Naiset ja miehet ulkonäkö
Miksi suomalainen mies ei osaa kehua? Järjestäen nykypäivänä tuntuu olevan niin että nainen näkee hirveästi vaivaa treffeille, sekä parisuhteen aikana muutenkin ulkonäkönsä eteen. Miehet se sijaan pitävät tätä ilmeisesti itsestäänselvyytenä. Kehuja tai kauniita sanoja on turha odottaa. Ei se ole ihme ole jos niin useat naiset vain "antavat olla". Ymmärrän heitä.. sillä miksi laittaa itseään jokapäivä/usein toista varten, jos se toiselle osapuolelle on samantekevää.. Tai tuskin edes huomaa asiaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin miehenä kehun jos on aidosti jotain kehuttavaa. Mulla oli yli vuoden suhde naiseen joka alkoi vähän anelemaan niitä kehuja "huomasitko että kävin kampaajalla" ja rehellisesti sanottuna en huomannut.
Mutta sain pitkän parisuhteen koska tyydyin häneen joka oli minua matalatasoisempi. Kehuttavaa ei juuri ollut paitsi todella hyvä luonne.
Ai kauhia, toivottavasti naisesi ei tiedä että pidät häntä "matalatasoisempana" kuin sinä itse :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
moni luulee että se laittautunut on se normaali miltä naiset aina näyttää..
Niin ja moni myös luulee, että se monen tunnin laittautuminen ja vaivan näkeminen tekee auttamatta kauniiksi ja sitä pitää kehua koska niin kuuluu tehdä.
Itä-Euroopassa naiset laittavat paljon itseään ja miehet kehuvat - hyvän ulkonäön kierre on valmis :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Ei koske kaikkia naisia, taas kerran.
Itselle ulkonäön kehuminen on yksi tyhjän kanssa, sanahelinää. Ei kiinnosta tippakaan. Minulle on sen sijaan tärkeää, että mies pitää minua fiksuna – kysyy mielipidettäni asioista tai ihan suoraan tietoa, joka häneltä itseltään puuttuu. Ja sama tietysti toisinpäin.
Tämä on ainoa ihailu mikä juuri minulle merkitsee: inhimillisen pääoman arvostus. Täysin se ja sama jonkun ulkonäön kanssa.
Etkö saa tätä tarpeeksi muualla? Esim töissä ja kaverisuhteissasi? Tuo lienee itsestään selvyys nykypäivänä muutenkin parisuhteessa, että älyllisiä lahjoja arvostetaan???!!
Miten ”tarpeeksi”? Totta kai haluan että elämäni tärkein henkilö arvostaa minussa sitä mitä itsekin eniten arvostan. Ei liity töihin tai kavereihin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ulkonäön kehuminen on yksi tyhjän kanssa, sanahelinää. Ei kiinnosta tippakaan. Minulle on sen sijaan tärkeää, että mies pitää minua fiksuna – kysyy mielipidettäni asioista tai ihan suoraan tietoa, joka häneltä itseltään puuttuu. Ja sama tietysti toisinpäin.
Tämä on ainoa ihailu mikä juuri minulle merkitsee: inhimillisen pääoman arvostus. Täysin se ja sama jonkun ulkonäön kanssa.
Etkö saa tätä tarpeeksi muualla? Esim töissä ja kaverisuhteissasi? Tuo lienee itsestään selvyys nykypäivänä muutenkin parisuhteessa, että älyllisiä lahjoja arvostetaan???!!
Miten ”tarpeeksi”? Totta kai haluan että elämäni tärkein henkilö arvostaa minussa sitä mitä itsekin eniten arvostan. Ei liity töihin tai kavereihin mitenkään.
Itse pidän älyllisten lahjojen arvostamista perusjuttuna.. Ulkonäön kehuminen on mauste.. Miksi edes sotkea näitä kahta keskenään?????
Samaistun! Pitäisi oikein nyhtämällä nyhtää ukosta ulos edes yksi kaunis kehu kerran kuussa!!
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin miehenä kehun jos on aidosti jotain kehuttavaa. Mulla oli yli vuoden suhde naiseen joka alkoi vähän anelemaan niitä kehuja "huomasitko että kävin kampaajalla" ja rehellisesti sanottuna en huomannut.
Mutta sain pitkän parisuhteen koska tyydyin häneen joka oli minua matalatasoisempi. Kehuttavaa ei juuri ollut paitsi todella hyvä luonne.
Mitähän älyllisesti tasokas nainen joka huolehtii myös habituksestaan olisi mieltä vaimosi saappaissa kommentistasi?
Vierailija kirjoitti:
Koska kehuminen on turn off naisille. Naiset käy kuumana miehiin jotka ovat kylmiä ja pitävät naiset varpaillaan.
Ei ole turn off, päin vastoin. Jos mies ei koskaan kehu, alan epäillä omaa viehättävyyttäni hänen silmissään. Ja vielä pahempi on, jos mies vihjaa tai sanoo suoraan ettei pidä minua viehättävänä. Yks tapailumies sanoi, että kauniitakin naisia olisi ollut mutta hän pitää muita asioita tärkeämpänä. Sama käännettynä: et ole minusta kaunis. Tuli todella hyvä fiilis siitä kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kautta aikojen opetettu ettei ulkonäöstä saa puhua?
