Olen kateellinen ulkona isoissa kaveriporukoissa hengaileville.
Olisipa minullakin porukka jonka kansa tehdä kivoja asioita.
Kommentit (15)
Heillä ei ole ystävää, jonka kanssa hengailla.
Hyi, en tykkää. Kaikki kailottamassa isoon ääneen ja kilpailemassa huomiosta, porukan johtajanarsistit pyörittämässä hoviaan, veetuilua.
Ei kannata näin korona-aikaan! Moninkertainen mahdollisuus saada korona.
Juuri yksi kaveri, joka säännöllisesti hengaa tällaisessa isossa porukassa ja postailee kuvia someen valitteli yksinäisyyttään, ja kuinka olen hänen ainoa oikea ystävä. En sano että näin on aina, mutta välillä nuo isot porukat ovat kulissia, joilla korvataan merkityksellisiä ihmissuhteita paremman toivossa. Iso kaveriporukka tuo välinearvoa, jonka avulla voi menestyä somessa. "Tuo on hyvä tyyppi, kun sillä on niin paljon kavereita." Vaan kuinka moni tapaisi tätä ihmistä kahden kesken?
Jos olet nainen, niin älä murehdi. Ei introvertti luonne tai pienet kaveripiirit vaikuta mitenkään sun pariutumiseen. Toisin se on miehillä.
Olin nuorena noissa porukoissa ja olihan se mukavaa. Tuli nähtyä yöelämää ihan eri tavalla. Minulla oli kuitenkin kokoajan tunne että olen vain apupyörä ja ryhmä pyöri käytännössä yhden hypersosiaalisen ihmisen ympärillä.
Itsekin aikanaan olin. Kunnes hoksasin ettei noissa isoissa porukoissa ole mitään niin erityisen ihmeellistä ja tavoittelemisen arvoista. Välillä vielä nykyäänkin tulee isoissa porukoissa vietettyä aikaa, mutta usein se on sitä yhtä ja samaa - eli jotain ryyppäämiseen liittyvää.
Itse ihmettelen noita valtavissa porukoissa laumaoleskelijoita. Etenkin, jos ovat ulkomaalaistaustaisia, tulee heti vilppi ja vilunki mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena noissa porukoissa ja olihan se mukavaa. Tuli nähtyä yöelämää ihan eri tavalla. Minulla oli kuitenkin kokoajan tunne että olen vain apupyörä ja ryhmä pyöri käytännössä yhden hypersosiaalisen ihmisen ympärillä.
Osuvasti sanottu!
Olen joskus nuorempana ajatellut sun kanssa samalla lailla. Tuossa ylempänä jo tulikin juttua ja samat havainnot on mulla.
Kauheita ne porukat on olleet. Opiskeluaikoina yksi onnistui hurmaamaan melki koko luokan ja vei kerätyt retkirahat mennessään teille tietymättömille Sukulaisista löytyy näitä ja rinkiin pääsee, jos tulokkaasta jotenkin hyötyy. Edes uskovaisten seura ei ole uskollista ja pyyteetöntä. Niistä piireistä taitaa lentää helpoiten pihalle jos ei täytä normeja. Taidetta ja ihmisiä kannattaa ihailla kaukaa. Itse olen kokemusteni takia varmaan saanut liiankin kyynisen kuvan. Sanotaan 3ttä joukossa tyhmyys tiivistyy.
Jokaisen pitää riittää omana itsenään. Vapaus on kultaakin kalliimpi, on joku viisas joskus sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata näin korona-aikaan! Moninkertainen mahdollisuus saada korona.
https://www.nydailynews.com/coronavirus/ny-ca-man-dies-of-coronavirus-a…
Ei kannata olla kateellinen. Monesti näissä kaveriporukoissa on jos jonkinlaista ilmapiiri- ja ihmissuhdeongelmaa: nokkimisjärjestyksiä, ihmisten lokeroimista johonkin tiettyyn rooliin, valtataisteluita, juoruilua, nälvimistä, hyväksikäyttöä jne. Nämä porukat toimivat hyvin silloin, kun kaikki siihen kuuluvat ovat hyväitsetuntoisia ja pystyvät aidosti arvostamaan toisiaan. Useissa tapauksissa näin ei ikävä kyllä ole.
Niin minäkin, ei ole koskaan ollut tuollaista, enkä tiedä mitä tuommoiseen porukkaan pääsemiseksi vaaditaan.