paras marjainen juustokakkuohje
Laittakaapa linkkiä parhaan makuiseen juustokakkuun, jota olette syöneet. Olen tehnyt jo kaksi juustokakkua, eikä kumpikaan ollut taivaallisen hyvää. Nyt etsin sitä parasta ohjetta. Kahta aikaisempaa paistettiin uunissa. Olen kuullut että parempaa on ilman uunia tehty...
Kommentit (6)
Joo vatkataan. Ja sen sekaan lisätään se juusto ja marjat ja lopuksi liivate ohuena norona.
Ja makuahan voi hieman lisätä vaniliinisokerilla.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 19:52"]
Joo vatkataan. Ja sen sekaan lisätään se juusto ja marjat ja lopuksi liivate ohuena norona.
[/quote]
OK lähen nyt kauppaan ostamaan tarvikkeet. Kiitos!
Ai, lähditkin jo.. Itse teen vadelma-mansikkaa juustokakkua, soseutan vadelmat ja mansikat ja laitan sekoitukseen tuorejuustoa (maustamatonta) ja turkkilaista jugurttia, maustan vaniljasokerilla (jos haluaa lisää mauetta niin tomusokeria lisäksi).
Kiilteeksi (kiille tosin ehkä väärä sana =D ) sulatan valkoista suklaata ja sekoitan vatkattuun Flora Vispiin.
Pohjana perus Digestive-voi.
Niin, ja liivatetta tietty noihin sopiva määrä.
Noin puoli pakettia digestivejä murskattuna. 50g sulatettua voita, nämä sekaisin.
Tuorejuustoa, maustamatonta 200g ja saman verran rahkaa tai kermaa. Sekaan puolukoita jotka on sokeroitu ja soseutettu tämän hyydytykseen viisi liivatelehtä. Soseesta voi tehdä vielä kiilteen päälle johon tulee kolme liivatelehteä. Hyydytä yön yli.
Itse jätän usein kiilteen tekemättä.