Wilmasta. Eikö vanhemmille ole selvää, ettei muksuilla ole mitään asiaa wilmaan?
Meillä ainakin on koulun ja kodin yhteinen sääntö, että salasanoja wilmaan ei muksuille anneta. Lapsilla ei ole mitään asiaa wilman sivuille.
Mielestäni tässäkin wilmakohussa, missä lapset melskaavat ja pilaavat koko wilman tarkoituksen on kyse TAAS vanhempien kyvyttömyydestä pistää muksunsa kuriin. Ei ole vaikeaa pitää ne wilmatunnukset vain itsellään ja samalla korostaa lapsille että wilman avulla me aikuiset pidetään lapsista ja lasten asioista huolta, eikä sinne lapsella ole yksikseen mitään asiaa.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 21:17"]
Meillä ainakin on koulun ja kodin yhteinen sääntö, että salasanoja wilmaan ei muksuille anneta. Lapsilla ei ole mitään asiaa wilman sivuille.
Mielestäni tässäkin wilmakohussa, missä lapset melskaavat ja pilaavat koko wilman tarkoituksen on kyse TAAS vanhempien kyvyttömyydestä pistää muksunsa kuriin. Ei ole vaikeaa pitää ne wilmatunnukset vain itsellään ja samalla korostaa lapsille että wilman avulla me aikuiset pidetään lapsista ja lasten asioista huolta, eikä sinne lapsella ole yksikseen mitään asiaa.
[/quote]Ainakin meillä muksuilla on omat tunnukset wilmaan.
Täällä alakoulussa ei saa lapset tunnuksia wilmaan, mutta seiskalla on joka teinillä omat tunnukset ihan koulun puolesta. Minulle ihan ok.
Opet laittavat wilman kautta infoa myös oppilaille. Nämä eivät voi kuittailla poissaoloja, vanhemmilla siis eri tunnukset kuin lapsilla. Wilman käytön laajuus vaihtelee kunnittain. t. ope
Ap selventää, että meilläkin kyse siis yläkoululaisista ja koulusta ohjeistus, että wilmatunnuksia ei muksuille jaeta/anneta, ovat vain koulun ja vanhempien välisiä.
Onko joku vanhempi sitten jättänyt vanhempien tunnukset lapsille käytettäväksi? Sen tosiaan luulisi olevan selvää, että vanhempien tunnukset eivät kuulu lapsille.
Mutta meilläkin on yläkoululaisilla omat, koulun antamat tunnukset. Ja nuorten odotetaan ja oletetaan myös käyttävän wilmaa. En ole koulusta kuullut, että asian kanssa olisi ollut mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 21:25"]
Ap selventää, että meilläkin kyse siis yläkoululaisista ja koulusta ohjeistus, että wilmatunnuksia ei muksuille jaeta/anneta, ovat vain koulun ja vanhempien välisiä.
[/quote]Eikö teillä sitten lapsilla ole muka omia tunnuksia wilmaan?
Onko teillä sitten ollu asian kanssa jotain ongelmia? Minulle ainkin on itsestään selvää että minun tunnukset on minun tunnuksia, eikä niitä anneta lapisille eikä edes puolisolle.
Voisko ap tajuta, että kouluissa annetaan lapsille ihan omat tunnukset?!
"wilmatunnuksia ei muksuille jaeta/anneta, ovat vain koulun ja vanhempien välisiä."
Tarkoitettu, että vanhempien tunnuksia ei jaeta lapsille, jolloin eivät itse voi esiintyä siellä aikuisena ja kuitata poissaoloja tms.
Onpa omituista, missähän päin Suomea yläluokillakaan ei lapset wilmatunnuksia koulun ohjeistuksesta saa?
8 ja 9, ei meillä lapsilla ole mitään omia tunnuksia wilmaan, ei koskaan ole ollutkaan. Opet laittaa tuntimerkintöjä sinne, kokeet ja niiden numerot, ilmoittavat yleisiä tapahtumia. Me vanhemmat laitetaan ilmoitukset poissaoloista ja selvitellään niitä jos tarvis.
Lapset eivät tee meidän koulussa ainakaan wilmalla mitään.
-ap
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 21:41"]
8 ja 9, ei meillä lapsilla ole mitään omia tunnuksia wilmaan, ei koskaan ole ollutkaan. Opet laittaa tuntimerkintöjä sinne, kokeet ja niiden numerot, ilmoittavat yleisiä tapahtumia. Me vanhemmat laitetaan ilmoitukset poissaoloista ja selvitellään niitä jos tarvis.
