Kookosvesi, kuuluuko sen maistua jotenkin pilaantuneelta?
Olipa pahaa, Lidlin versio ainakin. Joskus aikoja sitten muistelen että olisin jotain makeampaa maistanut mikä oli ihan kohtuullista juotavaakin. Mutta tuota Lidlin versiota ei voinut muutamaa hörppyä enempää maistaa. Hyhhyh.
Kommentit (23)
Ostin kokeiluna kittarista, kaadoin ensimmäisen sipaisun jälkeen wc pöntöstä alas.
Ei. Olen tosin juonut juuri aukaistusta kookospähkinästä. Ei se maistu paljon miltään.
Mutta joo, kookosvedellä on omituinen maku.. ihan kuin kookospöhkinöilläkin. Sain kerran käsiini kookospähkinän, erinomainen lahja kekseliäälle pojalle. Avaaminen on oma projektinsa.
Tölkeissä ja pulloissa myytävä kookosvesi ainakin on tosi pahaa, eltaantuneen tai saippuaisen makuista. Ei yhtään raikasta.
Se on ällöä vaikkei olisi edes pilaantunutta. Siis joo, maistuu normaalina pilaantuneelle.
Maistuvat kaikki äklölle, vaikka kuinka kallista merkkiä kokeilisi. Hyi.
Siinä on oma mieto makunsa, missään nimessä ei saa maistua pilaantuneelle.
Kookos on aika pahanmakuista ylipäätään. Kookosvesi on sellaista makeahkoa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen tosin juonut juuri aukaistusta kookospähkinästä. Ei se maistu paljon miltään.
Kookospähkinästä otettu vesi on juomakelpoista, mutta tölkitetty versio oli järkyttävän pahaa.
Kookosvesi maistuu aluksi aika ällömakealta ja oudolta, mutta ei nyt sentään pilaantuneelta.
Minullakin meni ensimmäinen tölkillinen aikoinaan viemäristä alas, mutta tänä kesänä olen opetellut sitä juomaan, kun luin jostain miten hyvä nesteytysjuoma se on.
Ja olen kyllä huomannut eron. Olen kestänyt hellettä paljon paremmin kuin ennen, kun tankkaan välillä kookosvettä. :)
Lidlin pahaa, Puhdistamon tölkki ok. Ehdottomasti kylmänä juotavaa.
Pari kesää sitten kuumana kesäpäivänä rannalla avasin janoisena elämäni ensimmäisen (ja viimeisen) kookosvesitölkin.
Janoisena kuvittelin saavani suuhuni raikasta ja hyvää juotavaa. Ei ollut itku kaukana, kun suuhun tulvi erittäin tunkkaisen makuista lientä.
En voinut juoda kulausta enempää, olisin oksentanut jos olisin joutunut juomaan lisää.
Minä pidän kookoksesta noin muuten, mutta se kookosvedessä oleva kookoksen maku ei mitenkään riitä muuttamaan sitä litkua juomakelpoiseksi - kaada se takaisin pähkinään, se ei kelpaa edes kannen pesemiseen.
Ostin jostain ekokaupasta kerran kokeiluun. Säästin sen oikein, että darrapäivänä juon, että saan nestetasapainon kohdilleen :) Oli tosi pistävä, paha maku ja huono olo vaan paheni. En ole enää sen jälkeen maistanut. En usko hetkeäkään, että tuore kookosvesi maistuu samalta, mutta en tajua mitä siinä tölkittämisvaiheessa/säilytyksessä tapahtuu, että se maistuu tuolta.
Toi on jännä, että se maku ällöttää monia ainakin aluksi. Vaikka juodaanhan me muitakin äkkimakeita juomia, esim. limpparia ja siideriä. Mutta kookosveden makuun kyllä tottuu nopeasti, että suosittelen antamaan vielä uuden mahdollisuuden, varsinkin jos tuntuu että kesän helteet läkähdyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Toi on jännä, että se maku ällöttää monia ainakin aluksi. Vaikka juodaanhan me muitakin äkkimakeita juomia, esim. limpparia ja siideriä. Mutta kookosveden makuun kyllä tottuu nopeasti, että suosittelen antamaan vielä uuden mahdollisuuden, varsinkin jos tuntuu että kesän helteet läkähdyttävät.
Mutta ei mun maistama kookosvesi ollut missään nimessä makeaa. Tuli oikeasti joku virtsan maku mieleen, vaikka en ole virtsaa juonutkaan. Happama, eltaantunut ja pistävä maku. Parasta ennen -päiväystäkin oli pitkästi jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mun maistama kookosvesi ollut missään nimessä makeaa. Tuli oikeasti joku virtsan maku mieleen, vaikka en ole virtsaa juonutkaan. Happama, eltaantunut ja pistävä maku. Parasta ennen -päiväystäkin oli pitkästi jäljellä.
No hyi, ei kuulosta ihan normaalilta. Katsoitko oliko siihen lisätty jotain muita aineita? Itse olen juonut Elo Coco ja Puhdistamo -merkkisiä kookosvesiä eikä niihin ole ainakaan lisätty mitään "huonontavia" ainesosia.
Ei kuulu maistua pilaantuneelta.