Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko istukassipuleita syödä koko niiden kasvukauden ajan vai onko kaikissa odotettava jonkun ajan yli?

Vierailija
02.07.2020 |

Ostelin sipuleita ja laitoin ne maahan ja yritin etsiä tietoa voiko näitä kaikkia sipuleita syödä jo kasvukauden aikana ja onko jotain ajankohtaa milloin niitä voisi syödä aikaisintaan, mutta en löydä mistään tietoa. Marttojenkin sivuilla luki vain "penkistä näkee, että sipuleita on poimittu kasvukauden aikana". Ostamani on ihan tavallinen isoksi kasvava sturon ja toinen punasipuli.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa syödä, niitähän kasvatetaan vain isommiksi.

Vierailija
2/6 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukkasipuli, istukassisipuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa syödä, niitähän kasvatetaan vain isommiksi.

Kiitos:) Näin vähän arvelin, mutta aloin miettimään entä jos näin ei olekaan. 

Vierailija
4/6 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas istukassipulit ovat kasvattaneet hienot sipulin varret, mutta kun olen niitä vähän poiminut harvennusmielessä, niin se sipuli on kyllä ihan pehmennyt ja kutistunut. Olen syönyt pelkät varret, jotka on kyllä hyviä. En tiedä onko joku vikana? Eka kerta kun yritän kasvattaa näitä.

Vierailija
5/6 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin joskus sipuleita siemenestä, niistä tuli sen kokoisia kun kaupassa myydään kevätsipuleina.

Seuraavana kesänä olisivat olleet istukassipuleita, mutta tuli syötyä ne kaikki.

Vierailija
6/6 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas istukassipulit ovat kasvattaneet hienot sipulin varret, mutta kun olen niitä vähän poiminut harvennusmielessä, niin se sipuli on kyllä ihan pehmennyt ja kutistunut. Olen syönyt pelkät varret, jotka on kyllä hyviä. En tiedä onko joku vikana? Eka kerta kun yritän kasvattaa näitä.

Niissä oli varmaan joku vika, mutta ovathan varretkin ihan syötäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi