Lue keskustelun säännöt.
Työ taloushallinnossa?
Talous-Taina
03.07.2020 |
Olen jäämässä työttömäksi nykyisestä työstä ja harkitsen alanvaihtoa. Olen pohtinut taloushallinnon alaa, että kannattaisiko sille kouluttautua. Olen kiinnostunut talousasioista ja kuullut, että alalla voisi olla työpaikkoja?
Sattuisiko täällä olemaan ketään kirjanpito/palkanlaskentatyötä tuntevaa ihmistä? Kannattaako alalle kouluttautua, eli riittääkö töitä alanvaihtajalle? Etenkin palkanlaskenta voisi olla minun juttu, mutta kirjanpitokin käy. Minulla on useamman vuoden työkokemus toimistotöistä, ei kuitenkaan talousalalta.
Jos haluat, voit listata myös työn plussia ja miinuksia, jotta voin varautua siihen mitä tuleman pitää, jos päätän suunnata uudelle uralle. :)
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä tein taloushallinnon töitä ensin eräässä firmassa ja sitten tilitoimistossa. Jos pääset suoraan firman palkkalistoille, on työ pääosin mukavaa. Tilitoimistoissa meininki on ihan toista, toki riippuu tilitoimistosta. Yksityiset myös maksavat paremmin mitä tilitoimistot. Ala digitalisoituu, joten kirjanpitäjä on jatkossa enemmän neuvova asiantuntija kuin rutiinityötä tekevä. Tilitoimistoon saattaa päästä oppisopimuskoulutukseen, joten sitä voi kysellä niiltä tai kokeilla alaa työharjoittelulla. ERTOlla on tilitoimistoalan TES, se löytyy netistä.