Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä kestän tämän kevään?(sukulaisten valmistujaiset)

Vierailija
21.04.2013 |

Olen 40v heikkolahjainen nainen. En ole saanut tuestustikkaan mitään ammattia hommattua. Olen vain kotona. Vappu on minulle vaikea koska kaikilla on ylioppilaslakit minäkin yritin suorittaa lukiota mutta ei se onnistunut. Sitten on sukulaistyttöjen ylioppilasjuhlia yms en vaan meinaa jaksaa,masentaa ne. Pakko mennä koska mies haluaa. Mitä teen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestät sen kuin aikuinen ja iloitset muiden puolesta? Ei siellä keskitytä sinun puutteisiisi, vaan toisten onnistumiseen. Kyllä minäkin käyn sinkkuna ihmisten häissä, ja lapsettomana kastejuhlissa ja syntymäpäivillä. 

Vierailija
2/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet itse elämästäsi sellaisen kuin se on. Jos käytät kaiken aikasi van sen vatvomiseen mitä sinulla ei ole niin aika synkäksi menee. Hanki sellaista työtä mitä pystyt tekemään. ole aktiivinen ja avoimin silmin. Ei kaikissa ammateissa vaadita rakettitieteen osaamista. Jotain kevyttä suorittavaa työtä voisit kai tehdä. Esim kirjastot, rutiininomaiset toimistohommat, hyllyjen täyttö kaupassa. Entäs esim bussikuskin työ. Työ Mäkkärissä tai Hesburgerissa. Lastenhoito? Seurakunnan työt? Ala kirjoitella juttuja paikallislehtiin? Ole avoin ja ennakoluuloton.

Miten muuten tuo heikkolahjaisuus diagnosoidaan. Tutkitaanko äo vai miten se sinulle on tehty. Miten pahasti olet heikkolahjainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet itse elämästäsi sellaisen kuin se on. Jos käytät kaiken aikasi van sen vatvomiseen mitä sinulla ei ole niin aika synkäksi menee. Hanki sellaista työtä mitä pystyt tekemään. ole aktiivinen ja avoimin silmin. Ei kaikissa ammateissa vaadita rakettitieteen osaamista. Jotain kevyttä suorittavaa työtä voisit kai tehdä. Esim kirjastot, rutiininomaiset toimistohommat, hyllyjen täyttö kaupassa. Entäs esim bussikuskin työ. Työ Mäkkärissä tai Hesburgerissa. Lastenhoito? Seurakunnan työt? Ala kirjoitella juttuja paikallislehtiin? Ole avoin ja ennakoluuloton.

Miten muuten tuo heikkolahjaisuus diagnosoidaan. Tutkitaanko äo vai miten se sinulle on tehty. Miten pahasti olet heikkolahjainen.

Vierailija
4/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti iloitsen mutta sinulla 2 on mahdollisuus mennä joskus naimisiin saada lapsi yms mutta itse joudun ilman ammattia olemaan vaan kotona. Kyllä se itkettää.ap

Vierailija
5/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä menemättä juhliin, jos noin ahdistaa. Sillä siitä selviää. Problem solved!

Vierailija
6/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:04"]

Jätä menemättä juhliin, jos noin ahdistaa. Sillä siitä selviää. Problem solved!

[/quote]

En voi miehen kummityttö kyseessä.ap

Vierailija
7/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ahdistaa, niin älä mene. Jos kuitenkin osaat iloita toisen ilosta, esim. siitä kun lapsi oppii ajamaan pyörällä tai kun kaverisi saa unelmatyöpaikan, niin ei muuta kuin sekaan iloitsemaan nuoren puolesta. Ei se valkolakki tarkoita sitä, että olisi jotenkin parempi ihminen kuin joku toinen. Useimmat niistä lakitettavista nuorista ovat syvästi ahdistuneita siitä, että heillä ei ole mitään käsitystä siitä mitä haluaisivat "isoina" tehdä työkseen, heitä ahdistaa jatko-opintoihin hakeutumisen vaativuus ja epävarmuus, heillä on taloudelliset paineet pärjätä omillaan ja silti opiskella tai tehdä jotain muuta "tärkeää". Lisäksi kaikki sukulaiset utelevat suunnitelmia ja kasaavat tahtomattaankin paineita nuorten niskaan. Eli ei se lakki välttämättä ole mikään ilo, vaan yhden elämänvaiheen loppu ja TODELLA epämääräisen ja epävarman seuraavan elämänvaiheen alku.

Mutta kyllä siellä mukana voi juhlia, onnitella nuorta kaikesta siitä työstä mitä sen lakin eteen on saanut tehdä ja iloita siitä, että pikkulapsesta on kasvanut aikuisuuden kynnykselle noussut nuori mies tai nainen. :)

Sinäkin olet varmasti tehnyt elämässäsi monia sellaisia asioita, joista saat olla ylpeä! En minäkään vertaa itseäni menestyneisiin lääkäreihin tai lakimiehiin, koska minusta ei ikinä olisi lukemaan niin paljon ja toisekseen uhraamaan elämääni huippu-uralle. Huippulääkäreitä enemmän arvostin ja arvostan edelleen nyt jo edesmennyttä isoäitiäni, joka ei mitään lukioita käynyt. Hän piti perheen ja talon kasassa, selvisi evakkoreissusta, rakensi uuden elämän perheelleen ihan nollasta ja oli loppuun asti iloinen lastensa puolesta. Ja hän teki maailman parhaita karjalanpiirakoita ja mannapuuroa, johon laitettiin itse tehtyä mansikkahilloa! :)

Vierailija
8/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiki voit jättää menemättä. Kummi tai mummi sama se. Aikuinen ihminen päättä itse mihin osallistuu ja mihin ei. Jos et uskalla miehelles sanoa, että et lähde niin keksi itsellesi joku muu meno tai tule "kipeäksi" ennen juhlia. Erittäin yksinkertaista.

Toisaalta lakkiaisiin on vielä aika reilusti aikaa. Miksi murehdit asiaa juuri tänään. Ulkona paistaa aurinko painu ulos reippailemaan niin haihtuu päästäsi homeiset ajatukset.

Vierailija
9/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin opettamassa lapselleni aamulla pyörälläajoa on siis ulkoiltu. Oli juuri yhden tuttavatytön lähihoitajavalmistujaiset ja kadehdin häntäkin siitä nämä ajatukset nousevat.ap

Vierailija
10/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mites sun vauva projektisi etenee? Olit jossain vaiheessa  yrittämässä toista lasta?

Vierailija
11/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:25"]

Hei mites sun vauva projektisi etenee? Olit jossain vaiheessa  yrittämässä toista lasta?

[/quote]

Ei mitenkään, mies ei toista lasta halua, talous yms. syiden takia.ap

Vierailija
12/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oikeasti, ei se valkolakki mikään autuaaksitekevä päähine ole. Lähinnähän niissä lakkiaisissa iloitaan siitä, että nuori siirtyy kohti aikuisuutta ja on saanut yhden koulun käytyä. Ei sieltä lukiosta mitään kummempaa tartu matkaan kuin vähän kirjaviisautta, jonka voi kyllä lukea muutenkin, jos tietoa johonkin tarvitsee. Parempi olisi sinunkin keskittyä vaikka vaan niihin juhlapäivien ruokailuihin ja tarjoiluihin ja osallistua ihan vaan yhteisen rupattelun merkeissä juhliin. Ei siellä kukaan mieti sinun koulunkäyntiäsi muut kuin sinä itse.

Olet kuitenkin saanut itsellesi miehen joka varmaankin rakastaa sinua, olet hengissä ja kevätkin koittaa. Sinulla on asiat paremmin kuin monella muulla ihmisellä, oli sitten lakkia tai ei. Parasta ihmiselle on se, kun muiden mielipiteet eivät enää hetkauta ja vertaaminen muihin ihmisiin lakkaa, koska siinä ei ole mitään järkeä. Sinä olet sinä ja elämäsi voi olla täysin yhtä laadukasta kuin kenellä tahansa - ei siinä mikään yo-todistus mitään merkitse.

Voisit myös miettiä, olisiko sinulla jotain muuta kurssia tai koulutusta, kuin tuo yo-tutkinto, johon voisit vaikka panostaa, mitä haluaisit oppia ihan omaksi iloksesi? Itse olen nauttinut suuresti opiskellessani kokeellisen käsityön kursseja ihan vaan työväenopistolla :) Et sinä varmaan perhettäsikään sillä yo-tutkinnolla ilahduttaisi, muttajokin muu taito voisi olla mukavaa opetella :) 

Voimia ja hyvää kevättä, toivottavasti ymmärrät, ettei sillä yo-hatulla niin suurta merkitystä ole :)

Vierailija
13/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä yo-lakkia kaipaa vaan ammattia ja työtä.

Vierailija
14/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mummot ja papat oleet ilolla sukulaisten valmistujaisissa vaikka eivät ole käyneet kuin kiertokoulua väärinpäin.

Vierailija
15/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:31"]

En mä yo-lakkia kaipaa vaan ammattia ja työtä.

[/quote]

No ei se sen nuoren vika ole, että sinä haluat työtä. Eikä se nuorikaan välttämättä kovin helpolla saa ammattia, työn saamisesta puhumattakaan.

Vierailija
16/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ap, ei se valkolakki olen tärkeä, tärkeää on ystävällisyys, hyväsymmisyys ja lämpimyy. mikään ei niin ilahduta kuin lämmin ihminen. kuulostat oikein viehättävältä ja vaatimattomalta, ole vain oma itsesi, ei sinussa ole mitään vikaa, jos joku suhtautuu sinuun nuivasti, niin osoittaa siinä vain oman pienuutensa. kerro miehellesi mitä tunnet, sekin varmaan auttaa. kyllä sinä pärjäät, voit olla ihan rauhassa hissukseen taustalla jos se tuntuu helpommalta. hyvää vointia sulle ap

Vierailija
17/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:36"]

hei ap, ei se valkolakki olen tärkeä, tärkeää on ystävällisyys, hyväsymmisyys ja lämpimyy. mikään ei niin ilahduta kuin lämmin ihminen. kuulostat oikein viehättävältä ja vaatimattomalta, ole vain oma itsesi, ei sinussa ole mitään vikaa, jos joku suhtautuu sinuun nuivasti, niin osoittaa siinä vain oman pienuutensa. kerro miehellesi mitä tunnet, sekin varmaan auttaa. kyllä sinä pärjäät, voit olla ihan rauhassa hissukseen taustalla jos se tuntuu helpommalta. hyvää vointia sulle ap

[/quote]

Ei mies ymmärrä mitä tunnen,hän pärjännyt hyvin. Opiskelut helppoa hänelle.ap

Vierailija
18/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:40"]

[/quote]

No kai se sun miehesi kuitenkin tajuaa, jos sanot että sinulla on paha mieli? Voisihan sinulla olla vaikka paha mieli siitä, ettet mahdu vanhaan juhlamekkoon tai siitä, että sulla on tukka lähtenyt päästä tai ihan mistä tahansa - kai se nyt pahan mielen ymmärtää? Miksi kieriskelet tuossa opiskelumattomuudessa? Mikset ole ylpeä niistä asioista, joissa olet hyvä ja joissa onnistut? Mikset pysty katsomaan omaa napaasi pidemmälle ja iloitsemaan nuoren kasvusta aikuiseksi?

Vierailija
19/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:40"]

[/quote]

No kai se sun miehesi kuitenkin tajuaa, jos sanot että sinulla on paha mieli? Voisihan sinulla olla vaikka paha mieli siitä, ettet mahdu vanhaan juhlamekkoon tai siitä, että sulla on tukka lähtenyt päästä tai ihan mistä tahansa - kai se nyt pahan mielen ymmärtää? Miksi kieriskelet tuossa opiskelumattomuudessa? Mikset ole ylpeä niistä asioista, joissa olet hyvä ja joissa onnistut? Mikset pysty katsomaan omaa napaasi pidemmälle ja iloitsemaan nuoren kasvusta aikuiseksi?

[/quote]

Ei se mun pahasta mielestä välitä,yksin saan itkeskellä. Ja tietysti menen ja iloitsen nuoren menestyksestä.ap

Vierailija
20/26 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskella. Olen 46 vuotias toisen vuoden ammattikorkeakouluopiskelija ja olen kokopäivätyössä ja opiskelen. Ja minulla on keskivaikealukihäiriö. Todistus amk:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän