Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aku Ankan (Sanoma Magazines) puhelinmyyjät kauhean aggressivisia

Vierailija
22.04.2013 |

Melkein viikottain tyrkytetään jotain extraa, Roope-setää jne. Tekis mieli irtisanoa jo se perustilauskin. Alkaa ottaa päähän, kun eivät millään meinaa uskoa että ei on ei.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut erilaisten Ankka-tuotteiden puhelinmyyntiä tänä kesänä neljä kertaa, vaikka olen joka kerta sanonut, etten osta mitään puhelinmyynnistä ja pyysin lopettamaan soitot. Laitoin Sanomalle viestiä asiasta. Totesivat, että merkitsevät tietoihin, ettei saa soittaa, mutta että puhelinmyyjillä voi olla paperillinen lista, jota noudattavat eivätkä välttämättä saa estettyä soittoja kokonaan.

Puhelinmyynnin estoa netin kautta ehdotettiin, mutta se ei välttämättä estä puhelinmyyntiä, jos henkilö on asiakassuhteessa firmaan. Laitoin jatkokysymyksen, että onko ainoa mahdollisuuteni siis lopettaa puhelinterrori se, että lopetan asiakassuhteeni Sanoma Magazinesiin. En ole saanut vastausta. Eli seuraavasta soitosta Ankan tilaus loppuu.

Vierailija
2/34 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomasta soitellaan joka viikko parikin kertaa! Maksaako se telemarkkinakielto paljonkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telemarkkinointikielto auttaa todella hyvin.

Meille tulee Aku Ankka muttei yhtään puhelinhäiriköintiä.

Vierailija
4/34 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari piinasi minulla jatkuvilla soitoilla, kunnes pimahdin ja lähetin sellaisen rähinämeilin niille, ettei ole vuosiin enää kuulunut mitään. :)

Vierailija
5/34 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tekemässä telemarkkinointikielto, ei kai se koskaan muuten lopu..

Mutta olen huomannut saman, että ovat to päällekäyviä, ja puhuvat niin hirveästi ettei siihen saa sanaa väliin. Vastenmielistä.

Vierailija
6/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin eräässä firmassa on uusille puhelinmyyjille työnantajan ohjeistuksena, että "joko luuri tai kauppa". Eli jos ei kauppaa synny, niin jatketaan sitä myyntilitanian lukemista paperilta (riippumatta siitä mitä toinen osapuoli puhelimessa sanoo), niin kauan kunnes asiakas lyö luurin korvaan. Joten ei ihme jos myyjät eivät mielellään sanoisi ainakaan työnantajan valvovan silmän alla sanoisi "selvä kiitos hei". Eli kannattaa vain laittaa luuria jos ei ole tarjouksesta oikeasti kiinnostunut.

Vierailija
7/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti jostain firmasta joku hoonosoomi mies kaupaten Akua+Roope Setää+jotain kirjaa. Sit kysyin litanian jälkeen tarkennusta, että onko siis noi kaikki xx€ verran? Niin tää mies huokaisee ja aloittaa alusta "minä kerron sinulle sitten asian alusta." Sit tokasen et oho onpa edullista. Niin tää mies "kiitos tilauksesta, onko osoitteesi siis xxxxxx"

Joo siin kohti meni luuri korvaan.. Olisin voinu tilataki ku oli tosi halpa, mut ärsyttää tollanen ettei anneta ite tehdä päätöstä!

Vierailija
8/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin samaa lehteä parisen vuotta sitten. Soittaja oli nuori mies ja kertoi miten 'halpa' lehti olisi. Sanoin että se on silti liian kallis minulle. Myyjä sanoi sitten sarkastisen oloisesti että "siinä tapauksessa" ja löi luurin.

Vierailija
9/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman kerran avautunut heille ja käskenyt poistaa mut listoilta. Tilaat lehden ja tilausvahvistus tulee vasta muutaman lehden jälkeen. Jos et halua lehteä, niin sittenpä maksat niistä sitä ennen tulleista lehdistä täyden hinnan, jos peruutatkin tilauksen. Eipä ole soitelleet pitkään aikaan tuosta puljusta mulle.

Vierailija
10/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lyön niille nykyisin luurin korvaan..

Vierailija
11/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:04"]

Mä olen muutaman kerran avautunut heille ja käskenyt poistaa mut listoilta. Tilaat lehden ja tilausvahvistus tulee vasta muutaman lehden jälkeen. Jos et halua lehteä, niin sittenpä maksat niistä sitä ennen tulleista lehdistä täyden hinnan, jos peruutatkin tilauksen. Eipä ole soitelleet pitkään aikaan tuosta puljusta mulle.

[/quote]

Mä oon kyllä aina sinne tilausvahvistuksen/laskun saavuttua laittanut palautetta, että en todellakaan halua tätä lehteä/ole tilannut mitään. Pyytelevät aina kovasti anteeksi ja mitätöivät laskun.

