Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkärit ja sairaanhoitajat

Vierailija
01.07.2020 |

Miksi lääkärit ja sairaanhoitajat ovat niin usein vähätteleviä tai todella epäkohteliaita potilaille. Enää en edes halua mennä lääkäriin, koska inhoan sitä että sairaanhoitajalla on huono päivä tai että lääkäri pitää minua tyhmänä.

Olen kuullut myös muilta samankaltaisia kokemuksia. Varsinkin ex-mielenterveyspotilaiden somaattisia oireita (aina) vähätellään ja syytetään kuvitelluksi/ huomionhakemiseksi. Vanhusten oireisiin ollaan kyllästyneitä eikä niitä edes haluta hoitaa.

Mä jopa ihan todella pelkään lääkärille menoa. Vasta sitten kun joku toinen soittaa ambulanssin tai on ihan sata varma murtuma suostun menemään!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voiko johtua ruuhkista tai yleisestä turhautumisesta työhönsä?

Olen huomannut saman, vähätellään tai vedotaan johnkin vanhaan vaivaan. Esim. menen lääkäriin heikotuksen takia, veriarvot mitataan ja todetaan, että onhan nuo huonot, johtunee siitä, kun kirjausten mukaan kymmenen vuotta sitten käytit liikaa alkoholia. Tai vatsavaivat johtuvat masennuksesta. Tai sitten vaikkapa toisin päin, masennus onkin suolistoperäistä. Miten vaan, mutta asiaa ei tutkita kummemmin eikä  mitään hoitoa tarjota. 

Kai ne turhautuu, kun potilas elää terveellisesti, mutta silti on jotain vaivaa. Ei voi syyttää elintapoja, niin sen täytyy olla korvien välissä sitten. 

Vierailija
2/3 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on iso ongelma tuo huono suhtautuminen ja potilasta ei oteta todesta ja kuvitellaan että jokainen potilas on vainoharhanen ja luulotautinen. Sitten jostain sanotaan vaan että ihan normaalia ja mitään ei tutkita eikä ainakaan mitään harvinaisempaa kun niistä sanotaan vaan että kun se on harvinainen tai periytyvä ja sitten jos jotain tutkittaisiinkin ja jotain löytyisikin niin ei mitään poliklinikkakäyntiä vaan kirjoitetaan vaan että ota kvitamiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja varsinkin jos saadaan vaikka väkisin diagnosoitua joku NYKYINEN mielenterveysongelma, vaikka masennus, niin kaikki sen jälkeen johtuu masennuksen aiheuttamasta somatisoinnista ja liioittelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän