Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset luulee että agnostikko on teistin ja ateistin välimuoto?

Vierailija
03.07.2020 |

Ihminenhän joko uskoo jumaluuksiin ja on teisti tai sitten ei usko ja on ateisti.

Teistisyyden tai ateistisuuden lisäksi hän voi olla agnostikko, eli on sitä mieltä että jumalan olemassa oloa tai olemattomuutta ei ole mahdollista todentaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen ateisti on jossain määrin agnostikko, eli tietää että olemattoman olemattomaksi todistaminen on joksenkin mahdotonta.

Suurin osa uskovista on myös varmaan ainakin ajottain agnostikkoja ja epäilee että jumalan tieteellinen todistaminen ei onnistu.

Vierailija
2/5 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agnostikoille oleellista on se, että asiasta on turhaa keskustella/väitellä, koska todisteita ei ole eikä näin ollen päästä mihinkään lopputulokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jokainen ateisti on jossain määrin agnostikko, eli tietää että olemattoman olemattomaksi todistaminen on joksenkin mahdotonta.

Suurin osa uskovista on myös varmaan ainakin ajottain agnostikkoja ja epäilee että jumalan tieteellinen todistaminen ei onnistu.

Vielä mahdottomampaa on olemattoman olevaksi todistaminen.

4/5 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agnostikkoja on monenlaisia suhtautumisessa jumalan olemassaoloon. Jotkut agnostikot painottavat avoimuuttaan uskolle jumalan olemassaoloon – siitä varmaan tulee tuo käsitys teistin ja ateistin välimuodosta. Joitain agnostikkoja ei taas kiinnosta koko asia.

Vierailija
5/5 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Monen mielestä agnostikko on silloin, jos ei osaa päättää ollako ateisti vai teisti. Kun olen törmännyt tuohon käsitykseen niin usein, olen alkanut miettiä olenko sittenkin itse ymmärtänyt jotain väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä