Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ampiaispesän tuhoaminen

Vierailija
02.07.2020 |

Kenen vastuulle kuuluu ampiaspesän tuhoaminen kun asun rivitalossa ja pihavarastossani on ampiaispesä. Itse en todellakaan uskalla mennä sen lähelle enkä omista siihen kuuluvia suojavarusteita. Kuuluuko talon huoltoyhtiön hoitaa se vai pitääkö minun soittaa yksityiselle/yritykselle ja maksaa itse?

auttakaa tietämätöntä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun omassa varastossa?

Vierailija
2/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihavarasto kuului asuntoon eli ei ole omani?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko muilla käyttöoikeutta varastoon?

Vierailija
4/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole

Vierailija
5/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole

No sitten sinä pistät palttoota päälle ja hätistät ampiaiset.

Vierailija
6/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tapiolanlampo.fi/images/tiedostot/vastuunjakotaulukko.pdf

Ton mukaan pihavarasto ja -katos kuuluisi yhtiölle, mutta tarkoittanee korjausta. Siivous kuuluu käyttäjälle.

Vierailija
7/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat imurin ja siitä suulakkeet poies, imuroit pitkällä putkella kaikki pörrääjät. Saattaa kestää aikansa jos pörrääjiä on paljon, niitä kun saattaa se 100+ kpl olla liikkeellä. Sitten vaan poimit/tiputat sen lopuksi tyhjentyneen pesän poies muovipussiin. Varovasti. Vaihtoehtoisesti ostat myrkkyä ja käyt hiljaisena sekuntina sumuttamassa sitä pesäaukosta sisään, ja varmistat vapaan juoksusuunnan ennen sumutusta.

Vierailija
8/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa hävittää polttamalla.

Vierailija
9/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kokemattoman alkaa ampiaspesää hävittämään, voi olla kohtalokkaat seuraukset.

Kannattaa maksaa osaavalle tekijälle, kaikkein turvallisinta.

Vierailija
10/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kokemattoman alkaa ampiaspesää hävittämään, voi olla kohtalokkaat seuraukset.

Minä olen kyllä maallikkona hävittänyt kymmeniä ampiaspesiä ihan vaan tiputtamalla jollakin harjanvarrella pesän maahan. Tietysti kannattaa poistua reippaasti paikalta pienen matkan päähän tuon tekosen jälkeen eikä paikalle ole ihan heti asiaa.

Vierailija
11/11 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä maallikkona hävittänyt kymmeniä ampiaspesiä ihan vaan tiputtamalla jollakin harjanvarrella pesän maahan. Tietysti kannattaa poistua reippaasti paikalta pienen matkan päähän tuon tekosen jälkeen eikä paikalle ole ihan heti asiaa.

Juuri näin. Täsmäisku pesän juureen (itse hivuttauduin leikkaamaan pitkillä pensassaksilla) ja niin lujaa karkuun kuin kintuista lähtee. Paitsi itselleni kävi niin, että mokomat rupesivat rakentamaan uutta pesää heti samaan kohtaan. Ratkesi lopulta sillä, kun improvisoin ja kiilasin kimpun pujoja siihen rakennuskohtaan. Eivät ilmeisesti tykänneet hajusta ja läksivät pysyvästi. Ja sitten, kun joku kuitenkin ihmettelee, että miksi juuri pujoja, niin siksi, kun muistelin lukeneeni jostakin, että niitä olisi käytetty ennen vanhaan tuhohyönteisten torjuntaan, niissähän on sitä jotain tujonia vai mitälie myrkkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi