Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimiongelma, mikä neuvoksi arvon av-raati

Vierailija
20.04.2013 |

Olen eronnut, lapset mulla mäytäbbössä aina vaikka yhteishuoltajuus. Lasten sukunimi on miehen, minä pidin omani. Nyt olen avioitumassa toisen miehen kanssa. Voisinkohan tehdä kaiken eri tavalla kuin ekalla kierroksella ja ottaa miehen nimen, koska yhteinen lapsikin tulossa. Mieluiten kuitenkin muuttaisin lasteni nimet nykyiselle nimelleni ja pitäisin itse sen mutta ex ei suostu nimenmuutokseen ja toisaalta uusikin mies toivoo että lapsella olisi hänen nimensä. Teinpä niin tai näin, perheessä siis ollaan eri nimillä. Mutta onko parempi että perheessä kaksi vai kolme eri nimeä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole näkemyksiä? Olisin kiitollinen vaikka ilkeistäkin kommenteista, kunhan niissä otettaisiin jokin kanta tähän ongelmaan.

Vierailija
2/3 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse miettinyt samaa näin eronneena. Minulla vain yksi lapsi, ja hän on isänsä sukunimellä. Minulla oma tyttönimi. Lapsen isä ei ikikuunapäivänä suostuisi siihen, että vaihtaisin pojan nimeä mihinkään suuntaan enkä näe tarvettakaan, miksi ihmeessä pitäisikään? Vaikka itse menisin naimisiin ja vaihtaisin sukunimeni, onhan lapsella silti isänsä nimi. Eikä siis esim. niin että lapsella olisi minun tyttönimi ja kun menisin naimisiin niin hän olisi eri nimellä kun kumpikaan vanhemmistaan :D

Suosittelen, että jätät lastesi nimet rauhaan ja mietit vain omalta kohdaltasi haluatko vaihtaa oman nimesi. Todnäk yksinkertaisinta on, että vaihdat oman nimesi ja tuleva lapsenne kastetaan myös sen nimiseksi. Outoa olisi, jos aikaisemmat lapset olisivat Nyberg, uusi lapsi ja uusi mies Pöllänen ja sitten perheen äiti joka "sitoo" paketin kasaan Laitela :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahden kierroksen lapset ja ekoilla on minun sukunimeni, toisilla on nykyisen mieheni sukunimi. Ei ole meidän elämäämme hetkauttanut, vaikka postia tulee monilla nimillä. :) En missään nimessä olisi ekan kierroksenkaan lasten sukunimiä lähtenyt vaihtamaan, koska minusta lapsilla on oikeus siihen nimeen, joka heille on syntyessään annettu. Enkä muutenkaan ole innostunut esim. sukunimen vaihtamisesta avioituessa tai muista kommervinkeistä. Jos lapsi isompana kokee sukunimensä epämiellyttäväksi, voi hän aivan hyvin vaihtaa nimensä.

Eli: tehkää kuulkaa ihan just sillä tavalla, mikä teistä tuntuu parhaalta! :)