Jep, varmasti kuuluu kulttuuriimme. Silti hieman häiritsee tämä ainainen historiaan vetoaminen... Emme elä enää sodanjälkeisessä Suomessa. :/
En ikinä kehu naisten ulkonäköä, vaikka pitäisin häntä kuinka kauniina hyvänsä. Mies joka kehuu naisen ulkonäköä antaa näin tekemällä itsestään vätysmäisen, selkärangattoman kuvan. Paradoksaalisesti siis kehumalla naista mies ikään kuin heikentää omaa statustaan ja vetovoimaansa.
Tiedän että tämä kuulostaa oudolta, mutta oikeasti tämä homma pätee valtaosaan naisista, omat ja lähipiirin kokemukset vahvistavat havainnon. En tiedä mikä psykologinen juttu siinä on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Enpä oikein jaksa uskoa, että sinä(kään) olisit "immuuni" kohteliaisuuksille, olivat ne kuinka pinnallisia tahansa. Kuvittelepa, että olet hankkinut uudet silmälasit ja (miespuolinen) työkaveri aamulla huomauttaa: "Hei, uudet pokat! Sopii tosi hyvin, etenkin noiden lyhyempien hiusten kanssa!" Täysin pinnallista lätinää, mutta silti lämmitti sisältä ihan pienen hetken. Eikä tämä mitenkään estä sitä, etteikö tuo työkaverisi voisi arvostaa ihnimillistä pääomaasi myös.
M44
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kehu naisten ulkonäköä, vaikka pitäisin häntä kuinka kauniina hyvänsä. Mies joka kehuu naisen ulkonäköä antaa näin tekemällä itsestään vätysmäisen, selkärangattoman kuvan. Paradoksaalisesti siis kehumalla naista mies ikään kuin heikentää omaa statustaan ja vetovoimaansa.
Tiedän että tämä kuulostaa oudolta, mutta oikeasti tämä homma pätee valtaosaan naisista, omat ja lähipiirin kokemukset vahvistavat havainnon. En tiedä mikä psykologinen juttu siinä on taustalla.
Heh... luulen, että sinä ja lähipiirisi olette jo vätysmäisiä ja selkärangattomia naisten silmissä. Täten mikä tahansa yhteydenotto naissukupuoleen vahvistaa tätä kuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kautta aikojen opetettu ettei ulkonäöstä saa puhua?
Jep, varmasti kuuluu kulttuuriimme. Silti hieman häiritsee tämä ainainen historiaan vetoaminen... Emme elä enää sodanjälkeisessä Suomessa. :/
Tavattoman monen meidän keski-ikäisen vanhempi on niitä toisen polven sotainvalideja ja väistämättä heidän lapsuudenkodin vaikutukset on periytynyt meille ja siitä meidän lapsille. Mutta ehkä meidän ja sinun sukupolvi? osaa paremmin ja te elätte yltäkylläisessä kehujen maailmassa, joka kasvattaa sitä teidän egoa.
Koska saa syytteen ahdistelusta jos nykypäivänä kehuu naisen ulkonäköä. Niin sairaaksi nämä some-loukkaantuja ja mielensäpahoittajat ovat menneet.
#meetoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh... luulen, että sinä ja lähipiirisi olette jo vätysmäisiä ja selkärangattomia naisten silmissä. Täten mikä tahansa yhteydenotto naissukupuoleen vahvistaa tätä kuvaa...
Aistinko pientä provosoitumista? :)
Kehut pitää ansaita, jos on mukava tyyppi niin kehun jotain piirrettä josta oikeasti pidän.
Näitä nokkapitkänä kulkevia paikkelipäitä kohtelen kuin ilmaa. Kyllä mun homekämppäkin näyttää hyvältä kun laitan kunnon satsin Tikkurilan tuotteita päälle. En vaan siedä ylimielistä käytöstä oli sitten ulkonäkö mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä positiivinen, jos aistit... Itse aistin pientä ulinaa sieltä päästä, eikä se sinänsä provosoi. Joskus pitää vaan yrittää saada ryhtiä siihen selkärangattomaan vätykseen.
M44
"Kylläpä näytät hyvältä tänään!" "Jaa, että muutenko olen mielestäsi ruma?"
Perustuu tositapahtumiin
Mun mies kehuu, niin ulkonäköä kuin muitakin ominaisuuksia. Vastaavasti minä myös häntä. Ja onhan se ihanaa, että vuosienkin jälkeen saa kuulla olevansa miehen mielestä kaunis, haluttava, fiksu... jne jne. Missään määrin ei vähennä mieheni viehätysvoimaan mun silmissä se, että hän sanoo ääneen noita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä positiivinen, jos aistit... Itse aistin pientä ulinaa sieltä päästä, eikä se sinänsä provosoi. Joskus pitää vaan yrittää saada ryhtiä siihen selkärangattomaan vätykseen.
M44
Vai oikein "mies 44" :D aistin kyllä aika paljon estrogeeniä sinussa, mieheksi siis.
Mut jos tosiaan mies olet, niin jatka toki samaan malliin. Varmasti nää naiset täällä näkee kuinka heitä puolustat, ja palkitsevat sinut yksityisviestien kautta seuraa tarjoamalla. Valkoritaruus kannattaa aina!
Olemme vaatimattomia ulospäin mutta emme sisältä! :) lienee kulttuurillinen asia...