Mikä tilanne kotivaran suhteen?
Joko olette paasanneet ensimmäiset paniikissa keväällä hamstratut ruokatavarat roskikseen?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Wc-paperia on vielä yli 400 rullaa ja 80 hernekeittopurkkia.
400 rullaakin kestää yhdellä ihmisellä vain 1,5-2 vuotta, riippuen siitä, paljonko kuluu. Eli ei paha.
47 rullaa vessapaperia vielä jäljellä, kolme on menny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin ostanut säilyvyyden takia ihan jotain scheissea mitä en oikeastaan halua syödä. Esim. jotain teollisia chili con carne -kastikeainespusseja, pestoa, pastaa, näkkileipää ja purkkihernekeittoa yms. Näitä pitää sitten väkisin vetää naamaan, kun on kotona taottu päähän aikoinaan, että ruokaa ei heitetä roskiin.
Just piti tunkea kattilallinen fetapastaa ääntä kohden, kun fetassa meni päiväys vanhaksi. Huomenna varmasti vuosisadan silmäpussit ja suolaturvotus päällä. En takuulla osta enää mitään ruokaa varastoon. Kuolen mielummin nälkään.
Miksi ostat jos et normaalisti syö? Kotivaran ensimmäinen "sääntö" kuuluu: "varastoi mitä syöt, syö mitä varastoit". Ei ole mitään järkeä tuossa sinun kotivarassasi.
Mulla on erittäin kattava kotivara, mutta ei mulla ole siellä mitään teollisia kastikeainespusseja, näkkäriä tai purkkihernaria, koska en todellakaan tykkää niistä.
Koska syön normisti melkeinpä vain tuoretavaraa (vihanneksia, salaatteja) sekä huonosti säilyviä tuotteita. Näitä ei voi hamstrata viikkokausien kotivaraksi :(.
Ei oo kotivaraa, eikä varmaan koskaan tuukaan.
On paljon ja säilyy 2021 loppuun. Aion kasvattaa kotivaraa vielä. Säilykkeitä ennen kaikkea (voi käyttää sähköttäkin) ja jonkin verran riisiä, pastaa ja leivontatarpeita.
Ei koronan takia enää, mutta entiseen ei ehkä koskaan ole paluuta.
Minulla on aina ollut kotivaraksi nimittämiäsi tuotteita. Asun yksin ja olin vuosia vakavasti sairas, joten ostin ja kannoin kotiin tuotteita, jos pystyin ja jaksoin.
Käytän kotivarasta nimitystä elintarvikkeet. :D
Vierailija kirjoitti:
Ostin justiin 2 kg fudgea.
Onko ensi viikolle mitään? ;)
Heitin vanhaksi menneeet wc-paperit kaatopaikalle.
Kaikki on jotakuinkin syöty/käytetty. Paperistakin on huvennut jo yli puolet. Miksei olisi, sehän on käyttötavaraa, joka ei mene pilalle.
Juuri pohdin, että pitäiskö ostaa lisää tonnaria varalle ;)
Zinc
Joo menihän ne. Nyt on uusi satsi tulossa Saksasta "toisen aallon varalle"
Vierailija kirjoitti:
Joo menihän ne. Nyt on uusi satsi tulossa Saksasta "toisen aallon varalle"
Miksi Saksasta?
Normaali varasto, kuten ennenkin. Joitakin tuotteita ei ole nyt saanut sitä samaa mitä ennen oli aina kaapissa, joten on korvattu vastaavilla.
Vierailija kirjoitti:
On paljon ja säilyy 2021 loppuun. Aion kasvattaa kotivaraa vielä. Säilykkeitä ennen kaikkea (voi käyttää sähköttäkin) ja jonkin verran riisiä, pastaa ja leivontatarpeita.
Ei koronan takia enää, mutta entiseen ei ehkä koskaan ole paluuta.
Kyllä, kannattaa pitää kotivaraa yllä.
Just laitoin WC-paperitilauksen vetämään. Ensi viikolla tuodaan kotiovelle se. Niillä pitäisi sitten pari kuukautta pärjätä eteenpäin.