Mä en enää kestä näitä työpaikan meuhkaajanaisia!!!
Olen kolmekymppinen nainen ja toimistotöitä työurallani muutamassa paikassa tehnyt.
Joka paikasta löytyy aina näitä "vahvoja naisihmisiä" eli muutaman vuoden päässä eläkeiästä olevia räähkiä, jotka huutavat kurkku suorana omia mielipiteitään, räkättävät kahvipöydässä typeriä juttujaan ja esiintyvät tietäväisinä ja itsevarmoina, vaikka ovat usein ihan väärässä. Kaikkiin toisen ihmisen asioihin lounasvalinnoista lähtien puututaan kärkkäästi, ja herranjumala, jos jostain eksyy kahvipöytään vierailevaksi tähdeksi joku mies. Koko akkalauma villiintyy välittömästi heittämään vitsiä vitsin perään.
On kyllä tosiaan estrogeenintuotanto loppunut ja näistä on tullut täysiä apinoita ilman jälkeäkään fiksusta käytöksestä. Odotan niin niitten eläkkeelle lähtöä.
Kommentit (32)
Minua ei ärsytä, vaan huvittaa naiset, jotka eivät siedä muita naisia. Aika huvittavaa haukkua muita naisia siitä, että nämä haukkuvat muita naisia. Samoin kuin miesten juttuja katsotaan ruusunpunaisten lasien läpi. Mutta kyllä miehetkin puhuvat painostaan, paskaa muista ihmisistä, valittavat vaivoistaan...miksi muuten on fiksumpaa puhua autoista tai moottoripyöristä kuin sisustuksesta? En minä siinä muuta eroa näe kuin miesten palvonnan.
Nuoret ihmiset valittavat myös millloin mistäkin, eli kaikki valittavat jostain. Toisen aihe valittaa vain tuntuu ärsyttävämmältä, kun se ei ole itselle ajankohtainen. Minusta muita naisia haukkuvat naiset ovat koomisia, ettekö te sokeat itse näe, että se on hyvin akkamainen piirre?
Joo, mutta sekin jos ei kahvittele ja lounasta niiden kanssa otetaan sitten heti henkilökohtaisena loukkauksena. Se johtaa jatkuvaan selän takana juoruamiseen ja asiasta voidaan kannella jopa pomolle asti. Jos on naispomo, niin se sitten kokee velvollisuudekseen keskustella asiasta kanssasi...
Emmä hauku ketään työpaikalla. Netissä vaan päästelen höyryjä. Töissä voi, onneksi, hautautua musiikkiin ja omaan työhön. Ja etkä sä ny kolmonen tajua, että ittekin valitat ja vielä naisista??
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:18"]
Minua ei ärsytä, vaan huvittaa naiset, jotka eivät siedä muita naisia. Aika huvittavaa haukkua muita naisia siitä, että nämä haukkuvat muita naisia. Samoin kuin miesten juttuja katsotaan ruusunpunaisten lasien läpi. Mutta kyllä miehetkin puhuvat painostaan, paskaa muista ihmisistä, valittavat vaivoistaan...miksi muuten on fiksumpaa puhua autoista tai moottoripyöristä kuin sisustuksesta? En minä siinä muuta eroa näe kuin miesten palvonnan.
Nuoret ihmiset valittavat myös millloin mistäkin, eli kaikki valittavat jostain. Toisen aihe valittaa vain tuntuu ärsyttävämmältä, kun se ei ole itselle ajankohtainen. Minusta muita naisia haukkuvat naiset ovat koomisia, ettekö te sokeat itse näe, että se on hyvin akkamainen piirre?
[/quote]
No jos sä haluat kuunnella kaikki desibelirajat rikkovaa möykkää ja räiskähtelyä kaikki päivät ja tykkäät, että sun asioihisi puututaan, niin siitä vain. Tässä ei ole kyse siitä, että toimiston akkojen kesämekon kuosi ärsyttäisi vaan se ärsyttää, että ne eivät anna toisen olla rauhassa vaan kommentoivat kaikkea, mikä ei niille kuulu. Fiksusti ja rauhallisesti ei voi keskustella mistään.
Ja miehiä ei tosiaan näissä naisvaltaisissa toimistoissa palvota vaan niitä ei juuri ole. Jos joku yksittäinen eksyy joskus vaikka sijaiseksi, niin sitten se on jatkuvana silmätikkuna kahvipöydässä ym. eikä saa sen siunaaman rauhaa.
Numero kolmonen, täyttä asiaa. Miehillä tuollaista käytöstä yritettäisiin ymmärtää( pahasisuinen eukko kotona tai muuta selitystä), mutta naiselta ei huonoa käytöstä suvaita. Huono käytös tietenkin aina huonoa käytöstä, sukupuolesta tai iästä huolimatta. Ehkä hän ottaa ennen eläkeikää käytösfiltterin pois päältä, kun ei enää tarvitse ylennyksiä kärkkyä?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:20"]
Emmä hauku ketään työpaikalla. Netissä vaan päästelen höyryjä. Töissä voi, onneksi, hautautua musiikkiin ja omaan työhön. Ja etkä sä ny kolmonen tajua, että ittekin valitat ja vielä naisista??
[/quote]
Minä en olekaan kieltänyt valittavani, vaan kirjoitin että "kaikki valittavat jostakin". Käsittääkseni sana kaikki ei sulje itseäni sen ulkopuolelle.
Ihme työpaikoilla te kyllä olette. Minä olen ollut naisvaltaisissa valtion virastoissakin, ja kyllä sinne aina pari meuhkaaja per virasto sattuu, mutta ei sen enempää. Mutta kun olen teknisen alan ihminen, niin olen ollut paljon miesvaltaisillakin työpaikoilla. Niissäkin on meuhkaajia se sama yksi kymmentä henkilöä kohti. Mutta kuten siinä edellä sanottu, miesten meuhkaamista "ymmärretään".
Minä käyn kahvilla miten huvittaa eikä siitä kukaan ole välittänyt. Niin moni muukin tekee. Joskus toisten kanssa, joskus en käy. Ei monessakaan paikassa kaikki voi edes olla yhtä aikaa, jos on asiakkaita.
Kuten sanotaan, lika barn leka bäst. Te vain olette erilaisia, ettekä siksi viihdy yhdessä. Työpaikallakin varmasti jokaiselle löytyy oma porukkansa.
Mua kyllä vituttaa meuhkaavat miehet ihan siinä missä naisetkin, edellisessä työpaikassa just pahin meuhkaaja sattui muuten olemaan mies. Tosin miehillä meuhkaaminen ilmenee naisia useammin muiden pakkonaurattamisella huonoilla vitseillä, joille kertoja luonnollisesti nauraa kovaäänisimmin itse.
Ihan sama mulle valittaako ihmiset turhista asioista tai onko niiden keskustelunaiheet typeriä. Mut jos vallitseva tapa kommunikoida on kailottaminen ja itsekorostus, ei sitä jaksa kuunnella olis puhe miten kiinnostavasti asiasta tahansa. Jos oisin kehdannut, olisin ottanut kahvitunnille kuulosuojaimet - jo pari meuhkaajaa pienessä kahvihuoneessa aiheuttaa senverran korvia- ja hermojaraastavan kakofonian.
mitä väliä sillä on onko joku oikeassa vai väärässä, ilma siinä vaan liikkuu kun puhetta piisaa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:46"]
Kuten sanotaan, lika barn leka bäst. Te vain olette erilaisia, ettekä siksi viihdy yhdessä. Työpaikallakin varmasti jokaiselle löytyy oma porukkansa.
[/quote]
Joo, sääli kun sen oman porukan jutuista vaan ei kuule yhtään mitään kun työpaikan meuhkaajat huutavat päälle omiaan niin että kahvihuone ja toimisto raikuu...
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:54"]
[/quote]
Joo, sääli kun sen oman porukan jutuista vaan ei kuule yhtään mitään kun työpaikan meuhkaajat huutavat päälle omiaan niin että kahvihuone ja toimisto raikuu...
[/quote]
Just näin. Ei vaan millään jaksaisi sitä, että sitä omaa tilaa ja rauhaa ei ole. Onneksi ei nykyään ole enää avokonttorissa, mutta ei täälläkään voi edes sulkea huoneensa ovea: "Onkohan se siellä, miksi on ovi kiinni, koputellaanpas ja ihmetellään asiaa..."
Ymmärrän teitä!! Mullakin on ongelmana työpaikalla se, että en ole varma kumpi vituttaa enemmän, se ettei mene kahvitauolle vai se että menee ja kuuntelee sitä paskaa juttua. Ärsyttävimpien juttujen kolmen kärki on
1. Omien työjuttujen yksityiskohtainen selostaminen. (ilmeisesti ei tajuta sanan tauko merkitystä)
2. Kaksimielisten juttujen räkättäminen kovaan ääneen kaikuvassa kahvihuoneessa. Mun korvat oikeasti välillä sattuu ja ällöttää ne jutut muutenkin. Tykkään välillä itse kaksimielisistä jutuista, mutta joskus ne menevät aivan liian pitkälle. Ja ehkä pahin on siis tuo järkyttävä meteli.
3. Samojen ainaisten juttujen valittaminen, kuten työpaikan haukkuminen ja uhoaminen, kuinka "seuraavalla kerralla minä kyllä sanon..." Tuliskin se seuraava kerta, mutta turha toivo...
Tuosta kärkestä jäi vielä puuttumaan omalla kiireellä päteminen ja ylipäätään päteminen ja itsensä jalustalle nostaminen. Kun MINULLA on niin kiire ja MINÄ en kyllä tekisi tuolla tavalla vaan tällä tavalla..
Huh.. Suunnitelmissani on vaihtaa työpaikkaa viim. 2 vuoden päästä.
[/quote]
Et mitään muuta sanontaa keksi? Toi lika barn tulee korvista ulos. Et kai viljele sanontaa myös IRL?
Oma lukunsa nämä jotka sanovat vaihtavansa työpaikkaa ja sitten kun vaihtavat, sama valitus jatkuu. Minä en yleensä käy kahvitunnilla, haen vain sumpit työpisteelle. Tekosyyksi kiire kelpaa aina olla menemättä kahvihuoneeseen, jos kerran sinne menemättömyydestä valitetaan. Myös asiakastapaamisia voi sopia sopivasti siihen aikaan, jos on mahdollista tai niitä toimenkuvaan kuuluu, niin sitten säästyy myös. Ei sitä kahvitaukoa laki vaadi pitämään kahvihuoneessa.
Miten olisi joskus vaan sanoa, että voisitteko olla hiljempaa? jos loukkaantuvat, so, mitä väliä jos ärsyttävät muutenkin?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:18"]
Miten olisi joskus vaan sanoa, että voisitteko olla hiljempaa? jos loukkaantuvat, so, mitä väliä jos ärsyttävät muutenkin?
[/quote]
No katos kun siitähän se ääni vasta nousisikin. Sama kuin sanoisi, että huutakaa kovempaa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 19:05"]
2. Kaksimielisten juttujen räkättäminen kovaan ääneen kaikuvassa kahvihuoneessa. Mun korvat oikeasti välillä sattuu ja ällöttää ne jutut muutenkin. Tykkään välillä itse kaksimielisistä jutuista, mutta joskus ne menevät aivan liian pitkälle. Ja ehkä pahin on siis tuo järkyttävä meteli.
[/quote]
Joo, kaksimieliset jutut tai joku tylsä pissa-kakkahuumori. Kaikkein typerin oli joskus vitsi, jossa joku paskansi housuihinsa hississä ja se rinnastettiin hajuveteen tms.
Sitten joka työpaikalle on vielä sattunut useampi, jotka kertoo omista sairauksistaan jatkuvasti suureen ääneen yksityiskohtaisesti: miten on tähystetty, milloin leikattu, mitä ei saa syödä, mitä pitäisi syödä, onko lihonut vai laihtunut jne. Jos jollain kuusikymppisellä on vaikka keliakia, niin työkaverit saa kuulla kaikki asiaan liittyvät puuhastelut: vessareissut, viimeisimmät reseptit ym. ym. Sama homma verenpainemittausten ja sokeripillereiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 18:18"]
[/quote]
Minä haluaisin tulla muiden naisten kanssa toimeen, naiset ovat vain niin hemmetin julmia ja töykeitä. Jos joku ihminen poikkeaa vähääkään normista, niin ihan turha luulla, että sinulle puhutaan kuin pakosta. Jostain syystä olen aina tullut niemnomaan naisten syrjimäksi ja kiusaamaksi, miesten kanssa tulen todella hyvin toimeen. Ei ole sellaista ihme kilpailuasetelmaa, mitä naisten kanssa (kuka on eniten esillä), voi puhua sekä vakavista asioista että hömpästä, voi olla oma itsensä eikä kukaan katso vinoon, ihmiset hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet (miehet siis, valtaosa naisista ei). Tänä päivänäkään en tiedä, missä vika, sillä niiden naisten, joiden kanssa olen ystävystynyt elämäni aikana, tulen kyllä loistavasti toimeen, vaikka ovat erilaisia. Ja olen todella lojaali ystävä. Ja olen aikuinen, lähempänä 30 vuotta.
Muutin melkein 2 vuotta sitten uudelle paikkakunnalle ja täälläkin sama juttu, en käsitä. En ole töykeä, mutta en myöskään jaksa nipotaa pikkuasioista, saatan joskus olla hajamielinen (piirre joka ärsyttää useimpia naisia), olen ehkä kiinnostunut vähän erikoisista asioista, mutta olen myös ns. tavallinen. Olen luonnon lapsi vaikka en tyrkytäkään ideologiaani muille. Jostain syystä olen jäänyt naisten keskuudessa totaalisen yksin ja ainoat uudet ystäväni ovat miehiä. Jos yritän tutustua naisiin, saan osakseni kohteliasta halveksuntaa. En oikeasti käsitä, missä vika.
Luojan kiitos että on kiva työyhteisö!
I feel your pain.
Mua ärsyttää työpaikan naiset, piste. Iästä riippumatta. Onneksi on nappikuulokkeet ja Spotify ja kahvittele tai lounasta en niiden kanssa ikinä.
Ärsyttää se a) ainainen valitus jostakin, vetää tai niskaa kolottaa tai päätä särkee tai sitten b) jotain ihme sisustusjuttua tai c) pullanpuolikkaan puolittamista ja kauhistelua, että "kaloripommi, ei saisi kyllä ottaa mutta kihihihiihihihihihih."
Pienistä asioista tulee niin kovin isoja.