Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektioon... ?

17.04.2013 |

Heippa! Tulen nyt tännekkin palstalle vielä jakamaan tuntemuksiani...
Huomenna olisi äitipolilla käynti rv 38+4. Kuulen tuloksia magneettikuvista, sillä epäily ahtaasta lantiosta on. Suvussa kaikki lapset syntyneet sektioilla, ahtaiden lantioiden takia. 

SF-mitta mennyt reilusti yläkäyrien yläpuolellakin ja vauvaa pari viikkoa sitten veikattiin noin 4kg. Vauva ei ole laskeutunut ollenkaan, ja tuntuukin että vauva olisi vinotilassa tuola masussa.. Pään liikkeet tuntuu vasemmalla alamahassa. Lapsivettä viime käynnillä oli myös runsaasti, mikä todennäköisemmin johtuu sokereistani.. Kärähdin sokerirasitustesteissä alkuraskaudessa! 

Olenkin nyt nämä pari viikkoa tässä miettinyt että haluaisin sittenkin sen sektion. Olen kamalan synnytyspelkoinen, mutta asiasta en ole maininnut kuin kerran neuvolassa joskus alkuraskaudessa mutta nyt asiasta tulee koko ajan minulle vain pelottavampaa mitä lähemmäksi synnytys tulee. 

Vaatisitteko sektion, kerta vauvaa on veikattu suureksi, lapsivettä runsaasti ja vauva ei edes laskeutunut vielä? 

Huomennahan ne magneettikuvien tuloksethan selviää, mutta silti niistä tuleva tieto ei jotenkin helpota tuntemuksiani tästä asiasta ollenkaan. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea asettua toisen asemaan  mutta itselläni ekassa raskaudessa sf-mitta yläkäyrän yläpuolella koko raskauden, sokereissa narahdin paastossa raja-arvolla - muut ok MUTTA vauva oli kuin olikin oppikirjakoossa syntyessään 3600g/52cm. Paino arvio on aina ARVIO  joka perustuuvauvan tiettyihin mittoihin ultrassa, lapsiveden määrä ei kerro mitään lapsen koosta ja läheskään joka vauva ei ole vielä kiinnittynyt vielä noilla viikoila. Magneetista saa ilmeisesti hyvinkin luotettavan tiedon lantionmitoista.

Miksi et ole puhunut peloistasi neuvolassa? Suosittelen pelkopolia lämpimästi, itse kävin ennen esikoisen syntymää pelkopolilla juttelemassa ja auttoi ainakin minua synnytyspelossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla