Haluan muuttaa USA:an
Mitä vaihtoehtoja minulla on työ/oleskeluluvan saamiseksi?
Nykyinen firma ei voi minua sinne siirtää, paikallisen naiminen ei onnistu sillä olen jo naimisissa.
Olen korkeasti koulutettu, kielitaitoinen ja minulla on yli 10 vuoden työkokemus mutta valitettavasti alalta johon mahtuu 13 tusinaan.
Kommentit (17)
Miten luulet suomalaisen markkinointiosaamisen toimivan USA:ssa?
Jaa, en tiedä, mun kokemus ja osaaminen on kansainvälistä. Olen ollut EMEA markkinointipäälikkö jo useamman vuoden ja sitä ennen vastasin USA:n, Kanadan ja latinalaisen amerikan markkinoista (tosin firma oli silloin eri ja silloin mahdollinen siirto rapakon taakse olisi ollut helpompi järjestää) Puhun viittä kieltä sujuvasti ja kahta muuta auttavasti.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2013 klo 00:50"]
Jaa, en tiedä, mun kokemus ja osaaminen on kansainvälistä. Olen ollut EMEA markkinointipäälikkö jo useamman vuoden ja sitä ennen vastasin USA:n, Kanadan ja latinalaisen amerikan markkinoista (tosin firma oli silloin eri ja silloin mahdollinen siirto rapakon taakse olisi ollut helpompi järjestää) Puhun viittä kieltä sujuvasti ja kahta muuta auttavasti.
[/quote] Itseasi et kylla osaa kovin hyvin markkinoida! Getting info is like pulling teeth.
Miksi ihmeessä haluat. On kuin muuttaisit Suomeen 70-luvulla
Paras vaihtoehto on vaihtaa sellaiseen suomalaiseen (tai eurooppalaiseen, EU:ssa kun työvoima tosiaan liikkuu ongelmitta) firmaan, joka lähettää sinut Amerikkaan. Toinen realistinen vaihtoehto on kouluttautuminen. Jos lyöt sopivasti taaloja tiskiin, niin voit viettää rapakon takana pari vuotta MBA:n merkeissä. Omien havaintojeni mukaan Suomessa Ivy Leaguen(kaan) tutkinnoista ei ole sanottavaa hyötyä, mutta jos kansainvälistä uraa suunnittelet, niin sitten sellaisesta on paljonkin iloa.
Kokemuksesi puolesta on valitettavasti äärimmäisen epätodennäköistä, että voisit työllistyä suoraan amerikkalaiseen yritykseen. Se tietäisi yritykselle kallista paperisotaa, ja lisäksi vaatimuksena on, että sinulle pitäisi maksaa paikallista alan palkkatasoa enemmän.
Sitten kun olet sinne jenkkeihin muuttanut, saat sanoa hyvästit palkallisille lomille. Niin vuosilomille, sairauslomille kuin äitiyslomillekin. Elämäsi tulee olemaan pelkkää työntekoa hamaan eläkeikään saakka.
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Maailman+huonoimmat+lomat/HS20110530SI1MA01gcp
Naimakauppa taitaa olla ainoa vaihtoehto.
Tässä on tiivistelmä siitä, miten helppoa USAaan muuttaminen on. http://www.glitterazi.com/wp-content/uploads/2013/02/Immigration-flowchart.jpg
No eipä sinne oikein muuteta pysyvästi, elli ole työpaikkaa tiedossa...
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 22:19"]
No eipä sinne oikein muuteta pysyvästi, elli ole työpaikkaa tiedossa...
[/quote]
Rahalla voi onnistua, jos sitä on miljoonan dollarin verran vähintään.
Hankitaan investor visa ensin ja asutaan siellä tarpeeksi kauan.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 15:18"]
Mitä vaihtoehtoja minulla on työ/oleskeluluvan saamiseksi?
Nykyinen firma ei voi minua sinne siirtää, paikallisen naiminen ei onnistu sillä olen jo naimisissa.
Olen korkeasti koulutettu, kielitaitoinen ja minulla on yli 10 vuoden työkokemus mutta valitettavasti alalta johon mahtuu 13 tusinaan.
[/quote] Hankit Suomesta kasin amerikkalaisen tyonantajan jolle olet niin arvokas etta viitsii ruveta hakemaan sinulle tyoviisumia ( kallis ja pitka prosessi ). Tusina-ammatteihin loytyy paikallisia tulijoita, pitaa olla jotain harvinaista erikoisosaamista.
Sinulla pitää olla suomalainen työnantaja. Kun saat palkkasi Suomesta ja kulutat sen USA:ssa, niin olet tervetullut, koska sinusta on rahallista hyötyä maalle. Jos sinulla on yhdysvaltalainen työnantaja niin palkkasi on pois joltain työttömältä jenkiltä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 22:04"]
Minka alan ammatissa olet?
[/quote]
markkinointi
Olisin tietty voinut selventää ekaa viestiä, en siis halua muuttaa sinne pysyvästi vaan muutamaksi vuodeksi.