17v tyttäreni rakastunut ulkomaalaiseen poikaan...
Ovat olleet etäsuhteessa jo puoli vuotta. Poika asuu Englannissa. Nyt tyttö on alkanut kinuamaan, että saisi kesällä lähteä yksin pojan luo Englantiin. Mitä mieltä olette, päästänkö?
Kommentit (10)
Missä se tämän pojan tapasi? Kielikurssilla? Mä olin tuon ikäisenä töissä Englannissa kesän. Oli ihan huikeaa. Samalla tuli kyllä tehtyä se kaikki, mitä vanhemmat varmaan pelkäsivät: kokeilin kannabista, eka seksikerta, join alkoholia, irtaannuin vanhemmistani ja kasvoin sen verran isommaksi, etten enää kuunnellut heitä vaan ilmoitusluontoisesti jatkoin elämää (en siis enää koskaan kysynyt lupaa mihinkään). Kotiinpalattuani oli vaikeaa yrittää suorittaa ajokorttia kun en muistanut kummalla puolella tietä piti ajaa. Näin vanhempana ajateltuna se kesä oli kokemuksena silti enemmän positiivinen kuin negatiivinen. Sitäpaitsi jos lapsi haluaa, kyllä se löytää paikan ja ajan missä tekee kaikki nuo samat "virheet" ihan Suomessakin.
Eniten tuossa aloittajan viestissä huolettaa aikainen sitoutuminen. Jos tyttö itse menisi töihin ja hankkisi rahat reissua varten, saattaisin päästääkin.
Tosi vaikea pelkän iän perusteella kenestäkään sanoa, kuinka kypsä on lähtemään ulkomaille yksin. Varmaan lyhyemmälle reissulle, pitkä viikonloppu, jossa asuu hotellissa ja muutenkin etukäteen speksit selvinä, on vanhemmillekin helpompi hyväksyä. Mutta jos lähtee epämääräisesti kesän ajaksi esim. pojan omaan kämppään, en ehkä itse päästäisi.. Toisaalta, itse olin vasta 16 kun muutin pois kotoa ja vieläpä miehen kanssa yhteen!
Ei kai siinä auta kuin yrittää luottaa. Ehkä teinin sitouttaminen asiaan, vaikkapa ansaitsemisen kautta, olisi positiivista ja veisi sen rillumairei-fiiliksen terävimmän kärjen..?
Entä jos kutsuisitte sen pojan Suomeen...
Toivottavasti oma tyttäreni ei koskaan saa tuollaista ideaa, voi helvetti.. ihan kauhistuttaa jo ajatuskin. Taatusti ei lähtisi ennenkuin täysi-ikäisenä ja omilla rahoillaan silloinkin.
Päästä ihmeessä jos sillä on varaa lähteä. 17 v on melkein aikuinen, joten milläs sinä sitä pitelet.
No päästät tietenkin. Ei kuulu sinulle.
Ota vastuu lapsestasi, älä päästä.
Ota vastuu lapsestasi, älä päästä.
Missä he ovat tavanneet, ovatko nähneet livenä ennen? Minkä ikäinen poika, mitä tiedät hänestä? Haluaako teidän tyttö että te kustannatte tämän lomaviikon täysin? Missä Englannissa tämä asuu, yksin?
Päästä mutta aseta ehto ettei raahaa Suomeen elätiksi ketään. Ja sano että oma vikansa jos perseraiskataan isolla joukolla