Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun kaupunki hakee kovan luokan IT-asiantuntijaa, palkka 2900e/kk

Vierailija
03.07.2020 |

Täysaikainen työ. Onnea vaan rekrytointiin!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajan kuorma-autoa (kyllä, naisena! halleluja) ja saan 2800e kuussa. Pätevyydeksi riitti kortti ja se että tulee selvin päin töihin.

Koodatkoon itse tuollaisilla hävyttömillä tarjouksilla :D

Ja sinä ilmeisesti et pidä noita pätevyysvaatimuksia kovin korkeatasoisina?

Monelle vaikka olisi korttikin (kuten itselläni) tuo olisi aika hankala saavuttaa.

Kuskiksi pääsee ihan kuka tahansa, vaikka olisi peruskoulu jäänyt kesken. Tarvittaessa firma hankkii sen kortinkin. Tätä lähinnä hain takaa.

Ei voi hakea "kovan luokan asiantuntijaa" alalle jossa pitää soveltaa todella monimutkaista dataa tuolla palkalla. Se on täysi vitsi.

Vierailija
22/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/informaatikko-tku00-44-115-20/

Tuossahan palkaksi mainitaan alle 2500€/kk? Onkohan tullut kiroitusvirhe palkan kohdalle.. tonni päälle ja palkka olisi vieläkin aika pieni jos nuo speksit täyttää ansiokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuluokan it-asiantuntija osaa lukea satojen tuhansien rivien c++ lähdekoodista olennaiset osat ilman että koodia on kommentoitu mitenkään, ja pystyy päässään hahmottamaan miten koodi toimii kokonaisuutena kun se on vedetty compilerin läpi.

Nämä ovat yleensä mensa-tason ihmisiä joita on olemassa Suomen kokoisessa maassa joitain tuhansia. Todellisuudessahan kovan luokan it-asiantuntija saa ihan itse määritellä palkkansa ja se voi hyvinkin olla Suomessa 8-10k€ kuussa, koska korvaavaa tekijää ei yksinkertaisesti saa tilalle jos hän lähtee firmasta. Ei välttämättä edes rahalla.

Piilaaksossa toki sama tyyppi voi helposti saada miljoonan vuodessa ja kaikenlaisia osakekannustimia.

Työnantaja tuolla 2900e tarjouksellaan ansaitsee lähinnä kananmunia päin pläsiä.

Vierailija
24/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josmkyse tuostaninformaatikon paikasta, mistä näet palkaksi 2900€? Ilmoituksessa lukee 2458€! 😟

Vierailija
25/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän johdolle jäädä sikapalkkoihin rahaa.

Vierailija
26/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä pellehermanni-ilmoitus edes missään sano että palkka on noin korkea. Hehän tarjoavat 2400 kuussa tuossa ilmoituksessa.

Se tekee tästä vielä naurettavamman.

Vierailija
27/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 458,67€/kk (ei siis 2900 kuten otsikossa väitetään)

Vaatimukset:

Tehtävän kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva korkeakoulututkinto ja hyvä tehtävään soveltuva työkokemus. Lisäksi edellytetään erinomaisia tietoteknisiä valmiuksia sekä oma-aloitteista ja ratkaisukeskeistä työotetta.

Eduksi luetaan kirjastojärjestelmäympäristöjen, erityisesti Kohan, Axiell Auroran ja Finna-verkkokirjaston syvällinen tuntemus sekä perehtyneisyys kirjastoautomaatioon, RFID-tekniikkaan sekä kuntien ICT-arkkitehtuuriin.

Kokemus järjestelmätukipalveluiden ja käyttäjäopastuksien tuottamisesta auttaa tehtävän menestyksellisessä hoitamisessa.

🤣🤣🤣

Minä saan KAUPAN KASSALLA 2600 kuussa. Vaatimuksena k-kaupan pikeepaidan pito työaikana.

Vierailija
28/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan palkaksi mainitaan alle 2500€/kk? Onkohan tullut kiroitusvirhe palkan kohdalle.. tonni päälle ja palkka olisi vieläkin aika pieni jos nuo speksit täyttää ansiokkaasti.

Ei ole kirjoitusvirhe. Kirjastossa palkat ovat noin surkeat, vaikka asiantuntemusta vaaditaan kymmenistä tietojärjestelmistä. IT-konsultti tekee samaa työtä yksityisellä ja tienaa 4000€/kk. Että kannattaa tosiaan hakea kunnalliselle, kun 15 työvuoden jälkeen saa peräti 38 päivää lomaa!

Vierailija
29/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Turussa it-työstä yksityisellä puolellakaan merkittävästi enempää välttämättä saa. Olen it arkkitehti/koodari ja nyt töissä Helsingissä. Kuukausipalkkani on 4800 euroa / kk. Olisimme halunneet muuttaa Turkuun, ja katseltiin sieltä työpaikkoja. 3300-3500 e/kk oli se, mitä Turussa firmat olisi olleet valmiit maksamaan. 

Ja toisaalta tuollainen kaupungin homma voi olla paljon leppoisampaa kuin konsulttitaloissa ryynääminen. Ymmärrän hyvin miksi joku voi homman haluta, vaikka rahassa menettääkin.

Totta. Pitkät lomat ja rento työtahti, joten voi olla, että todellinen tuntipalkka on melko samoissa kuin yksityisellä. Puhumattakaan siitä, että kun lähtee töistä työajan päätyttyä, puhelimen voi sulkea ja jättää työpaikalle. Viikonloppuisin tai iltaisin ei kunnan perustyöntekijät työnumeroonsa vastaa tai lue sähköpostejaan.

Tuossa varsinkin nuori ja hyvän työmoraalin omaava työntekijä voi olla pulassa. Esimerkiksi korkeakoulupuolella odotetaan että järjestelmät toimii 24/7, mutta päivystyksestä ei haluta maksaa mitään, ylityöstäkin joutuu vääntämään.

Vierailija
30/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin ottaa vastaan. Alla on velaton kämppä jossa olen valmis elämään loppuelämäni, nykyinen työ on vähän liian hektistä, joten tuollainen sopisi varmasti downshiftaamiseen. Ei tarvitsisi suorittaa kuin 1/3 teholla nykyiseen palkkaan verrattuna. Käteen jäävällä parilla tonnilla eläisi tässä tilanteessa ihan mukavasti.

Harmi vaan etten asu Turun suunnalla.

Vierailija
31/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana. Minähän alan kohta ymmärtää niitä jotka haistattavat systeemille pitkät ja elävät tuilla.

Eihän näissä palkoissa ole enää mitään järkeä. Korkeakoulutus, järjestelmäosaamista todella monimutkaisista systeemeistä ja ajankohtaista tietotaitoa jostain RFID-sirujen sielunelämästä, jotta saa verojen jälkeen ehkä 600-700e enemmän kuin työmarkkinatuella elävä?

Tämä ei mahdu 50-luvun kasvatin päähän. Minun aikana työmiehelle maksettiin kunnon palkka vaativuuden mukaan. Sopiva palkka tuollaisesta työstä on 5-6 tonnia kuussa. Aivan varmasti irtoaa jostain päin kaupungin budjettia. Vähentäkää vaikka edustuslounaita ja taksimatkoja.

Vierailija
32/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhä ole ihan sopiva aloitusduuni datanomille, tuota tekee sen 5-6v ennenkuin hakee oikeisiin töihin.

Vierailija
33/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen palkka on kyllä täysi vitsi. Olen yksinhuoltaja, eikä tuosta palkasta jäisi minulle oikeastaan mitään käteen. Olisin kyllä hullu jos uhraisin oman vapaa-aikani ilmaiseksi.

Vierailija
34/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakukriteerejä täyttävää pätevää ei tuohon hintaan löydy, joten hommaan palkataan lukiosta valmistunut nuori, joka sattuu olemaan teknisen johtajan kummityttö. 10% epäpätevyys vähennyksen jälkeen 2610€ palkka on lukiotytölle aika jees.

Näin asiat hoituu kaupungeissa.

Vierailija
35/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuluokan it-asiantuntija osaa lukea satojen tuhansien rivien c++ lähdekoodista olennaiset osat ilman että koodia on kommentoitu mitenkään, ja pystyy päässään hahmottamaan miten koodi toimii kokonaisuutena kun se on vedetty compilerin läpi.

Sen verran on pakko tarttua tähän, että lukijoiden opiksi kerrottakoon että IT-ala on muutakin kuin pelkkää koodaamista. Itse asiassa, harva alan asiantuntija osaa koodata ollenkaan. Koodariporukat on sitten ihan eri porukka. Pelkkä koodaaminen on loppujen lopuksi melko suppeaa osaamista, huolimatta siitä että parhaat tienaavat (piilaaksossa) miljoonia. Rivikoodaaja ei välttämättä pääse paljoa yli 3000e kuukausipalkkaan. Kun alkaa olla kokemusta ja vois sanoa osaamistakin ja muistaa opetella uutta jatkuvasti niin palkan saa nostettua muös Suomessa 4000e pintaan. Ilman koodaustaitojakin IT-asiantuntija saattaa tienata 5-6000e kuussa. Toki työkokemusta täytyy olla enemmän kuin kesätöitten verran. Ja voin kertoa että isommassa firmassa vapaa-aikaa tai lomia ei käytännössä ole jos saa noinkin kovaa palkkaa. Sivusta seuranneena...

Vierailija
36/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen palkka on kyllä täysi vitsi. Olen yksinhuoltaja, eikä tuosta palkasta jäisi minulle oikeastaan mitään käteen. Olisin kyllä hullu jos uhraisin oman vapaa-aikani ilmaiseksi.

Ihan saman verran sulle jää siitä käteen kuin kaikille muillekkin. Tuohan on suunnilleen suomalaisten mediaanipalkka, eli suurin osa pärjäilee tuolla tai vähemmällä.

Vierailija
37/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Turussa it-työstä yksityisellä puolellakaan merkittävästi enempää välttämättä saa. Olen it arkkitehti/koodari ja nyt töissä Helsingissä. Kuukausipalkkani on 4800 euroa / kk. Olisimme halunneet muuttaa Turkuun, ja katseltiin sieltä työpaikkoja. 3300-3500 e/kk oli se, mitä Turussa firmat olisi olleet valmiit maksamaan. 

Ja toisaalta tuollainen kaupungin homma voi olla paljon leppoisampaa kuin konsulttitaloissa ryynääminen. Ymmärrän hyvin miksi joku voi homman haluta, vaikka rahassa menettääkin.

Miten niin ei ole merkittävästi enemmän? Kuukausipalkkasi on melkein kaksi tonnia yli tuon Turun "parhaan tarjouksen".

Helsingissä kulut ovat hieman erilaiset ja jos mietitään nettotuloja, niin ero ei ole tuota kahta tonnia.

Vierailija
38/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Työnantaja on Turun kaupunginkirjasto. Eli palkka sen mukainen. Kirjastomaailma on nykyään digitalisoitunut ja järjestelmäosaamista tosiaan vaaditaan niin, että pitää olla vielä ylempi korkeakoulututkinto. Mutta työn arvostus ja palkka on jämähtänyt siihen aikaan, kun työ oli pelkkää lainaustiskillä leimaamista.

Vierailija
39/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYöttömille ei sitten kelpaa tuokaan palkka?

Vierailija
40/84 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämähän on käytön tukea. 2900 on ihan hyvä peruspalkka datanomille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi