Mikä siinä on kun satasen alueella körötellään kaheksaakymppiä...
ja ohituskaistalla sitten nostetaan sataseen, että ohitus olisi mahdollisemman vaikeaa mutta ohituskaistan jälkeen pudotetaan vauhti taas kaheksaankymneneen. Tampiot.
Kommentit (30)
Huonolla kuskilla käy noin että kun tie levenee tai paranee, niin nopeus nousee. Sama kuski todennäköisesti myös hidastaa mutkiin ja kun tulee rekka vastaan ja suoralla taas nostaa nopeutta kun on hyvä näkyvyys ja vähemmän jännitettävää.
Antakaa armoa, kaikki eivät ole yhtä hyviä kuljettajia kuin me.
Ja vielä ihmetellään mihin tarvitaan tehokkaita autoja. Siihen että päästään nopeasti ja turvallisesti ohi tuollaisista liikkuvista shikaaneista.
Hankaloittaa liikenteen sujuvuutta nämä 80-kympin köröttelijät satasen tikkarin alueella enkä ymmärrä miksi se kaasujalka on sitten raskas ohituskaistalla??? Toistuva ilmiö. Ohitan mutta on pätkiä missä ei voi ohittaa, turvallisesti. Ja turvavälit puuttuvat, köröttelevät keula kiinni rekassa ettei väliin mahdu. Ilmeisesti kokevat turvalliseksi kun ajetaan keula kiinni toisen persiissä. Ärsyttävää.
Talvella tampiot ajavat 80 alueella 90 km/h ja satasen alueella yllätys yllätys sitä samaa 90 km/h. Se on ilmeisesti turvallinen talvinopeus. Eli ohittavat rajoituksen mukaan ajavan ja sitten kun tikkari vaihtuu niin jäävät eteen köröttelemään. Sietämätöntä.
Oli pakko avautua kahvitauolla, että jaksaa taas olla maltillinen tien päällä. Kiitos.
Kyllä. Omalla työmatkalla osa ihmisistä ajaa 70 riippumatta siitä mitä kyltti näyttää (60 tai 80).
Mikäs ap:ta estää polkaisemasta pedaalia pohjaan ohituskaistalla? Etkö uskalla itse yli satasta ajaa?
Jep ja maanteillä suoralla uskalletaan ajaa just ja just sitä 80 ja mutkiin hiljenee vaikka olisi kuinka loiva.
Yksi päivä ajelin kauppaan 50 kolmen auton perässä vaikka rajoitus 80, nämä suharit ajoi sitten 40 alueella 60. Eli kiusallaan koska ei ainakaan nopeussakot pelota.
Nykyään on yhä enemmän noita että vaikka 100 alueella ajetaan 10-20 alinopeutta niin nopeus pysyy samana vaikka rajoitus laskee 60. Luultavasti kyse siitä että vakkari on päällä, puhutaan puhelimeen ja yritetään säästää polttoainetta.
Nykyään tuntuu että tuolla liikenteessä ei ole kuin urpoja. Aina kun lähtee asioille on varattava aikaa 20 minuuttia ylimääräistä ihan vain näiden takia. Ihan käsittämättömän huonoja kuskeja tiet täynnä. Mun järkeen ei mene miksi ei osata ajaa tasaista nopeutta, kuivalla ja valoisalla kesäkeleillä edes sitä suurinta sallittua nopeutta, ei anneta tilaa pyöräilijöille, ei käytetä vilkkua eikä piitata muutenkaan enää muista tienkäyttäjistä, estetään ohitukset ja aiheutetaan vaaratilanteita tarkoituksella. Kohta tulee taas pimeää ja taas ne ledivaloilla sokaisijat valtaa tiet.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ap:ta estää polkaisemasta pedaalia pohjaan ohituskaistalla? Etkö uskalla itse yli satasta ajaa?
Ohituskaistojen päissä on usein suikkapäitä kartuttamassa valtion pohjatonta eu:n pelastuskassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ap:ta estää polkaisemasta pedaalia pohjaan ohituskaistalla? Etkö uskalla itse yli satasta ajaa?
Ohituskaistojen päissä on usein suikkapäitä kartuttamassa valtion pohjatonta eu:n pelastuskassaa.
No harvemmin.
Ap menee ohituskaistalla ohi mutta vähän erikoiselta tuntuu kun köröttelijä vetää myös pedaalin pohjaan. Mikä liikkuu aivoissa siinä kohtaa? En käsitä. Oma vauhti oli 140 km/h ja ehdin nippa nappa ohi ennen kuin ohituskaista loppui.
Ohitin myös muissa kohdissa mutta välillä on tien pätkiä missä ohittaminen on hankalaa, sitten körötellään 80 km/h satasen alueella. Repii hermoja. Lähinnä se, etten ymmärrä köröttelijän logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja maanteillä suoralla uskalletaan ajaa just ja just sitä 80 ja mutkiin hiljenee vaikka olisi kuinka loiva.
Yksi päivä ajelin kauppaan 50 kolmen auton perässä vaikka rajoitus 80, nämä suharit ajoi sitten 40 alueella 60. Eli kiusallaan koska ei ainakaan nopeussakot pelota.
Nykyään on yhä enemmän noita että vaikka 100 alueella ajetaan 10-20 alinopeutta niin nopeus pysyy samana vaikka rajoitus laskee 60. Luultavasti kyse siitä että vakkari on päällä, puhutaan puhelimeen ja yritetään säästää polttoainetta.
