Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun kaupunki hakee kovan luokan IT-asiantuntijaa, palkka 2900e/kk

Vierailija
03.07.2020 |

Täysaikainen työ. Onnea vaan rekrytointiin!

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva varmasti jollekin pitkäaikaistyöttömälle, joka on vuosien saatossa ylläpitänyt osaamistaan. Tuon on tollanen ponnahduslautatyö, eli vuodeksi sisään ja sen jälkeen isommille palkoille toiseen paikkaan. Kun olin opiskelija sain noin 2200€/kk isossa IT-yrityksessä ja olin siihen ihan tyytyväinen opiskelijana. Nykyisin palkka +4000€/kk.

"Sopiva varmasti jollekin pitkäaikaistyöttömälle, joka on vuosien saatossa ylläpitänyt osaamistaan." Jos on riittävää koodaamistaitoa jota ylläpitää yleensäkään niin ei ole pitkäaikaistyötön. JA jos riittävää osaamista löytyy niin on jo valinnanvaraa työpaikan suhteen.

Totta puhut, edellyttäen ettei ikää ole päälle 35v. Tämän ketjun aiheena on informaatikko-rekrytointi, ei IT-osaajan rekrytointi. Aloitus on harhaanjohtava.

Vierailija
62/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://careers.barona.fi/tyopaikka/5ef579394edd4700206722d2/sharepoint…

Palkka on alle 2900e/kk!

Barona on ilmeisesti välittäjä tässä?

Oikea palkka pätevälle henkilölle olisi minimissään 4000e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuluokan it-asiantuntija osaa lukea satojen tuhansien rivien c++ lähdekoodista olennaiset osat ilman että koodia on kommentoitu mitenkään, ja pystyy päässään hahmottamaan miten koodi toimii kokonaisuutena kun se on vedetty compilerin läpi.

Nämä ovat yleensä mensa-tason ihmisiä joita on olemassa Suomen kokoisessa maassa joitain tuhansia. Todellisuudessahan kovan luokan it-asiantuntija saa ihan itse määritellä palkkansa ja se voi hyvinkin olla Suomessa 8-10k€ kuussa, koska korvaavaa tekijää ei yksinkertaisesti saa tilalle jos hän lähtee firmasta. Ei välttämättä edes rahalla.

Piilaaksossa toki sama tyyppi voi helposti saada miljoonan vuodessa ja kaikenlaisia osakekannustimia.

Työnantaja tuolla 2900e tarjouksellaan ansaitsee lähinnä kananmunia päin pläsiä.

No jaa... Itse kun olen tuota koodaillut omia compilereita ja lukenut läpi miljoonia rivejä c++ ja assembler-koodia, niin ei minua haluta edes palkata töihin. Harvassa firmassa löytyy kysyntää taidoilleni, ja toisaalta minua ei taas motivoi joku perus jQueryn vääntäminen firman intranettiin.

Vierailija
64/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on alle 2900e/kk!

Samaa mieltä. Mielenkiintoinen työpaikka mutta palkka on aivan naurettava. Toki haastattelussa (jos sellaiseen pääsee)  voi esittää korkeamman, perustellun palkkatoiveen. Palkka huomioiden tässä on todennäköisesti jo rekrytoitu joku vastavalmistunut tai datanomi tms. jolle toi palkka on ihan ok.  

Vierailija
65/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippuluokan it-asiantuntija osaa lukea satojen tuhansien rivien c++ lähdekoodista olennaiset osat ilman että koodia on kommentoitu mitenkään, ja pystyy päässään hahmottamaan miten koodi toimii kokonaisuutena kun se on vedetty compilerin läpi.

Nämä ovat yleensä mensa-tason ihmisiä joita on olemassa Suomen kokoisessa maassa joitain tuhansia. Todellisuudessahan kovan luokan it-asiantuntija saa ihan itse määritellä palkkansa ja se voi hyvinkin olla Suomessa 8-10k€ kuussa, koska korvaavaa tekijää ei yksinkertaisesti saa tilalle jos hän lähtee firmasta. Ei välttämättä edes rahalla.

Piilaaksossa toki sama tyyppi voi helposti saada miljoonan vuodessa ja kaikenlaisia osakekannustimia.

Työnantaja tuolla 2900e tarjouksellaan ansaitsee lähinnä kananmunia päin pläsiä.

No jaa... Itse kun olen tuota koodaillut omia compilereita ja lukenut läpi miljoonia rivejä c++ ja assembler-koodia, niin ei minua haluta edes palkata töihin. Harvassa firmassa löytyy kysyntää taidoilleni, ja toisaalta minua ei taas motivoi joku perus jQueryn vääntäminen firman intranettiin.

Jos sinä oikeasti olet c++ guru niin kyllä niitä töitä löytyisi, ellet ole sellainen henkilö joka haluaa tehdä aina ja vain sitä yhtä ja samaa asiaa loputtomasti ilman kiinnostusta tutustua uusiin teknologioihin.

Vierailija
66/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä intialaisen tunarin sais tolla palkkatarjouksella.

Intiassa jo ihan heidän omalla mantereella taitava c++ koodari saa nykyään usein 2-3k€ palkkaa koska kilpailu on niin kovaa eikä niitä osaajia oikeasti istu joka oksalla.

Suomen hintataso huomioonottaen tuo tarjous on aivan naurettava ja työnantaja ansaitsee tulla pilkan kohteeksi.

Mikseivät houkuttele myös neurokirurgeja töihin 3100 euron kuukausipalkalla?

No et kai tosissas vertaa jotain it-tyyppiä neurokirurgiin? Taidat itse olla it-alalla ja suuret on luulot itsestäsi. 2900€ on ihan hyvä alkupalkka.

Vierailija
67/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan kuorma-autoa (kyllä, naisena! halleluja) ja saan 2800e kuussa. Pätevyydeksi riitti kortti ja se että tulee selvin päin töihin.

Koodatkoon itse tuollaisilla hävyttömillä tarjouksilla :D

Pelkällä kortilla et saa kaupallisesti ajaa kuorma-autoa nykypäivänä, vaaditaan myös ammattipätevyyskoulutus. Eli rikot lakia jos työskentelet kuskina ilman ammattipätevyyskoulutusta.

Ammattipätevyys tarvitaan kaupalliseen KULJETUKSEEN. Jos ajaa vaikka lakaisuautoa, niin siihen riittää kuorma-autokortti.

Vierailija
68/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduksi luetaan kirjastojärjestelmäympäristöjen, erityisesti Kohan, Axiell Auroran ja Finna-verkkokirjaston syvällinen tuntemus sekä perehtyneisyys kirjastoautomaatioon, RFID-tekniikkaan sekä kuntien ICT-arkkitehtuuriin. Kokemus järjestelmätukipalveluiden ja käyttäjäopastuksien tuottamisesta auttaa tehtävän menestyksellisessä hoitamisessa.

Haiskahtaa siltä, että työpaikka on pitänyt laittaa yleiseen hakuun, mutta työntkeijä on jo valmiina.

"Kokoomuksen jäsenkirja olisi kiva yllätys"

Vierailija
69/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimaton palkka kun vertaa yleiseen tasoon, mutta toisaalta taas yleinen taso on mielestäni karannut hieman lapasesta kun jokaiselle amk-inssille maksetaan 5 kiloa.

https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/INSIN%C3%96%C3%96RI

3600€

Vierailija
70/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä oikeasti olet c++ guru niin kyllä niitä töitä löytyisi, ellet ole sellainen henkilö joka haluaa tehdä aina ja vain sitä yhtä ja samaa asiaa loputtomasti ilman kiinnostusta tutustua uusiin teknologioihin.

Ei näytä ainakaan pääkaupunkiseudulta löytyvän, enkä ajatellut muuttaa.

Vierailija
71/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan kuorma-autoa (kyllä, naisena! halleluja) ja saan 2800e kuussa. Pätevyydeksi riitti kortti ja se että tulee selvin päin töihin.

Ja sinä ilmeisesti et pidä noita pätevyysvaatimuksia kovin korkeatasoisina?

Monelle vaikka olisi korttikin (kuten itselläni) tuo olisi aika hankala saavuttaa.

Kuskiksi pääsee ihan kuka tahansa, vaikka olisi peruskoulu jäänyt kesken. Tarvittaessa firma hankkii sen kortinkin. Tätä lähinnä hain takaa.

Ei voi hakea "kovan luokan asiantuntijaa" alalle jossa pitää soveltaa todella monimutkaista dataa tuolla palkalla. Se on täysi vitsi.

Eihän pääse. Tuossahan juuri kirjoitetaan että pitää tulla töihin myös selvinpäin. Se on kyllä henkilökohtaiseen vapauteen puuttumista jos ei voi itse määritellä onko selvinpäin vai juovuksissa ja milloin!

Vierailija
72/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös rekkakuskeille ole vaikka ja mitä lupalappua sun muuta pakollista paperia? Itse it-alan heebona en edes haluaisi alkaa kuljetusyrittäjäksi sen takia mitä olen kuullut. Byrokraattinen ja tarkkaan säännelty ala taitaa olla.

Vierailija
73/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä intialaisen tunarin sais tolla palkkatarjouksella.

Inkkarin saisi ehkä etänä tuohon hintaan. Jos tulisi paikan päälle, ei riittäisi.

Entäs paljonko eskimo maksaisi?

Vierailija
74/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä ilmeisesti et pidä noita pätevyysvaatimuksia kovin korkeatasoisina?

Monelle vaikka olisi korttikin (kuten itselläni) tuo olisi aika hankala saavuttaa.

Kuskiksi pääsee ihan kuka tahansa, vaikka olisi peruskoulu jäänyt kesken. Tarvittaessa firma hankkii sen kortinkin. Tätä lähinnä hain takaa.

Ei voi hakea "kovan luokan asiantuntijaa" alalle jossa pitää soveltaa todella monimutkaista dataa tuolla palkalla. Se on täysi vitsi.

Ei pääse edes armeijan varusmieskuskiksi. Ne käy läpi rekisterit ja tiputtaa porukkaa pois, vaikka itse haluaisi kuskiksi.

Vierailija
75/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkännikoodari kirjoitti:

Eikös rekkakuskeille ole vaikka ja mitä lupalappua sun muuta pakollista paperia? Itse it-alan heebona en edes haluaisi alkaa kuljetusyrittäjäksi sen takia mitä olen kuullut. Byrokraattinen ja tarkkaan säännelty ala taitaa olla.

Yksityisellä kuorma-/rekkakortilla saa ajaa vain omia ajoja ja lasti pitää omistaa itse. Just tuossa Suomen tullit-sarjassa narahti kuski Vartiuksen asemalla puukuorman kanssa.

Vierailija
76/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/informaatikko-tku00-44-115-20/

Tuossahan palkaksi mainitaan alle 2500€/kk? Onkohan tullut kiroitusvirhe palkan kohdalle.. tonni päälle ja palkka olisi vieläkin aika pieni jos nuo speksit täyttää ansiokkaasti.

Toihan on informatiikon paikka, ei koodari

Vierailija
77/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on alle 2900e/kk!

Ei toi kyllä mikään huippuosaajan pesti ole

Vierailija
78/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään palkkaisi sinua, kun et edes osaa termejä. Tuo suomen ja englannin sotkeminen kertoo, että et osaa mitään, luulot vaan on korkealla. Hyväksi koodaajaksi ei tulla muuten edes lukemalla ohjelmointiin liittyvää kirjallisuutta, puhumattakaan valmiiden koodirivien lukemisella.

Vierailija
79/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitää osata käyttää muutamaa tietokoneohjelmaa hyvin ja ymmärtää sen lukulaitteen toimintaa, millä niitä kirjoja skannataan. Ok. Ei kuulosta kovin vaikealta minusta?

Vierailija
80/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon tulee vähintään parisataa hakemusta vastavalmistuneilta sekä työttömiltä alan henkilöiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän