Pitäisi lähteä töihin mutta taidan olla vielä vähän humalassa
Lääkäriin en vielä voi mennä, voiko illalla vasta hakea saikkua kun onselvinnyt.
Kommentit (11)
No ethän sinä voi mihinkään lääkäriin mennä kun ripuloit ja oksennat taukoamatta. Olet kasvissyöjä, ja söit vahingossa kebabia vönerin sijasta eilen.
Tuskin on eka tai vika kerta. Ja kyllä ne töissä arvaa syysi poissaoloon. Suomessa on vaan hemmetin iso kynnys puuttua näihin asioihin. Vaikka kaikki kyllä alkkiksen tunnistaa (haista) , kun siihen aamulla törmää. Punakkana pöhöttävä naama on myös hyvä vinkki.
Soita ja sano, että nyt on näin. Miksi hävetä? Voit juoda lisää ihanaa viinaa.
Sano että sulla on mahatauti.
Ja sitten mieti, haluatko todella olla tuolla töissä? Jos joo, niin miksi sabotoit itseäsi juomalla?
Jos ei, niin miksi juot etkä hae muualle töihin?
Lääkärin (tai sh:n) ei ole mikään pakko kirjoittaa sairaslomaa, menitpä sinne nyt tai illalla. Joissakin paikoissa riittää ilmoitus esimiehelle yhden päivän poissaolosta. Ei hänen ole pakko sitä kyllä myöntää vaan voi pyytää todistusta, eikä tod myönnä sitä jälkikäteen. Mitäpä jos vaan myönnät että tyrit ja kannat vastuusi eli soitat esimiehelle, kerrot olevasi humalassa ja otat vastaan seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin (tai sh:n) ei ole mikään pakko kirjoittaa sairaslomaa, menitpä sinne nyt tai illalla. Joissakin paikoissa riittää ilmoitus esimiehelle yhden päivän poissaolosta. Ei hänen ole pakko sitä kyllä myöntää vaan voi pyytää todistusta, eikä tod myönnä sitä jälkikäteen. Mitäpä jos vaan myönnät että tyrit ja kannat vastuusi eli soitat esimiehelle, kerrot olevasi humalassa ja otat vastaan seuraukset.
Miksi ihmeessä tehdä itselleen hallaa, kun hätävalheitakin on olemassa? Itse hain nuorena monta kertaa saikkua kun baari-ilta oli venynyt pitkäksi. Vatsataudilla menin, ja saikkua tuli enkä menettänyt työpaikkaa. Yhden kerran lääkäri työnsi sormet pyllyyn ja totesi, että nähtävästi ripuli rauhoittunut. Mutta sairasloman palkan sain siitä kärsimyksestä.
Kaverisi joutui sairaalaan, ja hänen lapsi on nyt sinulla hoidossa.
Kyllähän nyt töihin voi pikkupäkkärässä mennä, jos et työskentelee töissä, jossa rattijuopumus estää työn tekemisen. Olen törmännyt humalaiseen työntekijään koulussa, kaupassa, armeijassa jne.
Voi v...u, toivottavasti tää on provo.
Ärsyttää oikeesti työpaikoilla noi juopot jotka luulee että kukaan ei tiedä että ovat alkoholisteja.
Ärsyttää myös kollegat jotka katsovat tuota läpi sormien.
Yhden työkaverin olen ohjannut hoitoon ja hän oli siitä kiitollinen ja sanoi että onneks joku välitti.
Itse en ota yhtään olutta, jos seuraavana päivänä on mitään velvollisuuksia.
Tunnen jo itseni, koskaan ei jää yhteen tai edes kolmeen.
T. Viisikymppinen hiprakanrakastajatäti
Nyt oot kusessa.