Nykyään tuntuu että tuolla liikenteessä ei ole kuin urpoja. Aina kun lähtee asioille on varattava aikaa 20 minuuttia ylimääräistä ihan vain näiden takia. Ihan käsittämättömän huonoja kuskeja tiet täynnä. Mun järkeen ei mene miksi ei osata ajaa tasaista nopeutta, kuivalla ja valoisalla kesäkeleillä edes sitä suurinta sallittua nopeutta, ei anneta tilaa pyöräilijöille, ei käytetä vilkkua eikä piitata muutenkaan enää muista tienkäyttäjistä, estetään ohitukset ja aiheutetaan vaaratilanteita tarkoituksella. Kohta tulee taas pimeää ja taas ne ledivaloilla sokaisijat valtaa tiet.
Ihmisten tekninen ajotaito on romahtanut surkeaksi. Sitten hoetaan banaaleita klisheitä hyvistä vs. taitavista kuljettajista. Vaikea uskoa että liikenneosaaminen on kummoista jos tekninen ajotaito on kuin ajokorttinsa muropaketista leikanneella muulikuskilla.
Olen tässä vuosien aikana oppinut, ettei ohittaminen juurikaan kannata. Ja kesänopeusrajoituksetkin on turhia. Se 80km/h riittää hyvin. Nuorempana kyllä tuli painettua ohi, ja aeltua pllurallia. Olen myös ajanut kilpaa, sekä ollut rekkakuskina.
  Jos on päivä, ja ajat perus valtatietä, niin rekat kulkevat sen max 90km/h. Voihan sitä perässä kytätä ohituspaikkaa, ja painua ohi. Ei mene montaa kilometriä kun olet seuraavan rekan perässä kyttäämässä taas sitä ohituspaikkaa. Kuinka stressaava tapa ajaa. Kun ihmiset eivät ummärrä, että ne rekat jatkuvat luultavasti määränpäähän asti. Ohittelemalla et paljon aikaa säästä, mutta ajaminen on huomattavasti raskaampaa. Itse jätän sen min. 100m väliä edelläajavaan, jolloin vauhdin tasaisena pito on paljon helpompaa, eikä ajosta tule pumppaavaa.
  Joskus yöllä hiljaisella tiellä jossa liikennettä on tosi vähän, voi ohittamalla säästää aikaa. Toki ohitanhan minäkin, jos joku satasen alueella ajaa seittämääkymppiä.
  Mutta kannattaa miettiä näitä sanoja, ja kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Huonolla kuskilla käy noin että kun tie levenee tai paranee, niin nopeus nousee. Sama kuski todennäköisesti myös hidastaa mutkiin ja kun tulee rekka vastaan ja suoralla taas nostaa nopeutta kun on hyvä näkyvyys ja vähemmän jännitettävää.
Antakaa armoa, kaikki eivät ole yhtä hyviä kuljettajia kuin me.
Valitettavasti tässä ei voi antaa tippaakaan armoa. On ehdottoman laitonta haitata tai jopa estää ohitus kiihdyttämällä! Tällai kävi juuri itselle 80km/h tiellä kun edessä hidastellut 70km/h-kuski päättikin nostaa nopeutta kun olin siinä rinnalla... Oli tehnyt samaa jo aiemmin, kun olin lähdössä ohittamaan hyvän paikan osuessa kohdalle.
Usein nopeusrajoitus laskee kasikymppiin, kun ohituskaista loppuu, että pakkohan sitä on hidastaa
Moni tuolla ajaa "omia nopeuksiaan", mutta toisia tielläliikkujia ei saa häiriköidä. Ja se ohituksen estäminen on sitä häirintää....
Senkin olen huomannut, että ajellaan mitä ajellaan, sitä nopeusrajoitusta ei katsella yhtään! Sitä samaa sahaavaa ajoa 70-110 km/h mennään satasen, kahdeksankympin..viidenkympin alueella! Sellaisen perässä on tosi mielenkiintoista ajella. Viidenkympin tietyön kohdalla, auto häviää horisonttiin ja kohta satasen alueella se tulee perä edellä vastaan.
Niin, että ajettaisiin edes niiden merkkien mukaan, mutta ei....
Eikö rohkeus riitä ohittamaan muualla kuin ohituskaistalla tai painamaan ohituskaistalla vain tarpeeksi vauhdilla ohitse?
Kuulehan juipelo hätäpöksy: mää ajan justiinsa niin kun ajan ja se on hyvä wauhti se. Hilimaki vieressä nih ei kaahitella tai eipi tule börstää iltasella. Minnuu vähät nakkeloo jos siä siellä hätikhöit puskuris. Vedä ohi jos et jaksa körryyttää.
Emäntäs sano, että olit samanmoinen hätäpöksy pehkuis. Siks uot ny ykshin - mäntti 😆
Kaikista parasta on se, että kun vastustaja on ohituskaistalla, niin ajaa niin, ettei tämä pääse kääntämään sieltä ohituskaistalta ollenkaan takaisin, eli kiihdyttää, jos tämä yrittää ohitse, ja jarruttaa, jos tämä hiljentää ja yrittää takaisin taakse. Kerran olen saanut vastustajan näin ohituskaistan loppuessa suorastaan paniikkiin, kun oikealla kaistalla takanani oli jonoa, ja alkoi tulla rekkoja vastaan ohituskaistan loppuessa. Taisi lopulta kurvata tien sivuun tien vasemmalle puolelle(!), kun tajusi, ettei oikealle kaistalle ole enää asiaa. Aikalailla nauratti tuolloin.
Mitä se sulle kuuluu jos ajan vaikka 70km/h?
Yksi pappa ajoi kymmeniä kilometrejä satasen alueella 70 ja ohituskaistalla sillä oli vähintään 140 lasissa kun menin ohi sataakuuttakymppiä.