Sinä, jolla on ruskeat simät
Muuttaisitko silmäsi merensinisiksi, jos voisit?
Kommentit (91)
Tykkään itsestäni, enkä muuttaisi kehoani mitenkään muuten kuin hoitamalla mahdolliset sairaudet kuntoon. Pään sisältä kehittäisin itseäni paremmaksi ihmiseksi.
Mutta silmien väri? Ihan sama, olen jo kerennyt rakastua itseeni sen verran että en muuttaisi mitään.
Minulla on central heterocromia, vihreät silmät, keskellä alue ruskeaa. Lapsellani on sama, isältään harmaat silmät ja keskellä ruskea rengas.
Tietääkö kukaan mistä tällainen poikkeavuus tulee?
Kenelläkään muulla suvussani ei vastaavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta harmaiksi tai vihreiksi muuttaisin mielelläni.
Miksi? Tyylin joka toisella suomalaisella on harmaat silmät.
Mutta koko maailmassa vain muutamalla prosentilla on muut kuin ruskeat silmät.
Väärin meni. Koko maailmassa ruskeasilmäisiä on vajaa 80 prosenttia, sinisilmäisiä noin 8-10 prosenttia. Suomessa suurin osa on sini- tai harmaasilmäisiä.
Tarkoitatko sinisilmäisiä vai ”sinisilmäisiä”? :D
Orvokinsiniset tai siis violetinsävyiset silmät ovat todella harvinaiset ja kauniit. Olen suunnilleen kerran elämässäni nähnyt nuorena työkaverillani sellaiset violettiin vivahtavat silmät. Itselläni on tylsähkön harmaatvihreät silmät. Muistan kuitenkin aina että Tarzanilla oli harmaanvihreät silmät, itse olen nainen :D Kaikilla sisarillani on ruskeat silmät ja tumma tukka, itse olin lapsena aivan vaalea.
En haluaisi. Tykkään näistä ruskeista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toooodella tummanruskeat, melkein mustat silmät. Olen myös varsin vaaleaihoinen ja vaaleat maantienharmaat hiukset, joten combo on mielenkiintoinen. Monet ovat vuosien varrella luulleet minun käyttävän piilolinssejä. No, en käytä.
Aiemmin, varsinkin teininä ja nuorena aikuisena haaveilin jatkuvasti vihreistä tai harmaista silmistä etten näyttäisi niin erikoiselta. Nykyään näiden kanssa olen jo sinut ja no, ainakin erotun joukosta. Hyvä näin, en enää vaihtaisi :)
Mulla on tuo sama yhdistelmä. 15-vuotiaaksi hiukseni olivat aivan platinanvaaleat kja rusketuin ihan tummaksi joten oli aika erikoinen yhdistelmä.
No itse kysymykseen, en usko että mulle sopisi siniset silmät, silmäni ovat sellaiset isohkot ja saman malliset kuin tanssin superäitien Kalanilla. Vaikea olisi kuvitella niitä sinisiksi mutta olisi jännä kokeilla miltä näyttäisin. Tummat merensiniset on kyllä kauniit mutta tykkään myös niin paljon näistä omistani että en usko että siltikään vaihtaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on central heterocromia, vihreät silmät, keskellä alue ruskeaa. Lapsellani on sama, isältään harmaat silmät ja keskellä ruskea rengas.
Tietääkö kukaan mistä tällainen poikkeavuus tulee?
Kenelläkään muulla suvussani ei vastaavaa ole.
Minulla on samanlaiset. Tuskin ollaan sukua kuitenkaan. :)
Olen ajatellut että se on sekoitus vanhempien silmistä. En tiedä siitä sen enempää, en ole koskaan perehtynyt aiheeseen.
Silmien monivärisyys eli heterochromia on asia josta löytyy mm Wikipediasta juttua ja paljon kuvia. Siitä on myös eri muotoja. Itselläni on 3 väriä: kelta-ruskeaa, sinivihreää ja tummansinistä. Olen nähnyt myös mm tummanruskeat silmät joissa tummansininen rengas ympärillä.
Venäjällä on myös paljon sinisiä, vihreitä ja harmaita silmänvärejä ruskeiden lisäksi. Tuskin ne sinisen sävyt siis mihinkään katoavat, venäjänkielisiä maita on todella paljon. Ruskeasilmäisillä voi olla myös värin seassa vihreää tai keltaista.