Onko sillä mitään merkitystä jos syön suklaapatukan päivässä JOS
se ei lihota mua? Syön muuten tosi terveellisesti mutta joka päivä syön kahvin kanssa yhden suklaapatukan. Se onkin hyvin pitkälti ainut pahe joka mulla on.
Mun paino ei ole heitellyt (raskausaikoja lukuun ottamatta) mihinkään sitten lukioaikojen. Oon nyt 34. Painoindeksi on alipainon ylärajoilla. Oon perfektionisti ja siksi mietin onko sillä jotain merkitystä jos jatkan suklaan syöntiä? Vaikkei paino heitteliskään niin näkyykö se jossain muussa? Mitä mieltä ootte tästä mun paheesta? ;D
Kommentit (14)
Mitäs hiton väliä sillä meille on syötkö suklaapatukan vai et. Oikeesti, 34 v ja mietit mitä me nyt susta ajatellaan...ei yhtään mitään!
En kysynyt mitä ootte musta mieltä vaan mitä ajattelette tästä paheesta.
ap
Ymmärrän "huolesi", samaa olen miettinyt itsekin. Karkki on minun paheeni, joka päivä en syö, mutta liikaa kuitenkin. Painoon se ei vaikuta ja syön muuten aika terveellisesti. Olen miettinyt lähinnä sitä (kuten ehkä sinäkin ap) että millaisia terveydellisiä vaikutuksia kenties myöhemmin ilmenee tämän karkinsyöntini seurauksena.
Vastausta en siis osaa sinulle antaa, mutta ymmärrystä pohdinnoillesi kyllä. :)
Hei ap, vasta pari vk sitten tuli (taas) joku tutkimus, että päivittäinen suklaansyönti jopa auttaa painonhallinnassa! Päivittäin suklaata syövät olivat pääsääntöisesti hoikempia, kuin toisinaan herkuttelevat.
Muistaakseni tutkimuksessa ei kuitenkaan väitetty, että nimenomaan suklaan syöminen päivittäin on se juttu, joka auttaa pitämään hoikkana, mutta em. yhteys oli kuitenkin löytynyt. Että anna palaa, ehkä juuri siitä syystä oletkin hoikka. :)
Juurihan kerrottiin tutkimuksesta jonka mukaan suklaata syövät ovat keskimäärin hoikempia kuin muut. Suklaassa on jotain hoikkuutta edistäviä aineita, mutta tokikin ne vaikuttavat vain jos suklaata ei syö liikaa. Ehkäpä sä ap kuulut tähän porukkaan?
Haa, löysin tietoa! http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/tutkimus-suklaan-syonti-pitaa-hoikempana/572299/
Jos olet perfektionisti, elämäsi on aika kaukana parhaasta mahdollisesta. Kannattaisi siis miettiä, mitä voisit tehdä suhtautuaksesi elämääsi vähän rennommin, silloin se olisi lähempänä täydellistä.
Ok! Mulla tuo suklaapatukka tavallaan korvaa yhden välipalan päivässä ihan niinkuin tuossa tutkimuksessakin sanotaan. En syö suklaan jälkeen 3 tuntiin mitään. Se pitää mulla aika hyvin nälkää.
Oon joskus pitänyt taukoa suklaan syönnistä ja paino on oikeasti noussut 1-2 kiloa. Sen jälkeen oon jatkanut syöntiä ja paino on taas tippunut sen 1-2 kiloa. Jatketaan siis suklaan nauttimista! :D
ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 08:57"]
Jos olet perfektionisti, elämäsi on aika kaukana parhaasta mahdollisesta. Kannattaisi siis miettiä, mitä voisit tehdä suhtautuaksesi elämääsi vähän rennommin, silloin se olisi lähempänä täydellistä.
[/quote]
Ei mun perfektionismi koske KOKO mun elämää vaan joitain osa-alueita siitä. Eniten se näkyy just terveellisissä elämäntavoissa ja kehon rakentamisessa. Niissä ehkä nipotan.
ap
Ehkä se on osittain sitäkin,että ne jotka syövät suklaataa päivittäin syövät sitä kohtuullisesti eli vain vähäsen. Ne sitten jotka ratkeavat syömään/ahmimaan sitä pinnisteltyään suklaalakossa kuukauden tai enemmän syövät sitä hillittömästi.
Ja päivittäin syövillä ehkä on muutkin syömiset ja elämäntavat "kurissa" ja kaikkea muutakin syödään kohtuudella. niin paino pysyy tasaisena.
No tuota noin....Mä oon ollut aika samalainen syöjä aina ja nyt ikää 43v pituutta 168cm ja painoa 52kg. Suklaista ei myöskään minun painoni noussut, mutta nyt nelikymppisenä huomaa että paino on saman verran, sen sijaan rasvan ja lihaksen suhteet muuttuneet. Lopetin suklaan syönnin tyystin ja aloin treenaamaan. 3kk kovalla treenillä sain kilon läskiä muutettua lihakseksi ja en enää tekisi itselleni sellaista, että tuohoan kehoani jokapäiväisellä suklaalla. Syön kyllä suklaata, mutta pe tai la iltaisin, kerralla kuitenkin n. 50-70g ja mieluiten tummaa.
Mä harrastan kehonrakennusta. Tällä hetkellä en ole huolissani rasvan ja lihasten suhteesta mutta tottakai mietityttää miten ikä aikanaan vaikuttaa. Ääh.. En jaksa tätä nyt tän enemmän miettiä. Kai sitä ihmisellä joku pahe saa olla. En kuitenkaan juo, polta tai syö mitään muuta epäterveellistä, ikinä.
ap
Kannattaa seurata kolesterolia, triglyjä, verenpainetta. Jos ne ovat kunnossa, en huolestuisi. Liiallinen rasvahan aiheuttaa terveysriskejä vaikka paino ei nousisi.
Ei ole mitään merkitystä. Syö rauhassa.