Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rivariasukkaat ei viihdy takapihalla?

Vierailija
02.07.2020 |

Muutin ekaa kertaa rivariasuntoon. 6 asuntoa, joillakin pihaa on laitettu jokaisen kohdalla mutta juuri kukaan ei siellä vietä aikaa kesäisin. Miksi näin?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni johtuu pitkälti kahdesta syystä. Ensinnäkään en ole yhtään ulkoilma-ihminen. Tykkään käydä kävelyllä, mutta kaikenlainen kukkien tonkiminen ja muu ulkopuuhastelu ei nappaa. Palelen helposti ja Suomessa on melkein aina liian kylmä (poikkeuksena taannoiset helleviikot, jolloin tulikin oltua terassilla jonkin verran).

Toinen syy yksityisyys. Meillä on todella suojaisa ja iso takapiha, ja seuraava talokin on useiden kymmenien metrien päässä. Silti tuntuu, että on näyteikkunassa kun makaa pihalla vaikka ottamassa aurinkoa. Yläkerran ikkunoista voi kuitenkin halutessaan tiirailla meidän pihalle ja uteliaita riittää. Viereisiltä pihoilta taas kuulee puheen ihan sanatarkasti. Mietinkin, että miltä sitten tuntuu jos asuu uudehkossa rivarissa jossa pienet pihat on rakennettu paljon tiiviimmin. Vielä vähemmän yksityisyyttä. 

Vierailija
42/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ehkä suomalaisin ketju ikinä: Omassa pihassa ei voi olla, koska joku näkee, että on pihallaan! Ja jos on aidat eikä kukaan voi nähdä, ei silti voi olla, koska aidan takana voi olla joku kuulemassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ehkä suomalaisin ketju ikinä: Omassa pihassa ei voi olla, koska joku näkee, että on pihallaan! Ja jos on aidat eikä kukaan voi nähdä, ei silti voi olla, koska aidan takana voi olla joku kuulemassa!

9 osakkaan taloyhtiö, joista 2 käy töissä, yksi niistä minä. Muut eläkeläisiä.

Ihmisillä on oikeasti aikaa kytätä. Kokemusta on.

Vierailija
44/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma parvekkeilla! Mä asun puolet kesästä parvekkeellaani, mua ei kiinnosta jos joku sinne näkee tai tuijottaa, heidän ongelma, ei minun. Sama koskisi pihaa jos sellainen olisi

Vierailija
45/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 osakkaan taloyhtiö, joista 2 käy töissä, yksi niistä minä. Muut eläkeläisiä.

Ihmisillä on oikeasti aikaa kytätä. Kokemusta on.

MITÄ VÄLIÄ!! :D antaa kytätä ja kuunnella, jos heillä ei elämässä ole muuta, on edes se ja sinä tuot ilon toiselle :)

Vierailija
46/51 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun takapiha on valtatielle päin ja etupiha kaupungin pääkadulle, eli kahden tien välissä. Ei voi edes pyykkiä kuivata ulkona kun pölyyntyy.

Vierailija
47/51 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/51 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin välein tupakoiva ja metelöivä naapuri, taloyhtiössä jossa tupakointi kielletty. Ei voi tuulettaa tai pitää ilmastointiventtiileitä auki jos ei halua savua hengitellä. Epäkäytännöllinen "piha".

Vierailija
49/51 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavahan siinä pihalla on chillailla jos sattuu vielä mukavat naapurit,mutta jos on vaikka asuntoja vastapäätä ja matala aita,niin en tykkää seisoskella kuin tarjottimella muille naapureille ja kyttääville mummeleille

Vierailija
50/51 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa olen ihmetellyt omakotitaloasujiltakin. Näkyy hienoja grillikatoksia, parvia yms. mutta juuri koskaan kukaan ei niitä käytä.

Ehkä ongelma on se, että ihmiset ei ylipäätään vain vietä aikaa ulkona? Ihmetellään jatkuvasti miehen kanssa, miksi leikkikentällä ei ole lapsia, mutta kun ei niitä ole missään muuallakaan pihalla. Ihmiset töröttää sisällä.

Itse ulkoillaan aika paljon kodin ulkopuolella. Takapihalla käydään sitten kun mies ei jaksa lähteä ulos, tai leikkaa nurmikkoa, tai grillataan. Joskus kesällä istutaan sohvalla auringossa.

Naapureista olen nähnyt vain seinänaapurin ulkona grillaamassa ja ottamassa aurinkoa. Siitä eteenpäin joku toinen naapuri sauhuaa niin, että on muutaman kerran karkottanut meidät sisälle. Toisen olen nähnyt muutaman kerran nurmikon leikkuussa ja heilläkin taitaa joku muu käydä leikkaamassa nurmen kuin itse.

Eipä sen puoleen noita naapureita tämän useammin näe etupihallakaan tai missään muuallakaan :D Kuuden asunnon taloyhtiö tämäkin, kuten pari seuraavaakin. Niissäkään ei ihmisiä pihalla näy, paitsi yksi räpätäti, joka tulee aina juttusille kun ohi mennään lasten kanssa.

Vierailija
51/51 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä asuntoa ei saanut ilman pihaa. Siksi.

No, mä istun taas syksyllä ja keväällä. Kesällä on toisinaan niin pirun kuuma, etten vaan viihdy. Mies taas on pihasta tehnyt oman etätyötoimistonsa.

Meillä oli lähes 20 vuotta iholle tunkeva naapuri, joten sekin vähän rajoitti pihastaan nauttimista. Hänellä oli aina asiaa ja johonkin sen piti puuttua. Sitten se kuoli ja nykyiset naapurit ymmärtää rajat ja oman rauhan. Se ei tajunnut, vaikka sanoi suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi