Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teutonia Rocky vm. 2004 selkänojan säätöongelma?

10.07.2006 |

Mulla on Teutonian Rockyt, ostin ne käytettynä (ostettu 8/04) ja nyt kun poikamme osaa istua ja selkänoja voi olla pystyasennossa, olen huomannut, että selkänojan säätö pystyyn on tosi hankalaa. Onko säätöjä enemmänä kuin 3 asentoa? Keskimmäiseen asentoon selkänojan saa helposti, mutta ylimpään asentoon on tosi hankala saada selkänojaa laitettua. Kun tarkkaan läheltä olen kurkistanut, selkänojan " tapit" ei mene pohjaan asti urissa, vaan pelkästään pikkuisen uran laidan yli ja selkänoja saattaa yhtäkkiä räpsähtää alemmas. Onko tämä normaalia vai teenkö jotain väärin. Jos kuomu on alhaalla, selkänojan yläasentoon laitto on mehdotonta, se menee vaivalla vain jos kuomu on kokonaan auki. Ihmettelen lisäksi eikö selkänoja säädy ihan pystysuoraan asentoon ollenkaan? Meillä oli esikoisen kanssa Emmaljungat ja niissä selkänojan säätö oli vaivatonta ja sen sai ihan pystyasentoon.

Onko vika rattaissa vai minussa? Vanhemmassa mallissa ainakin 2002 vuoden mallissa tuo kuomu jää " roikkumaan" selkänojan taakse, tässä se on takana kiinnitettynä selkänojan taakse neppareilla, pitäisikö se irroittaa vai miten saisin selkänojan käytön helpommaksi? On nimittäin aika stressaavaa säätää selkänojaa aina vaivalla pystympään asentoon. Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan yhtä hankalaa on siihen pystyasentoon saada se selkänoja. Voimaa saa käyttää ja tarkkaan asetella sen kuomun siitä pois tieltä ensin.

Vierailija
2/3 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on kyllä sitten melkein ainoa huono puoli noissa rattaissa, muuten olen kyllä tykännyt.

Pari kikkaa, jotka voisivat auttaa;

Vedä kuomu kokonaan auki, myös nepparit, jolloin kangas ei jää ruttuun selkänojan väliin ja sitten sieltä alta nostat kädellä sen selkänojan ylös kunnes loksahtaa kohdilleen.

Toiseksi kannattaa katsoa, että ne mustat " kuminauhat" siinä selkänojan sivulla on oikealla kohdallaan, eikä liian sivuilla.

En tiedä osasinko selittää riittävän selvästi, mutta kokeilemalla varmaan onnistut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo kuomu jää sitten roikkumaan taakse, jos ne nepparit irroittaa? Ja eihän lapsi sitten pääse tippumaan takaosasta alas, jos kuomu ei ole kiinni selkänojassa?

Lohdullista on kuulla, että muillakin on samoja ongelmia. Muutoin olen ollut tosi tyytyväinen rattaisiin, teutonian seisomalaudankin kanssa on unelmankevyet työntää.

Toinen ärsyttävä asia rattaista kylläkin löytyy, ne nimittäin kitisevät kovasti, varsinkin mutkissa kääntyillessä, Mies yritti johonkin rasvaa laittaa, muttei auttanut. Olisiko vinkkejä tämän ongelman poistamiseen? Mitä kannattaa laittaa ja mihin kohtiin, jotta kitinä häviäisi?