Matkusteletteko tänä kesänä kotimaassa?
Itse odotan jo kovasti, että pääsen ulkomaille, alkaa kotinurkat pikkuhiljaa kyllästyttämään.
Kesäloma alkamassa ja heinäkuuksi luvattu kylmää ja sadetta, todella tylsää.
Itse en siis ole koskaan ollut kiinnostunut Suomessa matkailusta, muutaman päivän reissuja tehty kerran kesässä johonkin kaupunkiin, mutta kyllä meidän matkat suuntautuu pelkästään ulkomaille ja tänä kesänä kun ei pääse niin sitten ollaan kotona.
Kun patikkareitit ja muut luontokohteet ei kiinnosta, niin se poissulkee suurimman osan netin matkavinkeistä. Ja Suomen ilmasto loputkin.
Kommentit (13)
Ei matkailla. Periaatteesta en maksa suomen hintoja.
Tottakai matkustelen Suomessa ja täällä on ihan älyttömästi mielenkiintoista tekemistä ja näkemistä fiksuille ihmisille. Lauantaina taas starttamme auton ja lähdemme kohti lappia maastopyörien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei matkailla. Periaatteesta en maksa suomen hintoja.
Mitkä hinnat ovat sinulle liian korkeat?
Oletko ap vuokrannut purjeveneen viikoksi tai pariksi Saaristomereltä elokuussa? Tai matkaveneen Saimaalta? Ollut yötä jossakin luonnonsatamassa, jossa ei ole ainuttakaan ihmistä ja juonut viiniä purjeveneen kannella ja katsellut merelle, jossa ei muita näy? Tai kävellyt lumikengillä Riisitunturilla hankiaisessa 30 asteen pakkasessa upeassa auringonpaisteessa? Tai tehnyt viikon vaelluksen Lemmenjoen kansallispuistossa? Oletko melonut kajakilla Koloveden kansallispuistossa? Etpä tietenkään, sen sijaan haluat johonkin turistirysään. Hyvää matkaa vain!
No kiitos vaan matka toivotteluista, tosin et kuitenkaan tiedä millaisesta matkasta minä pidän, se on helppo aina vetää se turistirysä kortti kun ei ole käynyt metsää pidemmällä.
Sen verran olen vaeltanut ja Lapissa käynyt, että tiedän mitä en ainakaan halua. Että tervemenoa vaan sinne hyttysten syötäväksi, ei todellakaan käy kateeksi.
Käynti ihmistenilmoilla tekee välillä hyvää, näkisit sinäkin että koko maailma Suomen rajojen ulkopuolella ei ole turistirysää.
Olen menossa Turkuun pikku lomalle tässä kuussa, mutta kaiken googlaamisen ja miettimisen jälkeen tuntuu siltä, että Suomessa pitäisi melkein olla auto, jotta pääsisi luontevasti matkustamaan.
Patikoimme kotimaassa päiväretkillä, joskus yövytään teltassa. Ensi viikolla suunnataan kuitenkin jo ulkomaille.
Varmaan on pakko kun mies niin hinkuu. Yh, vastenmielistä, haluan olla vain rauhassa kotona, laittaa puutarhaa, kalastaa ja rentoutua. Ulkomaille en viitsisi lähteä vaikka saisikin, ärsyttävän rasittavaa ja kaikki vähänkään kiinnostavat kohteet tuli koluttua läpi jo parikymppisenä.
Olen tehnyt pieniä retkiä Suomessa, tykkään käydä mm. soutamassa omalla veneellä. Viikko oltiin myös vuokramökillä. Nuotiomakkarat ja alkeellinen meininki mökillä ei kiinnosta enää tänä kesänä. Ehkä kerran vielä käydään yötä myöten retkeilemässä luonnossa ja Helsingissä voisi käydä pyörän kanssa, koska haluan uida meressä ja katsella ulapalle. Muutoin en aio kummemmalle matkalle kuin ehkä Tallinnaan. Ensi talvena ehkä joku muu matkakohde.
Yleensä matkustelen kotimaassa, nyt en. Ei innosta täyteen ahdetut aamupalabuffetit jossa ollaan ottamassa aamupalaa noin 1 cm etäisyydellä tai täyteen ahdetut hotellin hissit.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap vuokrannut purjeveneen viikoksi tai pariksi Saaristomereltä elokuussa? Tai matkaveneen Saimaalta? Ollut yötä jossakin luonnonsatamassa, jossa ei ole ainuttakaan ihmistä ja juonut viiniä purjeveneen kannella ja katsellut merelle, jossa ei muita näy? Tai kävellyt lumikengillä Riisitunturilla hankiaisessa 30 asteen pakkasessa upeassa auringonpaisteessa? Tai tehnyt viikon vaelluksen Lemmenjoen kansallispuistossa? Oletko melonut kajakilla Koloveden kansallispuistossa? Etpä tietenkään, sen sijaan haluat johonkin turistirysään. Hyvää matkaa vain!
Ei hemmetti mitä trollailua, hyvin sä vedät😅 Ei noin ärsyttävää ja omahyväistä ihmistä kai onneksi ole edes olemassa!
Matkustellut. Käynyt museoissa. Retkeillyt. Ja samaa rataa jatketaan.
Ei. Ei vaan kiinnosta matkailu Suomessa pätkääkään. Lähdetään viikoksi Riikaan.