraisemman lähestymistavan.

-ap

[/quote]

Sanot "Työpaikkani on muuten [tähän firman nimi]".

Miten sinulla ei ole ollut mahdollisuutta näin lyhyeen lauseeseen? Puhuuko miehesi koko ajan ja tauotta? Hassu olet :).

Vierailija
19/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ehkä eniten tässä provossa ihmetyttää se, ettei puheeksi olisi tullut lainkaan miehen työttömyys ja/tai työkyvyttömyys ja tätä myöten myös ap:n oma työpaikka ja se miten taloustilanteesta selvitään. Asuttetko te muka ilmaiseksi jossain? 

Vierailija
20/29 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan samassa yksiössä, missä asuin opiskellessa. Vuokra 410 €/kk, joten palkasta jää käteen kivasti ja tullaan toimeen molemmat. Mies ei oikein ole ikinä hahmottanut raha-asioiden päälle eikä ymmärtänyt, ei oo niinkään materialisti. Saa kyllä työkyvyttömyyseläkettä, mutta jos tarvitsee ostaa jotakin isompaa, saa minulta rahaa. Ollaan siis puhuttu tietenkin miehen työkyvyttömyyden syistä. Ei vaan koskaan oikein minun asioistani. en tiedä, kiinnostaako häntä edes minun työntekoni. En halua ikävystyttää häntä liikaa.