Joku närkästyi parkkipaikalla kun ajoin
autoni parkkiruutuun missä oli molemmilla puolilla jo auto parkissa. Muualla oli paljon tyhjää. Ajoin siihen koska se oli ainut tyhjä varjopaikka. Eikö muka muut jätä autoa varjoon jos voi?
Viereisen auton kuski tuli juuri silloin paikalle, sain vihaiset mulkoilut ja mies suurieleisesti siirsi autonsa pois parkista, että rouva pääsi kyytiin paremmin. Minä kyllä mahduin siitä välistä ihan hyvin...
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äryttää toi vaikka miten yrittää jättää väliä niin joku laumasielu on sitä heti täyttämässä.
Ja vaikka kuinka ajaisit takinmaiseen nurkkaan jo on autot molemmilla puolilla.
No en usko. Kun lapset oli pieniä ajoin usein perimmäisille paikoille että sain rauhassa aukoa ovia ym. En muista että koskaan olisi kukaan sinne tunkenut, jos muualla oli tilaa. Ap
Uuden auton omistajana jätän aina mahdollisimman kauas niistä ovista ja tunnistan tuon ilmiön.
Uusien autojen omistajat aina kuvittelee että kaikki muutkin huomaa heidän UUDET autonsa. No olen yh, minulla on vanha auto, osaan ajaa mihin parkkiin tahansa, koskaan en ole muita kolhinut, enkä todellakaan ikinä, koskaan, katso - tai edes erota kenen auto on uusinta mallia ja kenen vanha. Esim. audit on mielestäni näyttäneet samanlaisilta viimeiset 15 vuotta.
Jos ajat parhaalle paikalle varjoon/ lähelle ovia/ lähelle kärryparkkia/ uloskäyntiä jne, saatan ajaa viereen. En siksi että sulla on uusi auto tai koska autoni nauttisi sinun auton läheisyydestä. Vaan ihan vaan siksi kun se paras paikka on myös minulle paras paikka.
Huoh, uudessa autossani on webasto, joka viilentää kyllä auton että en tarvitse sitä varjopaikkaa ja jaksan kyllä kävellä vähän kauempaankin ettei tarvitse ihan ovien eteen jättää. Ja tätä aloin tekemään sen jälkeen kun joku joka ei välitä hittojakaan muiden tai omasta autostaan täräyttin oven suoraan kylkeen. Hänellä kävi vaan huono tuuri, kun olin autossa ja tämän jälkeen makseli laskua osissa. Ei varmaan tarvi sanoa, että hän oli yh?
No mutta sittenhän tämä ongelma ei nyt varsinaisesti edes kosketa sinua?
Mitä tulee noiden uusien autojen kolhimiseen, niin en oikein jaksa uskoa että niitä kolhittaisiin merkittävissä määrissä tahallaan. Uuden auton kyljessä vaan ne kolhut harmittaa enemmän kuin vanhan auton kyljessä, minkä toki ymmärrän. On minunkin autoon ilmestynyt naarmuja parkkipaikoilla, mutta koska auto on +10 vuotta vanha, ja naarmut olleet vain kosmeettinen haitta, en ole jaksanut harmistua niistä sen enempää ja voivotella niistä pitkin nettiä.
Ja juu, varmasti yh:t on ainoa ryhmä jotka kolhii toisten autoja :D Minun auton perään ajoi kerran nuori mies, pitääkö tästä nyt vetää jotkut suuret johtopäätökset nuorista miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äryttää toi vaikka miten yrittää jättää väliä niin joku laumasielu on sitä heti täyttämässä.
No en usko. Kun lapset oli pieniä ajoin usein perimmäisille paikoille että sain rauhassa aukoa ovia ym. En muista että koskaan olisi kukaan sinne tunkenut, jos muualla oli tilaa. Ap
Uuden auton omistajana jätän aina mahdollisimman kauas niistä ovista ja tunnistan tuon ilmiön.
Uusien autojen omistajat aina kuvittelee että kaikki muutkin huomaa heidän UUDET autonsa. No olen yh, minulla on vanha auto, osaan ajaa mihin parkkiin tahansa, koskaan en ole muita kolhinut, enkä todellakaan ikinä, koskaan, katso - tai edes erota kenen auto on uusinta mallia ja kenen vanha. Esim. audit on mielestäni näyttäneet samanlaisilta viimeiset 15 vuotta.
Jos ajat parhaalle paikalle varjoon/ lähelle ovia/ lähelle kärryparkkia/ uloskäyntiä jne, saatan ajaa viereen. En siksi että sulla on uusi auto tai koska autoni nauttisi sinun auton läheisyydestä. Vaan ihan vaan siksi kun se paras paikka on myös minulle paras paikka.
Huoh, uudessa autossani on webasto, joka viilentää kyllä auton että en tarvitse sitä varjopaikkaa ja jaksan kyllä kävellä vähän kauempaankin ettei tarvitse ihan ovien eteen jättää. Ja tätä aloin tekemään sen jälkeen kun joku joka ei välitä hittojakaan muiden tai omasta autostaan täräyttin oven suoraan kylkeen. Hänellä kävi vaan huono tuuri, kun olin autossa ja tämän jälkeen makseli laskua osissa. Ei varmaan tarvi sanoa, että hän oli yh?
Ohis, mutta miten ja ennen kaikkea miksi ihmeessä selvität jonkun random ihmisen parisuhde- ja perhestatuksen?
Oletko joskus tavannut yh:n joka ei manitse itse asiaa viimiestään toisessa virkkeessä, jos aletaan puhua maksuista?
Kun kuskaat huonojalkaisia, jätä heidät oven eteen ja aja sitten auto parkkiin vaikka minne. Ei se ole niin vaikeaa ;) Varsin usein paikallisen kaupan edessä äijät jättävät rouvansa siihen juuri oven eteen, vaikka varsin tervejalkainen, mutta laiska eukko ei viitsi kävellä metriäkään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
"sain vihaiset mulkoilut"
Taas tällä tasolla tämäkin eli mulkoilut kun toinen on katsonut kohti.
No kyllä mielestäni erotan sellaisen normaalin kohti katsomisen ja sitten närkästyneen ja ikävän mulkoilun. Menivät vielä autoon sisälle, tuijottivat molemmat minua nenänvartta pitkin ja puhuivat keskenään samalla kiukkuisen oloisesti. Ei minua joka päivä niin katsota, niin väitän että osun arvailussani oikeaan kun sanon että he olivat melko närkästyneitä. Mutta eka neuvo oli ihan hyvä, näin nyt vain kävi, mutta antaa olla. :) AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta sittenhän tämä ongelma ei nyt varsinaisesti edes kosketa sinua?
Mitä tulee noiden uusien autojen kolhimiseen, niin en oikein jaksa uskoa että niitä kolhittaisiin merkittävissä määrissä tahallaan. Uuden auton kyljessä vaan ne kolhut harmittaa enemmän kuin vanhan auton kyljessä, minkä toki ymmärrän. On minunkin autoon ilmestynyt naarmuja parkkipaikoilla, mutta koska auto on +10 vuotta vanha, ja naarmut olleet vain kosmeettinen haitta, en ole jaksanut harmistua niistä sen enempää ja voivotella niistä pitkin nettiä.
Ja juu, varmasti yh:t on ainoa ryhmä jotka kolhii toisten autoja :D Minun auton perään ajoi kerran nuori mies, pitääkö tästä nyt vetää jotkut suuret johtopäätökset nuorista miehistä?
Montako uutta autoa sulla on ollut?
Yleensä ne pari-kolme ovikolhua tulee heti ensimmäisinä päivinä, kun auto on vielä myyntivahauksissa ja puhtaan kiiltävä. Sitten kun auto on likaantunut, niin kolhuilu vähenee olemattomiin.
Parkkipaikkaragea on varsinkin sairaalan ahtaissa ruuduissa. Ajoin lähelle sisäänkäyntiä ainoaan vapaaseen paikkaan, pois lähtiessä viereisen auton kuski tuli paikalle ja löi autonsa oven vihaisesti minuun katsoen autoni kylkeen. Hohhoijaa... en jaksanut siinä alkaa asiasta vääntämään sytostaatit juuri tiputettuna suoneen, kun tiesin pahan olon juuri vyöryvän päälle. Voisi tämä rouvashenkilö silti vähän miettiä tekojaan..
Vierailija kirjoitti:
Kun kuskaat huonojalkaisia, jätä heidät oven eteen ja aja sitten auto parkkiin vaikka minne. Ei se ole niin vaikeaa ;) Varsin usein paikallisen kaupan edessä äijät jättävät rouvansa siihen juuri oven eteen, vaikka varsin tervejalkainen, mutta laiska eukko ei viitsi kävellä metriäkään ylimääräistä.
Noinhan sitä joutuu tekemään, koska mus talaiset ja jonnet valtaa ovesta lähimmät paikat, myös invapaikat.
Niin suomalaista käyttäytymistä. Vähän taas vi....... . Suurin osa suomalaisista on todella omituisia.
Jos emme olisi itsekkäitä, niin jättäisimme ovea lähimmät paikat niille joille liikkuminen on vaikeampaa ja varjopaikat jättäisimme niille joilla on lemmikki autossa ja leveimmät ruudut jättäisimme niille joilla on lapsia mukana jne.
Mutta kelläpä olisi mielessä muuta kuin oma napa.
"
Vierailija kirjoitti:
Aina joku parkkeeraa viereen, vaikka jättäisi miten kauas. Paras oli kun jätin autoni täysin tyhjälle luonnonpuiston parkkipaikalle (ei edes varjoon) ja takaisin tullessa kummallakin puolella oli autot, koko muu suuri parkkis oli tyhjä.. :D
"
Itse vien aina autoni parkkipaikan perimmäiseen nurkkaan. Saan rauhassa aukoa ovia jne. Joskus aina sinnekin joku änkeää kylkeen.
MUTTA ex-mieheni, intissä autokoulun käynyt autokomppanian mies, oli vakavasti sitä mieltä, että parkkipaikan ruudut pitää täyttää JÄRJESTYKSESSÄ! Hän aina ajoi toisen auton viereen, tai kahden auton väliin vaikka koko muu parkkis olisi ollut tyhjä.
Se omaa rauhaa arvostava autoilija, joka ei siedä muita autoja vieressään parkkipaikalla, ihmeen äkkiä unohtaa koko asian kun pitäisi muistaa liikenteessä turvavälit. Vedetään sataa keula kiinni toisen auton perässä ja ollaan niin laumasielua että.
Mä ajan just siihen ruuttuun mikä sattuu sopivasti olemaan kohdilla. En mieti onko joku vieressä vai ei. Ruutu on vapaa käytettäväksi ja se riittää mulle. Vieressä oleva saa ärsyyntyä ihan vapaasti. Toisaalta mua ei ärsytä viereen ajava tippaakaan.
Hän yritti yksinhuoltajuus verukkeella luistaa laskunmaksusta.