-ap
[/quote]No koita nyt silti ymmärtää, että monessa koulussa oppilaille annetaan omat tunnukset eli on ihan turhaa täällä moralisoida.
Taas tuli osoitettua, että yksi ns. parempi äiti on pihalla kuin lumikko.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 21:41"]
-ap
[/quote]
Eli sinä pidät huolta siitä, että lapsella on oikea varustus liikuntatunnilla? Tai että lapsi tietää, koska on hänen luokkansa vuoro mennä johonkin näyttelyyn? Meillä ne ilmoitetaan Wilmassa, jumppatunti usein vasta edellisenä päivänä.
Ok, anteeksi.
Minulle oli uutta tuo, että muualla lapsilla on omat tunnuksensa wilmaan. Meillä kun ei niin ole, joten aloitukseni väittämät korjaan vääriksi ja aloituksen voisi puolestani deletoida.
Kuitenkaan missään kohtaa en ole inttänyt tai väittänyt olleeni oikeassa, joten 13 voisi myös katsoa viesteissään peiliin.
-ap
Mikä se sivu on missä on niitä wilmaviestejä
Meillä yksi lukiolainen ja kaksi yläkoululaista, ja heillä jokaisella on omat tunnarinsa Wilmaan.
Minulle ei tulisi mieleenikään antaa omia tunnareitani heille, kuten ei suurimmalle osalle Suomen vanhempia. Harmittaa tämä ap:n avaus ihan riivatusti.
Kouluissa voi olla eri käytänteitä.
Meidän lapset ovat saaneet omat wilma-tunnukset, ovat Norssin yläkoulussa ja lukiossa.
Lapset käyvät ahkerasti wilmassa, katsovat sieltä lukujärjestyksen, kummallakaan ei ole paperiversioita. Seuraavat suorituksiaan siis koe- ja kurssinumeroitaan.
Kokeet on merkitty wilmaan. Wilmaa katsovat päivittäin.
En huolehdi lasten koeasioista enkä läksyistä enkä liikuntavarusteista, hoitavat itsenäisesti asioitaan.
Seuraan poissaoloja ja kuittaan tarvittaessa, harvoin viestittelen opettajien kanssa kun ei ole tarvetta. Mitään käytösongelmia ei lapsillani ole joten ei merkintöjäkään.
Wilma on mielestäni hyvä juttu.
Minäkin ihmettelen, mitä ihmettä lapset tekevät tunnuksilla? Miten me pärjättiin koulussa, kun ei ollut Wilmaa? Ja kuitenkin osattiin mennä oikeaan luokkaan tai paikkaan mihin vain opettaja edellisenä päivänä käski, eli en näe syytä miksi oppilaiden täytyisi Wilmaan päästä.
Minä pidän lapseni ajantasalla jos Wilmaan ilmaantuu häiriökäyttäytymistä, niiltä onneksi ollaan vielä vältytty.
Vääntäkää nyt rautalangasta mihin lapsenne Wilmaa tarvitsee? Muuta kuin facebookissa tekemällä itsestänsä pellen!
Siis lapsilla eri tunnukset kuin huoltajalla - väännän aloittajalle rautalankaa. Lapset ei tiedä minun tunnuksiani koska ne ovat vain päässäni. Mitään tunnuksia ei tietokoneelleni ole talletettuina.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 22:00"]
Kouluissa voi olla eri käytänteitä.
Meidän lapset ovat saaneet omat wilma-tunnukset, ovat Norssin yläkoulussa ja lukiossa.
Lapset käyvät ahkerasti wilmassa, katsovat sieltä lukujärjestyksen, kummallakaan ei ole paperiversioita. Seuraavat suorituksiaan siis koe- ja kurssinumeroitaan.
Kokeet on merkitty wilmaan. Wilmaa katsovat päivittäin.
En huolehdi lasten koeasioista enkä läksyistä enkä liikuntavarusteista, hoitavat itsenäisesti asioitaan.
Seuraan poissaoloja ja kuittaan tarvittaessa, harvoin viestittelen opettajien kanssa kun ei ole tarvetta. Mitään käytösongelmia ei lapsillani ole joten ei merkintöjäkään.
Wilma on mielestäni hyvä juttu.
[/quote]
Meille vanhemmille se on oikein selvää, mutta kun koululle EI näytä olevan. Mun kotikaupungissa koulut jakavat Wilma-tunnarit oppilaille viitosluokasta ylöspäin.