VAPPU!!!
voisko joku fiksu kertoo mulle et jos vappua vietetään 1.5 eli jos meinaa ottaa jtn juhla juomaa niii onko se seuraava pvä vapaa töistä???
Kommentit (14)
Voi ääliö ja uusavuton. Vappua juhlitaan 31.4 ja 1.5 käydään vappumarssilla, mielenosoituksella työntekijäin puolesta ja kuunnellaan Ay liikkeen ja vasemmiston palopuheita riistäjiä vastaan. Vappupäivänä ollaan hirveessä kohmelossa edellisillan juhlinnan ja ryyppäämisen jäljiltä
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:22"]
Voi ääliö ja uusavuton. Vappua juhlitaan 31.4 ja 1.5 käydään vappumarssilla, mielenosoituksella työntekijäin puolesta ja kuunnellaan Ay liikkeen ja vasemmiston palopuheita riistäjiä vastaan. Vappupäivänä ollaan hirveessä kohmelossa edellisillan juhlinnan ja ryyppäämisen jäljiltä
[/quote]
Kukahan se on ääliö ja uusavuton, kun ei tiedä, että huhtikuussa on vaan 30 päivää??
Tunnustan, minä joka kirjoitin tuon 31.4
K: Mistä erottaa vappuna duunarin ja akateemisen?
(muusta kuin ylioppilaslakista?
V: Duunari vetää kännit jo aattona, akateeminen vasta vappupäivänä.
ohhoh ei sitä varmaa tarvii heti toista olla haukkumassa jos ystävällisesti kysyy....
Tuskin edes tarvitset vapaapäivää, jos todella on kysymys juhlapäivästä ja juhlajuoman ottamisesta. Kyse kuitenkin lienee kansallisesta pakkomielteestä eli silmittömästä ryyppäämisestä? Sehän on vappuna monille enemmän pakollista kuin sallittua.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 12:28"]
K: Mistä erottaa vappuna duunarin ja akateemisen?
(muusta kuin ylioppilaslakista?
V: Duunari vetää kännit jo aattona, akateeminen vasta vappupäivänä.
[/quote]
Aion vetää kännit aattona koska menen 2.5 töihin. t. akateeminen
Siis jos aikoo hankkia krapulan eikä ole työkuntoinen, niin silloin otetaan vappuaattona eli 30.4. Tällöin isommissa kaupungeissa aloitetaan vapun juhlinta, patsaita lakitetaan, omat lakit laitetaan päähän jne.
Vappupäivänä sitten loivennellaan olotilaa erilaisin rituaalein esim. vappupiknikillä, paraateja ja marsseja seuraten, vapputorilla käyden jne
Mä oon nyt jo onnellinen mun krapulattomasta olotilasta 1.5. Nimim. Ei enää koskaan krapulaa
juu ei tosiaankaan ole. tosin tiedän jo nyt, että työkaverillani on "sairasloma" päivä silloin... samoin on joka kuukausi palkkapäivän jälkeen.