Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko herkkujen syönnistä haittaa?

Vierailija
18.04.2013 |

Kuulostaakohan tää nyt ihan sekavalta.. mun on joka päivä saatava syödä jotain hyvää, ja paljon, joskus en muuta syö koko päivän aikana. Tarkoitan siis suklaata ja keksejä. Kertokaa, onko tästä herkkujen syönnistä jotain haittaa? Olen (vielä) normaalipainon alarajalla. Laskin jostain päivittäisen kaloritarpeeni ja se olisi aktiviteettitason mukaan 3000 kcal. Saadut kalorit ei mene joka päivä ihan tasan, mutta on 500-4000 kcal. Mulla on vissiin huono omatunto tästä herkkujen syönnistä, tai tuntuu ettei ole ihan normaalia.. mutta lopettaakaan en ole pystynyt, kun suoraan sanottuna v****taa olla ilman. Sanokaa nyt mulle, onko tästä haittaa, ja mitä??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin pielessä on ruokavalio kun vaan voi. On haittaa, tiedäthän sen itsekin.

Vierailija
2/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on haittaa, jos syöt pelkkiä herkkuja etkä muuta, koska tällöin et saa tarvittavia ravinteita ja se heijastuu moneen asiaan. Oireet voi olla sellaisia, joihin olet niin tottunut, ettet edes huomaa niitä, olet esim. jatkuvasti väsynyt, sinulla on iho-oireita, laiskottaa ja olet saamaton, vatsa ei voi hyvin jne. Jotkut seuraukset ovat pahempia, varsinkin pitkällä aikavälillä, joten kannattaisi vähän tutustua siihen, mitä ihminen tarvitsee voidakseen hyvin.

Kyse ei todellakaan ole pelkistä kaloreista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat päivän kalorit pelkistä herkuista, sinulta jäävät saamatta tarvitsemasi proteiinit, hyvät rasvat, kuidut, vitamiinit ja hivenaineet. Niiden puutoksilla on jokaisella erilaiset ikävät vaikutukset, iho-ongelmista, hiustenlähdöstä ja ummetuksesta aina hengenvaarallisiin tiloihin asti (kuten sydämen rytmihäiriöt).

Vierailija
4/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.. sehän siinä on että tietysti tiedän että ei todellakaan ohjeiden mukaan ruokavalio mene. Mutta kun tosiaan mieliala kuin myrskyn merkki jos yritän olla ilman :/ tarvitsen jonkinlaisen potkun, luulisin..

Kiitos 3 - laiskotus ja saamattomuus osui.

Kertokaa vaan lisää mitä haittaa, varsinkin nuo pitkäaikaisvaikutukset kiinnostaa.

Vierailija
5/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkeillyt että vitamiinit saan purkista..tiedän että ne eivät yhtä hyvin imeydy, mutta varmaan kuitenkin riittävästi. Proteiinit kyllä tosiaan joskus jää puuttumaan.. -ap

Vierailija
6/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sä liikut, jos kulutuksesi on 3000 kcal päivässä normaalipainon alarajalla? Vai oletko joku 2,5-metrinen? Itse kulutan noin 2200 kcal, kun olen 65-kiloinen ja käyn päivittäin spinningissä/juoksulenkillä.

Vierailija
7/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe voe. Elä murehi sinä tuommossii asijoeta. Suat sie syyvvä herkkuva niin paljon ku vuan napa ruskaa. Elä välitä niistä joettenka mielestä jokkaisen olis oltava missi, sannoo Puavo Mäkipoeka.

Vierailija
8/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, minä ymmärrrän sinua ja hyvin. Olin itse vuosikausia sokerista riippuvainen. Saatoin syödä pussikaupalla karkkia, levyn suklaata ym. herkkuja putkeen, ilman että tuli paha olo. Kun karkkipussin avasin, lopetin syömisen, kun se oli tyhjä. Jos en viimeistään illalla saanut sokeria, olin ärtynyt ja kiukkuinen, kuin vieroitusoireissa.

Kaikki meni hyvin tammikuuhun asti, kunnes sairastuin divertikuliittiin. Sairaalassa olin antibioottitipassa 5 päivää, 2 päivää ilman ravintoa, että suoli rauhoittuu. Senkin jälkeen sain ensin vain kauravelliä ja korppuja. Mutta tuona aikana sokerin himo lähti, eikä ole palannut. Tammikuun jälkeen ei ole enää paljoa tullut makeaa syötyä. Kerran retkahdin ja söin pussillisen (300 g) karkkia, mutta siihen se jäi. Elämänlaatuni on kohentunut huomattavasti.

Vierailija
9/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten paljon sä liikut"? No siis paljon. En kovinkaan paljoa maksimiteholla mutta kohtalaisella ja rankalla teholla niin monta tuntia päivässä että tuli tuollaset tulokset kalorilaskuriin -ap

Vierailija
10/10 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herkkuja voi aivan hyvin syödä kohtuudella, eivät ne kenenkään terveyttä pilaa. Kohtuus ei löydy kuitenkaan karkkipäivillä tai -lakoilla tai muuten rajoittamalla vaan syömällä riittävän paljon ihan oikeaa ruokaa ja hoitamalla muuten hyvinvointiasiat (uni, stressin käsittely, liikunta) kondikseen. "Sokeririippuvuus" korjautuu yhdeksässä tapauksessa kymmenestä sillä, että opettelee syömään kunnolla. Mieliteot kohtuullistuvat sitten itsekseen. Kuvauksen perusteella sinulla, ap, olisi perusasioissa korjattavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme