Itsellä on asioita hoidettavana, lapsi hermostuttaa
Lomalla oleva 12-v. ottaa pannuun. Komensin pois tietokoneelta kun eilen oli koko sadepäivän. Nyt se talsii toimettomana ympäriinsä kyselemässä "mitä me tehdään huomenna?", "mitä me syödään illalla?" Kavereita hänellä on, kun viitsisi niitä kysyä pihalle. Mulla on tietokoneella yksi tärkeä asia mihin on kirjallisesti reagoitava tänään yms ja lisäksi laskukasa selvitettävänä ennen 16 niin olen kertonut että en ennätä kanssansa olla nyt. Tuntuu, että lapsi yrittää varta vasten tehdä elämästäni vaikeaa kun pyrkii hakemaan huomiota JUST SILLON kun EI sovi. Miten voi olla niin vaikeaa kehittää tekemistä itse?! Mitään suosittelemiani hommia kotona ei toki oma-aloitteisesti tee, ne hoituu vasta sitten kun olen ystävällisesti sanonut pari kertaa, sitten neutraalisti ja lopulta hermostun, jolloin lapsi loukkaantuu että AINA huudan. Ärsyttävää, että hänellä ei mitään velvollisuuden ja vastuuntuntoa ole eikä myötätuntoa myöskään sitä kohtaan, kun pyytää työrauhaa.
On tämä "loma" äitinä mukavaa. Olen ihan totaalisen kyllästynyt perhe-elämään. On kuin vetäisi kivirekeä perässä kun jotain pitää saada tapahtuvaksi.
Nyt se kuljeskelee ympäriinsä etsien tavaroitaan. No menen takaisin hommiin tämän "rentouttavan" kahvitauon jälkeen. Ap