Vierailija
12/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akua on kerran yritetty puhelimitse kaupata ja oli aggressiivisimmasta päästä puhelinmyyjiä se.

Kerran jotain liittymää kaupattiin sillä menetelmällä että kun sanoin että olen tyytyväinen liittymääni enkä sitä halua vaihtaa, myyjä sanoi että "no ei sun tarvi vaihtaa mä teen sen sun puolesta, mä katkasen sun vanhan liittymän..." Sanoin siihen että kannattaa kuule ihan oman etus nimissä jättää mun liittymä katkasematta ja suljin luurin.

Huvittavimpia on ne jotka myy jotain lehteä tietyksi ajanjaksoksi ilmaiseksi mutta kun kysyy lisätietoja ja vähän kaivelee niin "tietysti ne painokulut pitää kustantaa kyllähän sen lehden tekeminenkin maksaa mutta se nyt on sulta vaan se 2,5 e viikossa plaaplaaplaa"

Ovat kaikki puhelinmyyjät tosi aggressiivisia nykyisin. Lempeämmällä linjalla saattaisi jotain saada myydyksi kuin posmottamalla kovaäänisesti keskeytyksiä sallimatta suoraan paperista. Ilmeisesti niillä on ohjeistus pielessä tai sitten sinne menee töihin pelkkiä kusipäitä.

Vierailija
13/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama koskee Me Naiset -myyjiä.. vasta uhkaus poliisilla sai ne lopettamaan se jokapäiväisen (ihan oikeasti yhtään liioittelematta) puhelinterrorin. Uskomattomista tuossa on että meille tulee jo sekä Aku Ankka että Roope-setä ja SILTI ne idarit soittelee säännöllisin väliajoin...

Vierailija
14/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä, mulle ei ole vuosiin soittanut yksikään lehdenmyyjä... sanoin joskus viime vuosituhannen puolella muutamalle myyjälle, että en tilaa mitään, koska mieheni on Sanoma Magazinesilla töissä ja tuo töistä ilmaiseksi heidän lehtensä (työkappaleet), joten en maksa aikakauslehdistä. Ja sen jälkeen ei ole yksikään tyrkyttänyt tilausta, ei myöskään kilpailevien yhtiöiden lehtiä. Hassua...

Vierailija
15/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asian jo tiivisti. Jos myynti viluttaa, niin irtisanoo koko tlauksen. Kuluttajan valinta. Kun riittävän moni tuon tekee, niin sitten SM alkaa kiinnostaa puhelinmyyjien tavoista.

Vanhana uskollisena Akun ystävänä tuli vuosikausia Aku, mutta liika alkoi olla liikaa; AA tuotteita pursuaa joka tuutista ja nurkankin takaa.

Perheemme voi ihan hyvin ilman Akua, ml vanhemmat. On myös säästynyt yksi hyllymetri kirjoille ilman Akuja.

Vierailija
16/34 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti kans eilen yks miespuolinen ja oli hyvin rasittava.  Lopuksi vielä löi luurin korvaan, kun olin kolme kertaa sanonut, että en koskaan osta mitään puhelimessa. 

Vierailija
17/34 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalla ei ole enää mitään muuta myytävää, Hesaria ei kukaan täyspäinen lue ja levikki laskee ja on laskenut jo vuosia kiihtyvällä vauhdilla. Taloussanomat jo lakkautettiin.

Vierailija
18/34 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin lyötiin luuri korvaan. :)  Mies oli jotenkin niin hermostunut ja puhui ja puhui aivan kuin henki ja elämä olisi nyt kiinni siitä, että minut saadaan ostamaan lehti vaikka väkisin. Todella stressaantuneen kuuloinen tyyppi, eikä käynyt kateeksi, jos on noin rankkaa tuossa työssä.

Vierailija
19/34 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mulle soittanut oli ihan miellyttävä-ääninen, mutta ei yhtään kuunnellut vastaustani, vaikka itse kysyi, miksen osta mitään puhelimessa.  Kun olin perustellut vastaukseni, hän aloitti myyntilitaniansa ihan kuin olisin sitä pyytänyt. Kuuntelin kohteliaasti vaikka olisi mieli tehnyt löydä luuri korvaan.  Jälkeen päin harmittikin, miksen lyönyt, kun se myyjä sitten kumminkin löi.  Toivottavasti ei soita kovin pian uudestaan. terkuin 3.

Vierailija
20/34 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon ihan rehellisesti että luen kirjastossa lehdet sillä koitan elää ekologisesti. Ja liittymistä/nettikaistasta sanon että joku toinen on tilannut ne minulle tai kuuluu vuokraan ym.. Joskus olen pahoitellukkin että toivottavasti et ole provisiopalkalla kulta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi